Mii de locuitori ai unor comune din județul Iași au ajuns bătaia de joc a senatorului PSD Maricel Popa. Un set de 5 drumuri județene au fost sărite intenționat de la investiții de fostul șef al CJ în mandatul anterior. Drumurile au fost trimise la Compania Națională de Investiții și lăsate în coada listei la finanțare. Pentru a nu mai aștepta, actuala conducere a CJ a decis să le finanțeze de la bugetul local
Scandal monstru pe drumurile din județul Iași. Maricel Popa, fostul șef al CJ Iași, a trimis intenționat 5 proiecte de drumuri la nivel central știind că acestea nu vor beneficia prea curând de finanțare. Cea mai mare parte a drumurilor respective trec prin localități cu primari de altă culoare politică. Maricel Popa nu și-a schimbat strategia și se folosește politic de acest lucru după ce a pierdut alegerile locale. CNI nu putea finanța drumurile fără o reactualizare a studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice din partea CJ Iași, studii care deja erau expirate. Astfel, noua administrație a CJ Iași a decis să le facă prin forțe proprii.
Scandal pe drumurile administrate de CJ Iași. Cum a mințit Maricel Popa ieșenii?
În calcul au intrat DJ 244 D: limita județului Vaslui – Dolhești – Ciortești – Coropceni (intersecția DN 24), drum cuprins între km 25+500 și 38+693, cu o valoare de 33,5 milioane lei. Lista a mai cuprins și DJ 201 C: limita județului Neamț – Răchiteni – intersecție DN 28, arteră cuprinsă între km. 10+500 și 16+350. Valoarea investiției a fost estimată la 15.6 milioane lei. De asemenea, în calcul intră și DJ 282 B: intersecție DN 24 C – Bivolari – Traian – Spineni – intersecție DJ 282 F, drum cuprins între km. 0+000 și 12+918. În acest caz, valoarea investiției este de 29.3 milioane lei. Totodată, în lista inițială la CNI intrase și DJ 249: Hermeziu – Vladomira, de la km. 5+650 la 8+800, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane lei. În plus, lista cuprindea și DJ 281 B: Boroșoaia – Plugari (DJ 282 B), drum cuprins între km. 18+268 și 25+272, valoarea investiției fiind de 21,4 milioane lei.
Realitatea din spatele minciunilor lui Maricel Popa
Practic, drumurile respective ar fi trebuit să fie cu studiile la zi, însă documentațiile erau expirate. Cum CNI trebuia să reia totul de la zero, procedura fiind una de lungă durată, actuala conducere a CJ Iași a decis să refacă o parte din ele prin fonduri proprii. În plus, pentru a putea derula noul masterplan de drumuri județene, CJ trebuia să-l încheie pe cel actual, iar cele 5 drumuri sunt ultimele de pe listă. Maricel Popa a încercat însă să înșele ieșenii și să arunce vina în altă parte.
„Liberalii de la nivel central dovedesc încă o dată că sunt indiferenți în fața nevoii de dezvoltare a județului Iași, dar și o lipsă acută de colaborare între actuala conducere a județului, de dreapta, și reprezentanții instituțiilor centrale. Spun acest lucru deoarece proiecte depuse, în perioada în care coordonam activitatea CJ Iași, spre finanțare la Compania Națională de Investiții sunt acum preluate de bugetul județului”, a susținut Maricel Popa.
Dezastru lăsat în urmă de fostul șef al CJ Iași
În realitate, 4 din cele 5 drumuri trec prin comune conduse de primari PNL, iar Maricel Popa a încercat să deturneze atenția de la acest lucru. Popa a lăsat în mandatul său mai multe drumuri județene de izbeliște și s-a concentrat pe arterele care tranzitau comune cu primari PSD.
„Tot timpul am încercat să obțin fonduri nerambursabile pentru investițiile necesare în județ, fie că erau fonduri europene sau de la bugetul central. Am reușit să realizez investiții importante în modernizarea drumurilor, de exemplu. Acum văd că trei dintre aceste drumuri sunt propuse a fi realizate prin credite de angajament, de la bugetul județului”, a mai spus Maricel Popa.