Ministerul Educației din Franța a anunțat noi măsuri pentru a îmbunătăți nivelul elevilor la Limba Franceză și Matematică. Printre inițiativele transmise profesorilor se numără ore suplimentare de citit și exerciții zilnice de dictare, relatează RFI.
Potrivit cifrelor recente, 27% dintre elevi nu pot citi la intrarea în liceu, a subliniat ministrul francez al Educației Pap Ndiaye. El a numit această scădere a nivelului de lectură un „punct de nemulțumire și îngrijorare majoră”.
„Scăderea la nivel național observată în 2022 privește toate clasele, indiferent de profilul lor social”, a transmis ministerul, referindu-se la rezultatele testelor de competențe la nivel național pentru elevii din ultimul an de școală primară, clasa a V-a, cunoscut în Franța ca CM2.
Cifrele de la minister arată că, în 1987, studenții au făcut 10,7 greșeli, iar astăzi fac o medie de 19,7 greșeli la un test. În consecință, Ministerul Educației în Franța a prezentat joi un set de măsuri pentru a remedia problema. O circulară care conține mai multe măsuri pentru îmbunătățirea nivelului de ortografie al elevilor francezi a fost transmisă profesorilor pe 12 ianuarie, scrie Le Parisien. Printre directive se numără dictarea zilnică și orele suplimentare de lectură.
Având în vedere că numărul de erori din lucrările elevilor aproape s-a dublat în 34 de ani, Pap Ndiaye, ministrul Educației Naționale, a optat pentru dictarea zilnică pentru elevii din CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a). Ministrul vrea să-i oblige pe studenții CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a) să scrie și să citească cel puțin două ore pe zi.
Dacă această măsură este deja aplicată mai mult sau mai puțin în anumite clase, Pap Ndiaye vrea ca elevii să citească cel puțin „două texte lungi”, de 1.000 de cuvinte fiecare, în fiecare săptămână. De asemenea, ministrul vrea că accentul să fie pus pe viteza de citire și capacitatea de a înțelege rapid.
Măsura a declanșat dezbateri aprinse, iar mulți condamnă dictarea în școli afirmând că e o întoarcere în timp și un exercițiu de control, relatează News Trenddetail.
„Imaginea profesorului care dictează un fragment din Alphonse Daudet, în timp ce circula prin clasă cu mâinile la spate, este hilară”, spune Jean-Christophe Pellat, profesor emerit de lingvistică la Universitatea din Strasbourg.
„Școala a abandonat dictarea „clasică” cu mult timp în urmă. Practica dictatului a fost contestată, inclusiv de Jules Ferry însuși, amintește profesorul. El susține că dictarea nu este un exercițiu de învățare: știm sau nu știm, adaugă profesorul.