Prima pagină » Eveniment-Social » Dezvoltarea dimensiunii europene a educației prin proiectul Erasmus +, în Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir” Iași
Dezvoltarea dimensiunii europene a educației prin proiectul Erasmus +, în Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir” Iași

Dezvoltarea dimensiunii europene a educației prin proiectul Erasmus +, în Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir” Iași

08 iul. 2021, 16:31,
în Eveniment-Social

În perioada 1 decembrie 2020 – 30 noiembrie 2021, Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir” Iași implementează Proiectul Erasmus +, intitulat TIC, artă și joc în vederea promovării practicilor incluzive în Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir”, Acțiunea-cheie 1 – Educație școlară, aprobat de Agenția Națională pentru Proiecte Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale cu numărul de referință 2020-1-RO01-KA101-078968.

Proiectul urmărește îmbunătățirea strategiei de incluziune a tuturor elevilor Școlii Gimnaziale ,,Otilia Cazimir” Iași, în vederea asigurării accesului egal la un proces educativ de calitate, indiferent de statutul acestora. Sunt vizate în acest sens creșterea rezultatelor la învățătură a elevilor expuși riscului excluziunii, diminuarea absenteismului școlar, îmbunătățirea actului didactic prin participarea la cursuri de perfecționare a 12 profesori pe parcursul proiectului.

Implementarea proiectului are la bază o strategie ce pornește de la principiile incluziunii școlare, printr-o adaptare a demersurilor didactice la valorile unei societăți moderne și dinamice, aflată în acord cu idealurile și traseele educaționale europene.

Ce au vizat activitățile desfășurate

Activitățile desfășurate până acum au vizat pregătirea pentru participarea la cursurile de formare în străinătate a celor douăsprezece cadre didactice din învățământul primar și gimnazial și au constat în: studierea noțiunii de incluziune; realizarea descrierii grupului țință; desfășurarea de activități cu elevii din grupul țintă în cadrul cărora s-a explicat noțiunea de incluziune; transmiterea unor informații despre proiect către părinții copiilor din grupul țintă; realizarea de prezentări pentru una dintre componentele cursului, pe baza bibliografiei studiate.

O primă activitate de diseminare, De la o mentalitate deschisă către școala incluzivă, s-a desfășurat în data de 12 iunie 2021 având-o ca invitat special pe doamna lector univ. dr. Oana Dănilă de la Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

În perioada următoare, cei 12 profesori selectați din Școala Gimnazială ,,Otilia Cazimir” Iași, vor participa la stagii de formare organizate de trei instituții de formare din țări europene. În luna iulie 2021, în Creta, Grecia, se vor desfășura activitățile cursului Inclusive education through arts and games, în care vor fi implicați 4 profesori din școala noastră. Alți 4 profesori vor participa, pe parcursul lunii august, în Verona, Italia, la cursul Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges, susținut de EuroPass, iar în luna septembrie, 4 profesori vor urma cursul  ICT in Education, furnizat de ITC International, care se va desfășura în Praga, Cehia.

Cunoașterea strategiilor, metodologiilor și instrumentelor prin care pot fi incluși toți elevii în educație, descoperirea modului în care funcționează educația incluzivă în alte țări și cum este posibilă depășirea segregării elevilor cu nevoi speciale sunt aspecte pe care cei 12 participanți din școala noastră le vor descoperi în timpul mobilității și care vor fi împărtășite ulterior în cadrul activităților de diseminare în vededrea creării școlilor incluzive.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`