Prima pagină » Actualitate » Din noiembrie 2024, băncile vor bloca plățile celor care au bani pe card! Iată care este motivul
Din noiembrie 2024, băncile vor bloca plățile celor care au bani pe card! Iată care este motivul

Din noiembrie 2024, băncile vor bloca plățile celor care au bani pe card! Iată care este motivul

08 oct. 2024, 07:30,
Mirela Gabriela Todosi în Actualitate

Din noiembrie 2024, băncile vor bloca plățile celor care au bani pe card! Este vorba despre băncile din Marea Britanie, care vor primi dreptul de a întârzia plățile clienților. Iată care este motivul.

Din noiembrie 2024, băncile vor bloca plățile celor care au bani pe card!

Băncile din Marea Britanie vor primi dreptul de a întârzia plățile clienților pentru a investiga posibilele fraude. Aceste reglementări, care vor intra în vigoare la sfârșitul lunii octombrie 2024, urmăresc protejarea consumatorilor și reducerea pierderilor financiare cauzate de infracțiuni.

Băncile au obligația de a procesa sau de a refuza un transfer până la finalul zilei lucrătoare următoare. Noua reglementare le va permite să extindă acest termen cu până la trei zile suplimentare, facilitând astfel o investigație mai amănunțită a tranzacțiilor suspecte.

Băncile vor avea posibilitatea de a analiza tipare neobișnuite de cheltuieli. Aceasta va include contactarea clienților pentru a confirma autenticitatea tranzacțiilor suspecte ale cardurilor.

Cum vor fi protejați clienții băncilor

Noua reglementare din partea băncilor din Marea Britanie este însoțită de introducerea unui sistem obligatoriu de compensare pentru victimele fraudelor financiare. Începând cu luna noiembrie 2024, persoanele care au fost victime ale fraudelor de tip „push payment” vor putea beneficia de compensații de până la 85.000 de lire sterline de la bănci, în termen de cinci zile de la raportarea fraudei.

Și românii sunt victime ale fraudelor financiare. BRD a lansat recent un avertisment clienților săi, cu privire la o nouă tentativă de fraudă care vizează cardurile și conturile bancare. Banca a constatat o creștere a apelurilor suspecte, prin care infractorii încearcă să obțină informații personale și financiare de la clienți. Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai activi, iar BRD subliniază importanța măsurilor de precauție pe care clienții trebuie să le aibă în vedere.

„BRD le recomandă clienților să nu furnizeze niciodată informații personale sau bancare și să contacteze banca direct printr-un canal oficial pentru a verifica autenticitatea apelurilor.”, subliniază instituția financiară.

Pe lângă băncile comerciale din țară, și Poșta Română a fost ținta unor campanii de înșelăciune, unde clienţii sunt îndemnaţi prin SMS sau prin e-mail să acceseze un link pentru a finaliza o plată şi pentru a li se confirma expedierea unui colet. Infractorii cibernetici trimit un mesaj în care destinatarul este rugat să își „actualizeze adresa.” Nu este altceva decât o nouă escrocherie care îi lasă pe cetățeni fără bani în contul bancar.

Infractorii pot păcăli foarte ușor deoarece mesajul este conceput în așa fel încât să pară cât se poate de adevărat spunând că lipsește numărul străzii. Și din acel moment, cine accesează acel link poate deveni victima escrocilor. Poșta Română îi avertizează pe cetățeni să fie atenți la mesajele pe care le primesc și a precizat de nenumărate ori să nu se dea curs acestor mesaje înșelătoare. Infractorii cibernetici se folosesc și de Inteligența Artificială pentru a lăsa oamenii fără bani. Clienții primesc apeluri suspecte ca fiind din partea băncilor, iar infractorii solicită informații personale și financiare.

În Marea Britanie, băncile au luat măsuri suplimentare pentru a combate fraudele financiare. Prin urmare, tranzacțiile suspecte vor fi suspendate, iar clientul unui cont sau card bancar va fi anunțat de bancă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`