Prima pagină » Titlurile zilei » Dezastru pe linia de tramvai de la Gară. Asfaltul se rupe în bucăți, deși a fost reparat cu doar câteva luni în urmă: „Aici sunt banii noștri, ai cetățenilor” – FOTO

Dezastru pe linia de tramvai de la Gară. Asfaltul se rupe în bucăți, deși a fost reparat cu doar câteva luni în urmă: „Aici sunt banii noștri, ai cetățenilor” – FOTO

16 mai 2024, 02:00, 15 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Asfaltul de lângă linia de tramvai de la Gară a început să cedeze după ce a fost reparat abia iarna trecută. Problema infrastructurii este una tot mai mare în municipiul Iași

Liniile de tramvai din oraș sunt sub orice critică în mai multe zone, iar oamenii au sesizat faptul că au apărut, din nou, gropile în locurile în care s-a intervenit cu câteva luni în urmă. Cei de la CTP repară în anumite zone din oraș, însă apar probleme în alte părți pe măsură ce avansează lucrările.

Asfaltul de lângă linia de tramvai se sfărâmă

În momentul de față, se fac lucrări la linia de tramvai înspre rondul Canta. Pe Străpungere Silvestru, au fost făcute reparații iarna trecută, însă după 5 luni au început să reapară gropile. În stația de la Gară, se observă cum au apărut fisurile în asfalt, fiind necesare intervenții. Conducerea CTP Iași a precizat că a folosit o mixtură nouă, mai elastică, pentru a rezista când îngheață, doar că asfaltul de lângă se macină din cauza traficului. Pe Străpungere Silvestru, trec tramvaiele de pe traseele 3, 6, 7, însă majoritatea vagoanelor care vin din depou circulă pe această porțiune dimineață.

„Merg des cu tramvaiul, că nu am de ales, trebuie să ajung unde am treabă prin oraș. Am observat și eu că se crapă asfaltul, văd că tot orașul se lucrează la reparații acum, că vin alegerile, probabil. Este mare păcat pentru că aici sunt banii noștri, ai cetățenilor, nu știu dacă s-a lucrat aici recent, însă mă întreb, inginerii ăștia nu văd? Nu ai cum să faci o lucrare și după câteva luni să se distrugă totul, păi, așa facem străzi în fiecare zi”, a spus un călător din stația Gară.

Sunt necesare reperații în mai multe zone din oraș

Problema asfaltului de lângă liniile de tramvai nu este nouă. În ultimul an, au fost semnalate mai multe zone unde au apărut găuri uriașe. Acum câteva săptămâni, chiar la macazul din Târgu Cucu, linia era denivelată din cauza găurilor. Vatmanii au mai atras atenția faptului că tramvaiele sunt afectate în timp din această cauză. În depoul de la Gară, stau deja în jur de 10 tramvaie noi, care au costat 2 milioane de euro bucata, însă după 2 ani de folosire sunt defecte.

„După ce finalizăm lucrările spre rondul Canta, vom continua și pe porțiunea de la Gară. De asemenea, vom lucra și pe strada Arcu, și la linia din Copou. Vom chitui la linie, unde este cazul”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Asfaltul de la linia de tramvai necesită să fie reparat, altfel că pe viitor este posibil ca situația să fie mai drastică.

Comentarii
  • stai sa vezi si in Canta ce kkt de bitum asfalt toarna. si acolo la anu iar o sa fie probleme.

  • Solutia tehnica pentru calea de rulare este de vina. Trenul este mult mai greu, merge cu viteza mult mai mare, dar calea de rulare se prezinta mult mai bine. Nu are fundatie de beton, nu are amortizoare de cauciuc sub traverse, dar se comporta mult mai bine in exploatare.

  • In viziunea șefilor CTP-ului totul e bine și frumos, ei fac și dreg, in Canta s-au făcut lucrări de asfaltare și anul trecut, e clar ce calitate avea materialul folosit, daca anul acesta au luat-o de la capăt! Nu doar in zona gării sunt probleme cu infrastructura, tot orașul este așa, apropo vedeți că în Podu Ros se formează din nou groapa la capătul podului. Ce așteaptă până să intervină acolo, sa se întâmple vreo nenorocire???

  • Decizie revoltătoare a procurorului ieșean Dragoș Vărgănici în dosarul în care Carmen Dămăcianu, fost director la Direcția de Finanțe Iași a fost cercetată pentru delapidare @ Zilele trecute, procurorul Dragoș Vărgănici a decis s-o ierte definitiv pe Carmen Dămăcianu și a dispus prin ordonanță ‘’renunțarea la urmărirea penală’’ @ În baza acestui document emis de procurorul Vărgănici, Carmen Dămăcianu solicită să fie repusă pe funcția de șef la Finanțe, poziție din care a delapidat banii statului…….

  • asfalt langa linia de tramvai nu este o solutie de durata, se vede si in tarile din vest problema asta.
    Cel mai bine este sa ai sinele de tramvai incastrate bine in beton – in pamant, si pe langa sa ai spatiu cu verdeata, deoarece ele vor „lucra” datorita schimbarilor de temperatura (iarna-vara).Daca pui asfalt pe langa tot repari la eie….. Ar fi frumos sa ai pe canta un spatiu verde pe mijlocul drumului pe unde trece tramvaiul….. dar toti cu colac in mana, care stau cu orele in trafic vor tipa ca le „fura” o banda.

  • Daca calitatea lipseste, acesta este rezultatul si asa o sa fie in continuare.

  • De la sfirsitul lunii februarie, lucrarea de pe Bdul Socola, de altfel, inutila pentru ca erau multe alte prioritati, arata situatia in care se afla orasul. Chirica isi bate joc de toti, firmele primariei, Citadin in cazul acesta, nu au utilaje si nici oameni calificati, singura lor expertiza fiind peticeala de mintuiala pe bani multi si necontrolati.
    Situatia aceasta de pe bdul Socola e un bun studiu de caz.
    Mai intii, cum poate un primar sa-si bata joc de cetateni, fara ca acestia sa aiba vreo reactie.
    Apoi, cum autoritatile in drept (Politie, DSP, Garda de mediu, Agentie de mediu etc), corupte si ineficiente, pot sa nu faca nimic la faptul ca, zilnic, de peste o luna, aceasta artera de circulatie nu este practicabila iar administratorul drumului trebuie sanctionat, ca iesenii sint obligati sa inghita tone de praf si sa-si distruga masinile.
    Mai este apoi faptul ca opozitia din Consiliul local sau candidatii la primarie care spun ca vor face si drege nu fac nimic serios in aceasta situatie. Postarile pe Facebook si impartirea de pliante colorate prin parcuri nu mai servesc de mult la gravitatea acestei situatii.
    Si nu in ultimul rind, vedem cum cetatenii, batjocoriti de primarie si serviciile publice, de institutii precum politia, garda de mediu, la aceasta lucrarea organizata in debandada, stau linistiti acasa, ori injura in timpul zecilor de minute in care isi distrug masinile si sanatatea cit traverseaza bulevardul.
    Imaginati-va ce ar fi fost ca simbata tracuta, sau ieri seara, ori diseara sa miine dimineata, sa fi iesit pe bdul Socola vreo 300-400 de cetateni care sa protesteze la batjocura primariei cu aceasta lucrare.
    Imaginati-va si starea lui Chirica din birlogul lui, a directorului Citadin, a sefului Politiei, a lui Bodea, Chichirau etc si altii.
    Va garantez ca s-ar fi schimbat multe daca macar o zi, o mina de oameni s-ar fi mobilizat din spirit civic ori la chemarea unor lideri si ar fi protestat de-alungul bdlui Socola pina in Podu Ros, in fata la PNL, pentru ca acolo e sursa raului pentru oras si apoi in fata la primarie.
    Nu exista asa ceva si nu va exista pentru ca cetatenii nu au demnitate, iar liderii opoziitie sint foarte slabi. Nimeni nu cere sa fie publicate costurile acestei lucrari in bataie de joc. De ce ?
    In consecinta, avem ceea ce vedem si asa va mai fi mult timp de acum incolo.

  • Nimeni nu cere sa fie publicate costurile acestei lucrari in bataie de joc. De ce ?
    Asfaltul de proasta calitate, peticeala facuta de Citadin, la fel de proasta calitate, sarea aruncata cu nemiluita pe strazi ca metoda de curatat zapada de pe strazi in sec. XXI intr-un oras universitar, capitala culturala etc au condus la ceea ce se vede peste tot.
    Tot orasul este plin de gropi astupate de mintuiala anul trecut sau altele noi de la fisuri sau astfaltul de proasta calitate. Lumea trebuie sa stie ca sarea aruncata pe strazi cu nemiluita pentru ca idiotii nu gindesc si toaca banii multi luati pentru lucrari ieftine au distrus si vor distruge. Vedeti bine de mai bine de o luna si veti mai vedea pina la alegeri ceea ce este cit se poate de clar : mii de gropi in tot orasul, mai ales in jurul gurilor de canal, linga linii de tramvai si de multe ori chiar pe mijlocul strazii.
    Au inceput lucrari de mintuiala cu butelia, maturoiul inmuiat in smoala si astfalt produs de specialistii de la Citadin. Nimeni nu controleaza calitatea, nimeni nu raspunde etc. Analizati atent lucrarea de pe bdul Socola pe care primarul Chirica o lauda pe Facebook. Alti bani, alte contracte frumoase, ale beneficii pentru haita abonata la banul public si noi tot la fel. Situatia e aceeasi in fiecare an, iar acum, inainte de alegeri, vinzoleala e si mai mare. Nimeni nu controleaza cit costa si nici calitatea. Opozitia din Consiliul local doarme, candidatii la primarie posteaza de zor pe facebook iar Chirica jubileaza pentru ca are suficienti contracandidati care se lupta pe aceleasi voturi, sfarimtind opozitia. Chirica le preda tuturor o lectie despre cum se face politica, iar cetatenilor le arata zi de zi ca poti sa furi cit incape si sa nu faci mare lucru, ca tot esti reales.

