Lidl a vândut, cu scopul închirierii, 9 proiecte de magazine în România către un magnat imobiliar britanic, cu legături strânse cu Familia Regală, iar asta i-a făcut pe mulți români să se întrebe dacă dispar magazinele Lidl din România.
Dispar magazinele Lidl din România?
Lanțul de magazine Lidl, liderul pieței de retail alimentar din România, a vândut mai multe proiecte de magazine de pe piața locală către consorțiul Square 7 și M Core.
Lidl a ieșit pe piață cu pachete de proprietăți formate din peste 20 de terenuri amplasate în diverse orașe din România, unde construcția de magazine Lidl este fie autorizată, fie în curs de autorizare. Valoarea totală a acestor pachete depășește 20 de milioane de euro și sunt oferite la vânzare un randament de dezvoltare (yield) de aproximativ 7%. Acest randament este considerat relativ ridicat, având în vedere că M Core a plătit 219 milioane de euro, echivalentul unui yield de 9%, pentru cele 25 de parcuri de retail din România achiziționate de la investitorul belgian Mitiska REIM.
M Core reprezintă unul dintre cei mai mari deținători de proprietăți comerciale din Marea Britanie, cu un portofoliu combinat de active evaluat la peste 6 miliarde de euro.
Lidl a vândut un pachet cu 8 sau 9 din proprietățile sale noului joint-venture Square 7 part of M Core, format în aprilie cu scopul gestionării expansiunii pe plan local a grupului M Core, al cărui principal acționar este magnatul imobiliar britanic Caspar MacDonald-Hall.
„Confirmăm că am demarat colaborarea cu mai mulți parteneri în vederea dezvoltării mai multor spații comerciale ce vor fi în viitor magazine Lidl și că suntem în negocieri și cu alți investitori. Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, pe lângă demersurile proprii de a identifica și achiziționa terenuri potrivite pentru un nou magazin Lidl, căutăm parteneri care să ne propună terenuri pentru construcția unui nou magazin închiriat ulterior de Lidl la cheie“, au spus reprezentanții Lidl.
Un lat mod de expansiune
Lidl intenționează să își diversifice strategia de expansiune locală, care anterior se concentra aproape exclusiv pe deținerea directă a magazinelor dezvoltate.
„Rămânem consecvenți obiectivului de a investi în economia românească și vom continua, în mod accelerat, investițiile pe piața locală, investiții care se traduc și în extinderea și optimizarea rețelei de magazine. Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, avem mai multe terenuri disponibile pe care vom dezvolta magazine Lidl singuri sau împreună cu un dezvoltator imobiliar, dar nu vindem niciun magazin Lidl deschis și funcțional din portofoliul nostru“, au ținut să-și liniștească clienții reprezentanții Lidl.
Lidl are în jur de 376.000 de angajați, dintre care peste 12.000 lucrează în România, unde retailerul german operează peste 350 de magazine și 6 centre logistice. Atât Lidl, cât și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea cel mai mare retailer din lume în funcție de cifra de afaceri. Grupul Schwarz este controlat de miliardarul Dieter Schwarz (84 de ani), considerat cel mai bogat german, cu o avere estimată la 38 de miliarde de dolari, conform revistei americane Forbes.
Deținătorul lanțurilor Kaufland și LIDL, Dieter Schwarz, are o avere de 23,7 miliarde de dolari și este poziționat de Bloomberg Billionaires pe locul 38 în topul celor mai bogați oameni ai lumii. Cu toate acestea, este un om discret, care nu își dorește să apară în lumina reflectoarelor.
Acum ,după ce Lidl a vândut 9 proiecte de magazine în România către un magnat imobiliar britanic, mulți români s-au întrebat dacă dispar magazinele Lidl din România.
probabil ca e vorba de magazine Lidl unde cam bate vantul. de exemplu la Iasi: Lidl Manta Rosie sau Lidl Tabacului.
Oricum sunt proaste rău, nu se compara cu cele din străinătate.