Două firme s-au înscris la licitația în ceea ce privește linia ferată de la granița cu Ucraina. Lucrările sunt solicitate de Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași
Perioada de depunere a ofertelor s-a finalizat, iar la această licitație s-au înscris firmele Constrans IMPEX din Drobeta-Turnu Severin și Construct ING din localitatea Negrești-Oaș. În momentul de față, SRCF Iași analizează ofertele din punct de vedere financiar, criteriul de departajare fiind prețul mai scăzut.
Două firme vor să repare linia ferată de la graniță
Licitația a fost finalizată la data de 21 ianuarie 2025, iar, cel mai probabil, lucrările vor începe în vara anului 2025. Valoarea totală a contractului este de 3.193.277 de lei, fără TVA, aproximativ 540.000 de euro. În martie 2024, SRCF Iași a mai organizat o licitație pentru aceeași porțiune, însă nu a primit oferte. SRCF efectuează lucrări de modernizare și la linia Tecuci-Iași. Nu este prima dată când acest proiect este propus, în martie 2024 a fost lansată o licitație similară, însă atunci nu s-a prezentat nicio firmă la procedură.
„Pe linia 500 Ploiești – Vicșani, interval de stație Vicșani – Frontiera, între km 490+000-km 491+100, starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare. Aspectul precizat anterior se datorează stării necorespunzătoare a traverselor de beton și a materialului de prindere. În vederea asigurării condițiilor de siguranța circulației feroviare este necesar executarea în regim de urgență a lucrărilor de înlocuire a traverselor de beton T19 necorespunzătoare, cu traverse din beton cu prinderea inclusă pentru șina tip 49 lucrări efectuate pentru redeschidere linie. Suprastructura liniei CF încălecată este tip 49, CCJ, traverse de beton linie neelectrificată, prindere indirectă”, este precizat în caietul de sarcini.
Ce lucrări vor fi efectuate
Regionala din Iași a anunțat investiția încă de la începutul lunii decembrie 2024. În ceea ce privește lucrările, acestea constau în înlocuirea mai multor elemente de la calea ferată și modernizarea căii de rulare pentru trenurile de marfă. Linia ferată de pe tronsonul respectiv se află într-o stare avansată de degradare, astfel, există riscul ca circulația trenurilor să fie închisă. Nu este singura linie care are nevoie urgentă de modernizări, însă investițiile în domeniul transportului feroviar sunt mult prea puține pentru nevoile populației.
„Pe tronsonul feroviar respectiv, starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare, din cauza stării necorespunzătoare a traverselor de beton și a materialului de prindere. Lucrările principale prevăzute în antemăsurătoare, stabilite a fi executate de către executant, sunt următoarele: transportul rutier al tuturor materialelor aprovizionate de executant lucrare (traverse din beton cu prinderea inclusă pentru șina 49 cale încălecată); încărcări / descărcări mecanizat și manual ale materialelor care se introduc în cale și care se scot din cale; deplacarea traverselor care se scot din cale; înlocuirea traverselor de beton necorespunzătoare; tragerea joantelor la echer; burajul intermediar al traverselor de beton, rectificarea rosturilor de dilatație”, este stipulat în documentație.
Două firme s-au înscris la licitația care prevede reparația liniei ferate de la granița cu Ucraina, iar SRCF Iași va desemna câștigătorul în următoarele luni, după analiza ofertelor primite.
La cum merg lucrurile, nu mai are rost nicio reparatie.