Prima pagină » Economic Local » Doi artiști din Iași vor să dea lovitura! Portofele și papioane, toate lucrate de mână. Produsele ajung să coste și câteva mii de lei

Doi artiști din Iași vor să dea lovitura! Portofele și papioane, toate lucrate de mână. Produsele ajung să coste și câteva mii de lei

20 mart. 2021, 02:00, 1 ,
Raluca Costin, în Economic Local

Marcel și Denisa Pușcașu sunt doi tineri artiști din Iași care, în anul 2011, dintr-o joacă, au început o afacere cu produse din piele, lemn și hârtie. Acestea sunt fabricate în atelierul de acasă, iar de la an la an lista cu produsele hand-made s-a dezvoltat constant. Mica afacere de familie a ajuns la o cifră de afaceri de 11.000 de euro, în anul 2020, iar cei doi antreprenori vor să mărească atelierul de creație

Cei doi artiști au făcut pasul spre antreprenoriat în anul 2011, când se pregăteau să devină părinți. Denisa Pușcașu povestește că au muncit în diverse locuri, însă niciunul nu a fost pe placul lor.

„Povestea PushDesign a început dintr-o joacă, hrănită de un vis și condusă de o poftă creativă care nu are limite. În 2011 ne pregăteam să devenim părinți pentru prima oară și odată cu toate întrebările naturale pe care ni le puneam la momentul respectiv despre viitorul nostru ca familie, a atârnat mai greu și întrebarea: încotro ne îndreptăm pe plan artistic? Fiind absolvenți ai Universității de Arte «George Enescu» din Iași, la secțiile «pictură murală» și «grafică de șevalet», am experimentat diferite joburi în domeniul nostru și în afara lui, dar, din păcate, nu a avut niciunul acea sclipire care să ne atragă complet.

Și uite așa am decis să pășim pe un drum necunoscut, dar foarte palpitant, în care am ales să ne folosim de toate cunoștințele acumulate în anii de studii și să le implementăm în produsele ce urmau să prindă formă pe masa noastră de lucru. Este o decizie pe care nu o regretăm, am ales să facem ceea ce iubim, să învățăm din mers să creștem și să experimentăm lucruri noi”, povestește Denisa Pușcașu.

Afacerea celor doi artiști s-a dezvoltat treptat, toți banii câștigați din vânzarea produselor fiind reinvestiți în materiale

Marcel este administratorul afacerii, cel de la care pornesc ideile pentru crearea produselor, iar Denisa este graficianul, cea care se ocupă de tot ce înseamnă contabilitate, promovare, imagine și consultanță. Cât au investit în afacere?

„La început nu am investit nimic. Primele produse au fost realizate cu materiale pe care deja le aveam în atelier, iar din banii obținuți din primele vânzări i-am investit mai departe, lucru pe care îl facem și în prezent. Suntem în continuă creștere și, odată cu creșterea portofoliului de produse, echipăm atelierul cu materiale, ustensile și echipamente noi. Suntem bucuroși că de la an la an creștem, iar anul 2020, chiar dacă a fost unul încărcat, pentru noi a fost unul bun, cu o cifră de afaceri de 11.000 de euro. Ne implicăm trup și suflet în tot ce facem, iar faptul că reușim să acoperim sarcinile la cel puțin 5 posturi diferite, neavând niciun angajat, este un lucru minunat”, mai spune Denisa.

O altă afacere cu produse hand-made care s-a dezvoltat în plină pandemie COVID-19 este a antreprenoarei Cristina Țuțuianu.

Marcel Pușcașu, antreprenor: „Prețurile practicate de noi sunt decente

Cei doi antreprenori au vândut mii de produse de la debutul afacerii până în prezent. În această perioadă s-au vândut foarte bine mărțișoarele. Lista cu produse este dezvoltată constant, iar fabricarea lor durează mai mult întrucât mare parte din ele sunt realizate manual. Potrivit lui Marcel Pușcașu, cele mai scumpe produse care ies din mâinile celor doi artiști sunt tablourile personalizate.

„Portofoliul nostru de produse cuprinde semne de carte, felicitări, jurnale, agende, albume foto, portofele, papioane, cravate, ace de cravată. Facem și butoni, cercei, brățări, coliere, inele, broșe, suporturi de pahare, magneți, decorațiuni tematice, tablouri realizate în numeroase tehnici și obiecte de decor. Prețurile noastre pornesc de la 5 lei pentru un tag personalizat, până la câteva mii de lei pentru un tablou pictat manual, de dimensiuni mai generoase. Considerăm că prețurile practicate de noi sunt decente și ne dorim ca produsele noastre să fie accesibile tuturor categoriilor de clienți”, spune Marcel Pușcașu.

Denisa Pușcașu: „Anul acesta ne dorim să ne mutăm într-un atelier mai mare”

Planurile de dezvoltare a afacerii, în acest an, includ extinderea atelierului unde creează produsele hand-made, dar și mărirea listei de clienți.

„Anul 2020 ne-a arătat că suntem puternici, creativi și căutați, indiferent de greutățile pe care le-am întâlnit. Ne-am bucurat enorm să descoperim că produsele noastre nu sunt uitate și clienții noștri se întorc mereu. Iar clienții mulțumiți și recomandările lor aduc mereu clienți noi. Anul acesta ne dorim să ne mutăm într-un atelier mai mare. Odată cu trecerea anilor, spațiul din atelier se micșorează și cum noi ne dorim să achiziționăm jucării noi, va fi necesar și un spațiu mai mare.

Ne dorim să creștem în același ritm și în aceeași direcție, pentru că știm că suntem pe drumul cel bun. Clienții noștri sunt iubitori de artă și frumos, sunt acei oameni care sunt atrași de idei originale și curajoase. Atelierul nostru dintotdeauna a fost acasă. Așa am început și, cel mai probabil, tot așa vom continua. Confortul casei, compania fetițelor noastre și flexibilitatea programului ne țin lipiți de cuib”, mai spune Denisa Pușcașu. Afacerile de familie au avut succes în rândul clienților în perioada pandemiei, mai ales în anul 2020, astfel că multe afaceri au avut vânzări mari mai ales dacă au investit și în digitalizarea companiei.

Comentarii
  • Ii cunosc foarte bine pe acesti simpatici doi artiști din Iași si nu este genul lor să dea lovitura din papioane si portofele. Sunt doi oameni muncitori si titlul ales pentru acest articol nu ii avantajeaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *