Prima pagină » National » Dezvăluiri incredibile despre directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante: Inchirează locomotivele bune la privat, iar sistemul de stat are deficit

Dezvăluiri incredibile despre directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante: Inchirează locomotivele bune la privat, iar sistemul de stat are deficit

30 iul. 2021, 11:07,
în National

Scandalul din jurul blocării trenului timp de mai multe ore în Feteşti este departe de a se fi terminat. Așadar, directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante,este vizat de mai multe acuzaţii. Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) susţine că CFR inchirează locomotivele bune la privat iar când apar defecţiuni la cele aflate în uz, există deficiențe la înlocuirea acestora.

De altfel, acesta susţine faptul că, în pofida declaraţiilor făcute de oficiali, sistemul are mari deficiente la ceea ce înseamnă mecanici de locomotive şi locomotive.

CFR ar închiria locomotivele bune la privat

În declaraţia făcută de Rodrigo Maxim se arată faptul că există o practică toxică la CFR Călători în legătură cu locomotivele bune. În timp ce locomotivele bune sunt închiriate de directori către companii private, sistemul de stat face cu greu față defecţiunilor care apar.

„Nu am înțeles, pentru că ne-a mințit și pe noi de atâtea ori. Ne spune că are surplus de mecanici de locomotive și nu are surplus de locomotive, pentru că închiriază la alții locomotive și noi nu avem să dăm la tren, decât locomotive vechi, defecte, insuficiente, asta poate să fie una din cauze. Realitatea e că sunt locomotive insuficiente și mecanici insuficienți și nu se face schimbul de generații, pe care noi l-am solicitat directorului general. „, spune președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România

Călătorilor CFR li se putea asigura alte tipuri de transport

În continuarea declaraţiilor făcute de liderul sindicatului se precizează faptul că directorul Ovidiu Vizante putea să caute metode alternative de transport şi să nu lasă sutele de persoane să aştepte ore întregi:

Asta ne întrebăm și noi. Cum de închiriază locomotive către operatorii privați și noi nu avem suficiente locomotive la trenuri. Că le închiriază pe cele mai bune iar cele vechi rămân defecte în parcuri și apar nemulțumiri. (…) Sunt cârpite. Vă dați seama, e că și cum ai avea o mașină veche.

Putea să le asigure microbuz, alt mijloc de transport alternativ. Pentru că distanța oricum nu era mare, de la Fundulea la București, și putea să le trimit[ și apă și restul. Modul în care a procedat directorul lasă de dorit.

Guvernul României și domnul prim-ministru ar trebui să se gândească că CFR Călători nu are bugetul de venituri și cheltuieli pe 2021 aprobat, încă” a mai declarat acesta.

Într-o intervenţie la un post de televiziune, vicepremierul USR Dan Barna i-a luat apărarea directorului CFR Călători susţinând că cel din urmă a făcut o declaraţie nefericită.

Sute de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi

Pe de altă parte, tot în CFR dar în divizia de Marfă, în urmă cu câteva luni apărea în public informaţia precum că sute de angajaţi din compania de stat ar urma să fie disponibilizaţi. Vorbim despre tineri mecanici cu o medie de vârstă de 26 de ani care vor trebui să-şi caute de muncă pe o piață internă care deja este deficitară. Totuşi, cel mai probabil, sutele de tineri vor pleca din țară pentru că oricum, în ultimii zeci de ani politica statului s-a concentrat pe acţiuni de acest fel.

Directorul CMZ Iași, Dumitru Anchidin, protestează împotriva deciziei autorităţilor spunând că acest lucru duce la o adâncire a decăderii a CFR Marfă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`