Prima pagină » Local » După o cursă intensă și plină de provocări, Andrei Gubaș a ajuns în Iași. A pedalat 432 km de la Cluj: „Credeam că anul acesta nu o să iasă, dar nu am renunțat” – FOTO

18 iul. 2023, 02:00, 2 ,
Petronel Ștefan în Local

Andrei Gubaș a avut parte de o cursă intensă în a patra ediție a evenimentului 432 km of Dreams. Din nefericire, traseul nu a fost lipsit de evenimente, dar a reușit să treacă peste orice obstacol

Ciclistul a plecat la drum pe 15 iulie 2023, dis-de-dimineață, iar după trei zile intense în care a pedalat sute de kilometri a reușit să ajungă în Iași. Bărbatul de 38 de ani face acest traseu anual pentru a strânge donații pentru copiii din zonele defavorizate. Cursa a fost plină de momente intense și provocări, însă Andrei a tras din greu pentru a ajunge la final.

Cursă intensă pentru Andrei Gubaș

o poză cu Andrei Gubaș

Ciclistul a avut parte de multe obstacole pe traseu dar nu a renunțat

Andrei a avut parte de cursa vieții după ce a întâmpinat tot felul de provocări pe traseul de la Cluj la Iași. Când aproape să se apropie de Târgu Frumos, cauciucul de la roata de pe față i-a explodat și a trebuit să parcurgă 10 kilometri pe jos, pe o căldură infernală. De asemenea, au fost porțiuni înalte pe care a trebuit să le parcurgă pe lângă bicicletă, iar oboseala și uzura și-au spus cuvântul, mai ales în ultima zi.

În prima zi a parcurs 209 km de la Cluj la Vatra Dornei, a doua zi a fost de recuperare, cu doar 37 km până la Câmpulung Moldovenesc, iar în ultima zi a parcurs restul de 186 km până în Iași. Odată ajuns în Iași, bărbatul era epuizat după drumul obositor, dar mai avea puterea să-și ridice mâinile victorios.

„A fost foarte frumos, am văzut niște peisaje superbe și tot timpul îmi pare rău că nu pot sta să fac mai multe poze, dar totuși este o experiență unică. Este foarte greu, sunt porțiuni la urcare care te solicită la maxim. Am avut o bicicletă nouă, se cunoaște diferența, am scos un timp mult mai bun decât de obicei. A trebuit să fac destul de multe pauze, pe o așa căldură cred că am baut peste 20 de litri de apă. Mă opream pe la anumite izvoare, îmi umpleam sticlele sau mai rugam câte o bătrână să îmi dea și mie niște apă rece, cam așa am circulat”, povestește Andrei Gubaș.

Probleme pe traseu

o poză cu Andrei Gubaș și sora sa

La sfârșitul traseului Andrei a fost așteptat de sora sa și de un prieten din Iași

De-a lungul traseului, Andrei a întâmpinat mai multe probleme care i-au afectat parcursul. Pe lângă pană și căldura teribilă, câinii de pe stradă au fost mereu o problemă, deoarece săreau spre el. Totodată, în special în zona Moldovei erau extrem de agresivi în trafic și îl intimidau pe biciclist.

De asemenea, deshidratarea și-a spus cuvântul și a fost nevoie de cât mai multe pauze, mai ales spre final. Totuși, cauza pentru care luptă Andrei nu l-a lăsat să renunțe și a mers mai departe, strângând din dinți. La finalul cursei a fost așteptat de sora lui și de un prieten din Iași, care i-au oferit o mare îmbrățișare. Efortul incredibil al bărbatului a fost răsplătit de oamenii care au donat pentru cauza umanitară pentru care luptă.

„Ca în fiecare an, probleme pe drum cu câinii care săreau la roata mea, cu șoferii agresivi, în special TIR-urile. Sper să nu vă supărați pe mine acum, dar în Moldova sunt cei mai agresivi șoferi, deja cum am ajuns în județul Suceava se simțea diferența. Deja când am văzut că am pană ziceam că asta e, nu iese anul acesta, dar nu am renunțat și am mers mai departe.

Am avut noroc că am găsit un service în apropiere, pe la Târgu Frumos și m-au ajutat cu roata. Acum voi merge să sărbătoresc alături de sora mea și de prietenul meu, avem multe de povestit și trebuie să mă odihnesc pentru că sunt extenuat”, mai adaugă Andrei.

Acum, Andrei va rămâne pentru o săptămână în Iași, unde se va recupera după această cursă intensă. Toate donațiile strânse vor ajunge la Asociația Casa Bună care va ajuta copiii din zonele defavorizate.

Alătură-te pe WHATSAPP canalului BZI, pentru a fi la curent cu cele mai noi știri