Prima pagină » Economic Local » După ce au primit aceste notificări, clienții Telekom din Iași denunță contractele pe bandă rulantă! Prețurie au fost majorate automat – Facsimil

După ce au primit aceste notificări, clienții Telekom din Iași denunță contractele pe bandă rulantă! Prețurie au fost majorate automat – Facsimil

01 feb. 2020, 04:00,
Vlad Alexa în Economic Local

Zilele acestea, clienții Telekom din Iași primesc notificări prin care sunt informați că vor plăti mai mulți bani pentru serviciile primite. Majorările vin pe fondul unui scandal în care numeroase reclamații au fost făcute cu privire la proasta calitate a serviciilor de internet și scoaterea din grila de programe a mai multor posturi TV preferate de clienți. În acest context, mulți ieșeni profită de situație pentru a denunța contractele cu Telekom, fără a avea de plătit în acest fel costuri suplimentare. Zeci de reclamații au fost depuse la Oficiul Județean Pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) Iași împotriva Telekom în ultimele luni, iar ieșenii cer mai ales ca operatorul să reintroducă programele din grila inițială pentru care au plătit de la parafarea contractului.

Scandalul în care a intrat operatorul Telekom la finalul anului trecut, după excluderea din grilă a mai multor posturi TV și oferirea de servicii de internet wireless la o calitate mult mai slabă decât cea prezentată oficial, se termină prost pentru compania cu capital german. La finalul lunii ianuarie, clienții Telekom din Iași renunță în număr tot mai mare la serviciile operatorului pe măsură ce primesc notificări prin care sunt informați de modificarea contractelor pentru serviciile oferite. Concret, clienții Telekom de la nivelul Iașului sunt informați de faptul că contractul pentru serviciile de telecomunicații este modificat unilateral, iar clienții urmează să plătească în plus 2 lei la fiecare factură.

„În contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații, precum și pentru a asigura în continuare viabilitatea economică, suntem nevoiți să modificăm condițiile de furnizare a serviciilor prevăzute în contractul încheiat cu Telekom România Mobile. Astfel, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare abonament de servicii mobile contractat pe contul xxx va fi majorat cu 0,42 euro TVA inclus (0,35 euro fără TVA). Majorarea se adaugă la prețul redus al abonamentului, prețul final fiind determinat prin însumarea acestora”, se arată în notificarea trimisă de Telekom clienților.

Denunțarea contractului se face fără costuri suplimentare

În adresele primite de clienții din Iași ai operatorului cu capital german este menționat și faptul că majorarea prețului se va regăsi pe facturile următoare. Valoarea majorării în lei este de 2 lei (TVA inclus), iar valoarea în lei poate varia în funcție de cursul de schimb aplicabil la data emiterii facturii după spusele celor de la Telekom. Cei care nu sunt de acord cu aceste modificări sunt invitați să denunțe contractul fără costuri în cazul în care nu au accesate pachete promoțianale care încă nu au expirat.

„Daca nu sunteți de acord cu modificările de mai sus, aveți dreptul de a denunța unilateral contractul privind furnizarea serviciilor în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări. În caz de denunțare a contractului, nu veți fi obligat la plata vreunor despăgubiri. Dacă ați achiziționat un Pachet Promoțional, tranșele lunare neplătite aferente terminalului achiziționat devin automat scadente și exigibile”, se mai arată în adresa trimisă de Telekom către clienți.

Profită de situație și denunță contractele

Numeroși clienți ai Telekom au încercat să renunțe la serviciile operatorului încă de la finalul anului trecut, atunci când au fost scoase din grila de programe posturile din grupul Discovery-Eurosport. Din cauza unor clauze contractuale care prevedeau costuri suplimentare pentru rezilierea contractelor, mulți au renunțat la această idee. Odată cu noile notificări de modificare a contractelor se oferă însă posibilitatea denunțării fără costuri suplimentare, iar numeroase persoane au profitat de acest lcuru.

„Am primit aseară adresa de la Telekom și astăzi (31 ianuarie 2020) am fost să reziliez contractul fără nicio taxă suplimentară. Sa stabilit un termen de 21 de zile pentru predarea echipamentului fără costuri suplimentare, așa cum se cerea anul trecut. Am decis să renunț la abonamentul Telekom pentru că nu mă foloseam de serviciile de TV, iar viteza de la internet este foarte slabă”, a spus Ionț Handrea, client Telekom din Iași.

Reamintim faptul că zeci de reclamații au fost depuse la Oficiul Județean Pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) Iași împotriva Telekom în ultimele luni. Ieșenii cer mai ales ca operatorul să reintroducă programele din grila inițială pentru care au plătit de la parafarea contractului. Grila de programe Discovery, inclusiv Eurosport au fost scoase în urma unei negocieri eșuate cu Telekom. Din 2014, Romtelecom și Cosmote România funcționează sub denumirea de Telekom România. Cei doi operatori sunt controlați de compania grecească OTE, care la rândul ei este controlată de Deutsche Telekom, grup german.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`