Prima pagină » Eveniment-Social » Două școli din Iași ar putea primi câte 200.000 de euro fiecare prin PNRR
Două școli din Iași ar putea primi câte 200.000 de euro fiecare prin PNRR

Două școli din Iași ar putea primi câte 200.000 de euro fiecare prin PNRR

31 aug. 2024, 02:00,
Ștefana Șovea în Eveniment-Social

Două școli din Iași au fost admise în etapa de evaluare a eligibilității proiectelor pentru școli-pilot, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR).

Două școli din Iași ar putea primi câte 200.000 de euro fiecare prin PNRR

Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași și Școala Gimnazială „Ion Neculce” Iași au fost admise în etapa de evaluare a eligibilității proiectelor pentru școli-pilot finanțate prin PNRR.

Apelul „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”, include școlile care pot pilota intervenții educaționale inovative, noi modele curriculare și de carieră didactică sau de management descentralizat, în anul școlar 2024-2025.

Titlul proiectului Colegiului Național „Vasile Alecsandri” Iași este „Școala de bine – promovarea și valorificarea unei culturi a

bunăstării psiho-sociale în mediul școlar”, iar cel al Școlii Gimnaziale „Ion Neculce” este „SCHOOL RESET Program pilot integrat de resetare a școlii prin leadership, învățare profesională și echipe eficiente”.

Conceptul de școală-pilot a apărut ca o soluție la nevoia stringentă de a răspunde cerințelor de schimbare ale unei societăți și economii europene dinamice. Într-un mediu în care competențele actualizate și relevante sunt cheia dezvoltării socio-economice și personale, aceste școli-pilot devin o sursă de inovație și adaptare.

Obiectivul apelului de proiecte este creșterea responsabilității la nivelul școlii

Investiția în conceptul de școală-pilot vizează îmbunătățirea calității și eficienței sistemelor de educație și formare. Acest obiectiv este strâns legat de performanța actului managerial în educație, deoarece societatea este într-o continuă competiție pentru a-și dezvolta resursele umane într-un mod care să le permită să prospere într-un mediu global competitiv. Prin încurajarea inovației și a adaptării, școlile-pilot devin catalizatori ai schimbării în educație, pregătind generațiile viitoare pentru provocările și oportunitățile secolului al XXI-lea.

Pentru a obține finanțare în cadrul prezentului apel, proiectele trebuie să se încadreze în criteriile de finanțare ale Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație, Reforma 7: Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului; Investiția 18: Program de instruire și mentorat pentru manageri și inspectori școlari. Ținta PNRR la atingerea căreia contribuie apelul constă în cel puțin 60 de unități de învățământ de nivel preșcolar, primar, gimnazial, liceal sau unități din învățământul profesional și tehnic (ISCED 0-5), sprijinite financiar pe o perioadă de cel puțin doi ani școlari, denumite, în continuare, școli-pilot, pentru a pune în aplicare inițiative educaționale cu caracter inovativ.

Obiectivul apelului de proiecte este creșterea responsabilității la nivelul școlii, funcție esențială a guvernanței descentralizate a sistemelor de educație, prin crearea unei rețele de școli-pilot pe intervenții sistemice, prin finanțarea pilotării unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de carieră didactică, a unor modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, autonomia unităților de învățământ preuniversitar la nivelul a 60 de unități de învățământ pilot, eligibile. Această investiție vizează îmbunătățirea rezilienței sistemului de educație, prioritate majoră pentru construirea unui învățământ performant.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`