Ani la rând una din cele mai mari instituții ale Iașului a fost bătaia de joc a unei camarile de partid bine puse la punct. Dezastrul lăsat în urmă la Aeroportul Internațional Iași a ajuns acum să fie scos la suprafață. Actualul deputat Marius Bodea a condus aerogara ieșeană timp de mai bine de patru ani. Ceea ce a ieșit acum la iveală depășește însă orice închipuire. Siguranța pasagerilor a fost pusă mereu în pericol și acesta a lăsat totul de izbeliște
Caz revoltător la vârful unei mari regii din județul Iași. Aeroportul Internațional Iași a fost vreme îndelungată o adevărată vacă de muls pentru camarila de partid controlată de actualul deputat PNL Marius Bodea. Actuala conducere a județului a scos la iveală un dezastru de proporții lăsat de Marius Bodea la aeroport după ce acesta a plecat din funcție. Deși se laudă peste tot cu managementul performant pe care l-a avut la aerogară, realitatea este cu totul alta. De exemplu, una dintre investițiile derulate de Bodea în mandatul său a fost și construcția terminalului T3 de pasageri de la aeroport. Numai că această investiție a ajuns o adevărată piatră de moară, descoperirile făcute fiind șocante.
Dezvăluirile au fost făcute de actuala conducere a Consiliului Județean Iași, autoritatea tutelară a aerogării ieșene.
„Am auzit că domnul deputat Marius Bodea a lăsat proiectul dezvoltării aeroportului la cheie în sertar. Vreau să-l anunț însă că în momentul în care el a plecat în decembrie 2016, erau în jur de 800 mii pasageri. Acum sunt peste 1,1 milioane de pasageri procesați. A crescut sau a scăzut numărul de pasageri? Marius Bodea și Alexandru Anghel au condus aeroportul până în ianuarie 2018.
Proiectul lăsat de Bodea în sertar a primit peste 30 de neconformități de la Autoritatea Aeronautică. Acel proiect prevedea un PUZ pentru servicii aeronautice, ceea ce înseamnă că în zona respectivă nu se pot face alte activități. Chiar dacă vorbim și de unele construcții. A fost recepționat pe construcții de terminal, ceea ce nu se face. Una a fost cerința, contractul semnat și plătit și alta s-a recepționat. Instituțiile statului ar trebui să se autosesizeze în aceste condiții”, a menționat Marice Popa, președintele Consiliului Județean Iași.
Coșmarul din T3
Și acestea nu au fost singurele probleme constatate și scose la suprafață. Maricel Popa a evidențiat faptul că terminalul T3 are mari probleme în ceea ce privește securitatea la incendiu încă din momentul în care a primit aprobare de la Bodea.
„A fost un PUZ de servituți aeronautice, însă s-a recepționat cu totul altceva. A fost un proiect recepționat pe partea de est și nimic altceva. La terminalul T3 sunt foarte multe neconformități. Ar putea fi o problemă ce ține și de siguranță, de ISU. Acolo nu au nici la ora actuală puse la punct lucrurile pentru rezistența la incendiu. Toate acestea sunt în curs de remediere acum. Totul s-a plătit și s-a recepționat și nimeni nu a văzut atunci asta. Nu are nici centura de paratrăsnet, care e obligatorie. Sunt zeci de probleme la terminalul T3. Nu s-a dat nici vreun aviz de mediu acolo. E un adevărat dezastru”, a mai spus Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași.
Campanie electorală la inaugurarea T3
Prioiectul T3 a fost făcut de firma UTI, cea care a lucrat și la pista cu probleme de la aeroport de 2.400 metri. Acesta are 3.600 mp, 6 birouri check-in și o capacitate de procesare de 320 de pasageri pe oră. Ca panarama să fie și mai mare, la inaugurarea terminalului din octombrie 2015, Bodea și-a făcut o intensă campanie electorală. Liberalul visa la vremea respectivă să ajungă primarul Iașului și s-a folosit de banii și infrastructura aeroportului pentru a-și face imagine. Situația legată de T3 nu a fost singura unde Bodea și-a făcut campanie și de unde s-a înfruptat. Lista este una destul de lungă, iar pe birourile procurorilor este și acum un dosar întreg cu numele lui Bodea.
Vaca de muls a lui Marius Bodea
Aeroportul Internațional Iași a fost o adevărată vacă de muls pentru cel care s-a perindat la conducerea acestei regii. Cotidianul BUNa ZIUA IAȘI a scris în nenumărate rânduri despre cum liberalul Marius Bodea a tocat cu bună știință banii publici după cum a crezut cât timp a condus aerogara. Aceste golănii au fost confirmate și de instituțiile statului. Bodea a pozat în victimă de fiecare dată, însă dovada furtului pe care l-a făcut la aeroportul ieșean este evidentă.
O demonstrează și un raport de audit făcut de conducerea Consiliului Județean Iași. Acest raport demontează toate afirmațiile lui Bodea și arată negru pe alb că acesta și-a făcut de cap cât timp a condus R.A. Aeroportul Iași. Șefii CJ au făcut un audit la aeroport pentru a verifica situația mandatului pe care l-a avut Bodea, iar constatările sunt șocante. Raportul de audit a fost înaintat către Direcția Națională Anticorupție (DNA). Ancheta a bătut până acum, însă, pasul pe loc.