CTP Iași are nevoie de servicii de deszăpezire pentru sezonul rece 2024 –2025, după ce în iarna trecută utilajele au rămas blocate din cauza ninsorii
În iarna trecută, transportul public din Iași a fost paralizat timp de câteva zile din cauza zăpezii care s-a depus pe linie și a gheții din stații. Muncitorii de la CTP nu au putut face față situației, iar acum, compania a decis că va trebui să contracteze serviciile din exterior pentru ca istoria să nu se mai repete.
CTP Iași caută servicii de deszăpezire pentru iarna viitoare
Astfel, CTP Iași a lansat o licitație în valoare de 239.400 de lei, fără TVA, iar perioada de desfășurare a contractului este de 4 luni, începând cu data de 1 decembrie 2024. Termenul pentru depunerea ofertelor din partea firmelor este până la data de 18 noiembrie 2024.
„Obiectul contractului de servicii de deszăpezire pentru perioada sezonului rece 2024 – 2025 este curățarea zăpezii de pe calea de rulare a tramvaiului, refugii tramvai și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de zăpadă, polei și îngheț, precum și transportarea materialului rezultat într-o locație stabilită ulterior, în limita a 15 km. Deszăpezirea constă în efectuarea unor lucrări specifice de îndepărtare a zăpezii sau gheții și de combatere a poleiului, în scopul asigurării circulației vehiculelor și a călătorilor în condiții de siguranță”, este scris în caietul de sarcini.
Utilajele trebuie să fie pregătite la orice oră și să intervină la 2 ore de la solicitare. Iarna trecută, mulți oameni au avut de suferit după ce tramvaiele au rămas blocate pe străzi din cauza liniilor și macazurilor înghețate.
„Pentru realizarea acestor servicii se vor folosi mijloace specializate sau utilaje care să aibă minim următoarele cerințe, fără a se limita: autobasculantă dotată cu lamă și/sau sărăriță, de minimum 20 tone (2 bucăți); buldoexcavator, a cărei cupă să fie între 1-2 mc (1 bucată); utilaj de deszăpezire de mici dimensiuni, prevăzut cu lamă, cu o lățime de maximum 1,4 m (potrivit pentru refugiile din stațiile de călători) – 1 bucată. Auto-utilajele trebuie să corespundă tehnic și funcțional scopului serviciului ce urmează a fi prestat. În cazul defectării unui auto-utilaj, repararea/înlocuirea acestuia se va realiza în termen de maximum 8 ore”, este precizat în documentație.
Utilajele trebuie să fie pregătite la orice oră
Pentru a nu risca ca mijloacele de transport să rămână blocate mai multe zile, utilajele de deszăpezire trebuie să fie pregătite să lucreze și fără întrerupere, în mai multe schimburi. Materialul antiderapant pentru stații va fi oferit de către cei de la CTP Iași.
„Programul de deszăpezire va fi supus aprobării Companiei de Transport Public Iași. Auto-utilajele trebuie să îndeplinească toate condițiile legale pentru a desfășura activități de deszăpezire – trebuie să fie dotate cu girofar cu lumină galbenă și marcaj pentru delimitarea gabaritului. Materialul antiderapant utilizat de către auto-utilajele prestatorului va fi pus la dispoziție de entitatea contractantă. Operatorul serviciilor va lua toate măsurile pentru a fi gata de acțiune la 2 ore de la primirea dispoziției de lucru transmisă electronic de către persoana desemnată de către entitatea contractantă. La nevoie, va fi asigurată funcționarea fără întrerupere a utilajelor de deszăpezire prin organizarea activității pe schimburi”, se specifică în caietul de sarcini.
CTP Iași are nevoie de servicii de deszăpezire pentru iarna viitoare.
Alt tun marca Chirica si neamurile din CTP.
Un primar penal ca sa stea in libertate, costa dragilor.
Doar 10% este capacu’.
Doar 10%? Poate 100% pt ca tot ce se cere in caiet exista la CTP inclusiv forta de munca, trebuie doar muls.
