Prima pagină » Titlurile zilei » Disperare pentru locuitorii din zona șantierului Conest SA, de pe Iași-Dancu! Gropi imense pe drumul nesemnalizat de firma afaceristului Viorel Cozma. Mașinile riscă să se răstoarne în orice moment – FOTO/VIDEO

Disperare pentru locuitorii din zona șantierului Conest SA, de pe Iași-Dancu! Gropi imense pe drumul nesemnalizat de firma afaceristului Viorel Cozma. Mașinile riscă să se răstoarne în orice moment – FOTO/VIDEO

30 sept. 2020, 02:00,
Ciprian Boaru în Titlurile zilei

Șantierul amenajat de firma Conest SA, de pe strada Aurel Vlaicu, îi pune în pericol pe șoferii aflați în trafic. Lipsa indicatoarelor și a semnalizărilor de pe șantiere au împins șoferii pe un drum plin de cratere. Un participant în trafic a trimis și o mărturie video, care arată incompetența echipelor Conest SA, societate condusă de afaceristul Viorel Cozma. Sunt afectați și riveranii din zona Aurel Vlaicu

Locuitorii de pe strada Aurel Vlaicu, unde Conest SA a deschis șantierul de modernizare a liniei de tramvai, sunt disperați de modul în care arată căile de acces. Este vorba în special de riverani, care au puține variante de acces spre centrul orașului. Una dintre probleme este și proasta semnalizare a șantierului, măsură ce trebuia asigurată de către Conest SA, societatea afaceristului Viorel Cozma. Momentan, săpăturile la liniile de tramvai au fost realizate pe ruta: strada Aurel Vlaicu – intersecție strada Sf. Ioan. Circulația este deschisă autovehiculelor doar pe această porțiune. Pe sensul Dancu – Iași, de la intersecția cu strada Sf. Ioan, spre oraș, circulația este oprită. Dar ce s-a întâmplat? Mai mulți agenți economici au sediile firmelor pe strada Aurel Vlaicu, unde circulația este permisă. La un moment dat, șoferii au posibilitatea să facă virajul la stânga din cureta firmelor spre cartierul Tătărași, pe porțiuni unde constructorul a lăsat căi de acces. Dar, această manevră se face pe sensul unde este interzisă circulația. Însă, indicatorul se află la câteva sute de metri, la intersecția cu strada Sf. Ioan. Astfel, șoferii sunt atrași în capcană pe un drum cu gropi imense și impracticabil, unde prea multe manevre nu pot fi executate.

Șoferii au filmat cum se circulă pe drumul afectat de lucrările Conest SA

Reprezentanții Conest trebuiau să semnalizeze corect șantierul. Pe breșa menționată nu există niciun indicator care să arate că drumul este impracticabil. Așadar, șoferii se trezeau în fața faptului împlinit.

„Veneam din Tătărași și voiam să ajung în Dancu. Pe la jumătatea drumului m-am răzgândit, pentru că trebuia să mă întorc în oraș. Am văzut că este un acces prin șantier prin care puteam să virez și să mă întorc. Nu era niciun indicator care să interzică sau care să informeze. Am mers câțiva metri până am dat de niște cratere imense. Dacă le ocoleam, riscam să cad cu mașina în groapa șantierului. Nici nu puteam să dau cu spatele, pentru că erau și alte mașini. Mașina fiind grea, nici nu puteam risca să merg la limită pentru că terasamentul se surpa. Noroc de niște muncitori de la alt șantier care au pus niște piatră ca să se poată trece. Asta este bătaie de joc. Sunt și proprietari de case care trec pe acolo. Trebuia găsită o soluție”, a spus un șofer aflat în trafic, care a pus la dispoziție și dovada video.

Finalizarea lucrărilor riscă să fie întârziată din cauza indolenței, dar și a infectărilor cu COVID-19

În acest moment, Conest SA este afectată de îmbolnăvirea mai multor muncitori vietnamezi, folosiți pe șantierele din oraș. Dar, chiar și înainte de aceste probleme, reporterii BZI au vizitat același șantier de pe Iași – Dancu, unde, de cele mai multe ori, bătea vântul. Reprezentanții firmei de construcții asigurau de fiecare dată că lucrările vor fi finalizate chiar înainte de termen. Dar, în realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Conest SA este cunoscută pe plan local ca firma de casă a municipalității. Majoritatea contractelor de infrastructură sunt câștigate de către firma lui Viorel Cozma. Pentru tronsonul Iași – Dancu, Viorel Cozma va primi 10 milioane de euro. Licitația a fost câștigată prin asociere cu Mari Vila Com SRL, din București. Proiectul prevede modernizarea căii de rulare pe o lungime de 2,6 kilometri și reabilitarea podului Ciurchi II. Calea dublă de rulare vizată pentru modernizare are o lungime de 2,4 kilometri. Contractul prevede și reabilitarea trotuarelor pe o suprafață de aproape 1 hectar și a spațiilor verzi pe o suprafață de 1.775 metri pătrați. Constructorul se va ocupa și de amenajarea unui număr de opt stații de tramvai spre limita cu sat Dancu, comuna Holboca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`