Prima pagină » Eveniment-Social » Educație inovatoare prin Erasmus+: un viitor digital, verde și incluziv la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Târgu Frumos
Educație inovatoare prin Erasmus+: un viitor digital, verde și incluziv la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Târgu Frumos

Educație inovatoare prin Erasmus+: un viitor digital, verde și incluziv la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Târgu Frumos

02 sept. 2024, 14:20,
în Eveniment-Social

Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Târgu Frumos anunță finalizarea proiectului „Educația de valoarE+: un puzzle 3D: DIGITALIZARE, DEZVOLTARE DURABILĂ, DIVERSITATE pentru INCLUZ!UNE”, nr. ref. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000134992, cofinanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+ (2021-2027), Acțiunea-cheie 1 – proiecte de mobilitate, Educație școlară, de scurtă durată, cu o valoare a finanțării de 19670 EURO, implementat în perioada 1 septembrie 2023 și 31 august 2024. Acest proiect a contribuit semnificativ la dezvoltarea dimensiunii europene a educației, promovând competențe digitale, protecția mediului și incluziunea socială.

În cadrul conferinței de încheiere din 30 august 2024, au fost prezentate rezultatele proiectului și impactul acestuia asupra comunității educaționale locale și internaționale. Proiectul a cuprins trei mobilități internaționale în Belgia, Italia și Malta, la care au participat 10 profesori din cadrul instituției. Aceștia au dobândit competențe esențiale în domeniul digitalizării, gestionării conflictelor și educației pentru dezvoltare durabilă.

Printre cele mai notabile rezultate se numără:

Mobilități internaționale și formarea profesorilor

Primul curs, „Interactive Ict-Based, Digital And Web Tools For An Effective Blended, Flipped And Cooperative Learning”, desfășurat între 6-10 noiembrie 2023 în Bruxelles, Belgia, s-a concentrat pe utilizarea instrumentelor digitale pentru învățarea de tip blended și flipped classroom, cu participarea a patru profesori din cadrul liceului. Aceștia au dobândit abilități avansate în utilizarea tehnologiilor educaționale, îmbunătățind astfel experiența de predare și învățare pentru elevii instituției.

În perioada 12-17 februarie 2024, un al doilea grup de trei profesori a participat la cursul din Florența, „Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention”, axat pe prevenirea bullyingului și managementul conflictelor. Formarea a contribuit la reducerea agresiunii școlare prin dezvoltarea de strategii educaționale eficiente, cu un focus special pe prevenirea cyberbullyingului și crearea unui climat educațional pozitiv.

Ultima mobilitate, desfășurată în Malta în intervalul 22-26 aprilie 2024, a permis celor trei participanți să-și consolideze competențele pedagogice în domeniul educației pentru dezvoltare durabilă, în cadrul cursului „Teaching for the Nature, Teaching for the Future”.

Profesorii au dezvoltat metodologii inovatoare, orientate spre educarea elevilor în spiritul responsabilității față de mediu și tranziției către un viitor verde.

Proiecte și inițiative rezultate:

  • înființarea Clubului de educație verde „EcoFriendly School” și a unui spațiu verde de relaxare și activități outdoor denumit „Comoara verde din curtea școlii”;
  • crearea clubului online de dezvoltare personală „Atitudine la altitudine”, în cadrul căruia elevii și profesorii au participat la activități tematice precum Luna cititorilor, Luna binefăcătorilor, Luna Siguranței Online;
  • organizarea unei campanii anti-bullying intitulată „Jocurile olimpice de vară de la Neculce – Campanie anti-bullying”, în cadrul „Clubului de vară de la Neculce”;
  • realizarea unui ghid de sustenabilitate și a unei proceduri instituționale anti-bullying;
  • inițierea proiectului eTwinning „EcoFriendly School”, de asigurare a sustenabilității proiectului Erasmus+, prin care sunt promovate bunele practici în domeniul protecției mediului și conștientizarea reducerii amprentei de carbon. Acest proiect implică o colaborare internațională fructuoasă cu alte școli europene, axându-se pe dezvoltarea responsabilității ecologice și a inițiativelor de reciclare și reutilizare.

Colaborări internaționale și naționale:

Proiectul a sprijinit colaborările internaționale prin parteneriate cu instituții educaționale din Spania, Republica Moldova și organizații locale. În perioada 22-26 aprilie 2024, Liceul Teoretic „Ion Neculce” a găzduit un program de formare continuă de tip job shadowing, în parteneriat cu Instituto de Educación Secundaria Velad Al Hamar din Spania Instituto de Educación Secundaria Velad Al Hamar, Vélez-Rubio, Almería și Inspectoratul Școlar Județean Iași, Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes Saavedra”, Chișinău, Republica Moldova, Inspectoratul Școlar Județean Iași, Europe Direct Iași, Primăria Orașului Târgu Frumos, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iași, Liceul Special „Moldova” din Târgu Frumos, Școala Gimnazială Balș, Școala Gimnazială Boureni.

Lansarea de resurse educaționale:

La conferința de încheiere, au fost lansate blogul proiectului și volumul „Inovație și incluziune prin programul Erasmus+. Ghid metodic pentru educația digitală și dezvoltarea durabilă”, realizat în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Iași și Casa Corpului Didactic „Spiru Haret” Iași. Acest ghid reprezintă o resursă valoroasă pentru profesorii interesați să implementeze bune practici în domeniul digitalizării și sustenabilității în educație.

Proiectul Erasmus+ „Educația de valoarE+: un puzzle 3D: DIGITALIZARE, DEZVOLTARE DURABILĂ, DIVERSITATE pentru INCLUZIUNE” a demonstrat că inovația, incluziunea și sustenabilitatea pot fi integrate cu succes în școli, pregătindu-i pe elevi pentru provocările viitorului și dezvoltând competențele necesare pentru o lume digitală și sustenabilă,

Pentru mai multe detalii, accesați blogul proiectului la educationforvalue.wordpress.com și volumul „Inovație și incluziune” la link.

Liceul Teoretic „Ion Neculce” Târgu Frumos Contact: www.liceulionneculce.ro; neculceeducational@gmail.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`