3-4 ore am facut din Centru pana in CUG atunci – am ajuns acasa la 9 seara de la servici. Doua zile dupa nu s-a deszapezit nimic, Nichita scotea utilajele pe strada de incurca traficul, dar vedeai ca se preocupa.
Ciocu mic sclavilor, asta ati votat, asta aveti !
Acum stati in genunchi si sugeti cu spor !
S-au mai pregatit si anul trecut si in Ianuarie 2024 i-a luat din nou iarna prin surprindere…
Data: 17 NOIEMBRIE, 2023
*Municipalitatea ieșeană este pregătită și mobilizată pentru sezonul de iarnă*
„Întrucât temperaturile sunt în scădere, primarul Mihai Chirica a dispus organizarea și activarea Comandamentului de Iarnă al Municipiului Iaşi, respectiv asigurarea utilajelor, personalului și stocurilor necesare acțiunilor de deszăpezire din sezonul rece 2023 – 2024. Ca în fiecare an, Comandamentul de iarnă va fi coordonat de Citadin SA. De altfel, la baza Citadin SA va funcţiona şi Dispeceratul care va asigura permanenţa în cadrul Comandamentului de Iarnă.
Nu mai puțin de 157 de utilaje de diferite categorii sunt pregătite pentru eventualele intervenții din această iarnă, iar circa 1.000 de persoane sunt instruite și pregătite pentru a interveni în teren.
Citadin SA are pregătite pentru intervenţii 84 de utilaje, din care 50 proprii și 34 închiriate, care vor fi folosite pe toate segmentele de drumuri din municipiul Iaşi: 22 de autobasculante cu lamă și sărăriță, două autobasculante de 7,5 tone, cinci autobasculante cu lamă, trei autobasculante cu morișcă, 22 de autobasculante pentru transportarea zăpezii, un autogreder, șapte tractoare cu plug tractat, șapte buldoexcavatoare cu lamă și cupă multifuncțională, patru încărcătoare frontale și nouă autoutilitare.
Permanența este asigurată de 38 de angajați (un supracontrol, un dispecer, opt șefi de trasee și 28 de muncitori), dar sunt pregătite să intervină în caz de necesitate în jur de 250 de persoane.
În ceea ce privește stocurile de material antiderapant, în bază se află deja depozitate 1.800 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 9.000 de tone, 149 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 1.000 de tone, 23 de tone de motorină Euro 5 dintr-un contract de 600 de tone.
Salubris SA va acţiona în special pe trotuare cu 28 de utilaje, din care 11 utilaje de deszăpezire cu plug / lamă și dispozitiv de împrăștiere de material antiderapant, 10 motocultoare cu lamă și turbină, două utilaje de încărcare și cinci autobasculante pentru transportarea zăpezii .
Compania poate mobiliza 228 de persoane, din care 157 de lucrători de salubrizare stradală, 10 șefi de centre, 22 de persoane la permanență în dispecerat, 32 de mecanici pentru utilaje și șapte șoferi pentru mașinile de permanență.
Societatea are deja pregătite în stocuri 59 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 200 de tone, 48 de tone de nisip dintr-un contract de 200 de tone şi 26 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 200 de tone.
Servicii Publice SA are un parc auto pregătit pentru intervenţii format din 30 de autovehicule, din care 12 autobasculante, cinci autoutilitare, patru tractoare cu lamă, patru încărcătoare frontale, patru buldoexcavatoare și o automăturătoare, având în stoc deja pregătiți 100 metri cubi de material antiderapant.
Pentru activitățile de întreținere a spațiilor verzi, tăieri / toaletări de arbori și intervenții în zonele de pantă, versanți, poduri, pasaje, parcuri și cimitire, Servicii Publice SA are pregătie pentru intervenții în jur de 330 de persoane.
Compania de Transport Public Iași are pregătite 15 autovehicule pentru intervenţii atât la reţeaua fir contact, calea de rulare şi macaze, cât şi în refugiile şi staţiile de transport în comun. Ca personal, compania poate interveni în orice moment cu un număr de 25 de persoane.
Nu în ultimul rând, Direcția de Asistență Socială va asigura spațiile necesare de cazare pentru persoanele fără adăpost sau cele afectate de fenomenele meteorologice”.