  • La alegerile trecute au venit la vot doar 27% din cetateni. CHIRICA a fost votat la alegerile din 2020 de 36.196 alegători din 322.441 persoane înscrise. Adică 11,22% din persoanele cu drept de vot. Practic a fost ales de panseluțari, de persoanele din primarie si institutiile ei, haita abonata la banul public și cam atit.
    Trebuie sa inteleaga toata lumea, Chirica, are grija doar de cei 12-15% din cei care vine la vot : asistatii sociali (ajutoare, nu-i cheama sa-si faca zilelel de lucru etc) , pensionarii cu venituri mici (libere cu nemiluita la transport in comun si nejustificat pentru multe dintre trasee pe are nu le utilizeaza niciodata, tot felul de chermeze pe banii primariei etc), imbuibatii din institutiile si firmele primariei care sint haita lui de vot si vor muri si tot il vor vota.
    Faceti singuri calculul cit angajati are Ecopiata, Citadin, Salubris, CTP, Servicii publice, primaria, muzeul x si y si veti vedea ca oamenii normali nu conteaza. SALUBRIS are 681 de angajati, CITADIN : 294, SERVICII PUBLICE : 562. Nu uitati familiile lor, in medie 3 persoane. Mai adaugati sutele de angajati din Politia LOCALA si institutiile primariei, familiile lor si miile de asistati sociali care primesc bani pentru ca nu au unde munci si care nu fac nimic. La atitea resurse, trebuia sa lingem mac prin oras. Vedem zilnic nivelul administratiei lui CHIRICA : vatmani care schimba macazul cu ranga, camioane din care cind a fost zapada s-a aruncat cu lopata sare (care in final vedem ca distruge astfaltul) si…. in loc de utilaje de deszapezire in iarna, am vazut buldoexcavatoare, camioane etc care sint utilaje pentru constructii nu pentru strins zapada. E plin youtube-ul de tehnologii pt sec. XXI si in Iasi deszapezim cu utilaje pentru sapat santuri inchiriate pe bani frumosi de la haitele asociate primariei. Asta, in secolul 21, anul 2024 intr-un oras cu pretentii de oras intelectual, universitar, cu cercetare si alte mofturi si pretentii.
    Ati vazut in ultimul an vreun intelectual sau vreo figura importanta a orasului care sa le dea peste bot acestor derbedei ? Nu niciunul pentru ca toti stau in birlog, minjiti de salarii babane si privilegii. Ti-e greata de atita mediocritate, indiferenta si ticalosie din partea primarului si a haitei lui. Sintem acolo unde trebuie sa fim cu astfel de conducatori. Un lucru este sigur. Pina cind cei care gindesc, cei care au initiativa ori cei care au realizat ceva important in viata prin fortele lor nu ies la vot, nimic nu se va schimba. Pe CHIRICA nu-l intereseaza decit sa intretina bazinul lui de vot care nu are pretentii de normalitate ca ceilalti ori ii controleaza pentru ca depind de el. Tot festivismului lui gretos pe la manifestarile la care participa, pozele pe Facebook si pe unde spune vorbe goale completeaza acest fapt. E trist dar asta-i realitatea.
    Avem ce avem pentru ca oamenii cumsecade si cu ceva minte au dubii sau nu vor sa mearga la vot. Chirica jubileaza si ride in nas tuturor ! A obtinut si al doilea vice-primar pentru ca a mai gasit un tradator, iar acum cu alianta PSD-PNL va defila invingator pentru ca ceilalti candidati nu vor face decit sa sparga votul in loc sa se uneasca pentru un singur candidat. Chirica le preda tuturor o lectie despre cum se face politica, iar cetatenilor le arata zi de zi ca poti sa furi cit incape si sa nu faci mare lucru, ca tot esti reales.

  • Chiar daca in Primarie, institutiile publice si societatile Consiliului local salariatii au salarii bune, nivelul dezastruos al activitatii si eficienta nu se schimba. Exista insa si o minoritate in aceste institutii care-si face treaba bine. Am intilnit astfel de oameni. Doar ca, pentru a fi performant, iti trebuie mai intii minte, nu bani. In concluzie, in majoritate, Primaria, societatile CL si institutiile primariei (POLITIA LOCALA, SALUBRIS, ECOPIATA, CTP, CITADIN, DAC, Finante locale etc) nu sint altceva decit o gloata de golani analfabeti si incompetenti, multi neamuri intre ei, multe curve, multi lingai , care au ca singur scop sa primeneasca si sa mulga pe cetateni si pe altii ca sa alimenteze buzunare personale. La vreme de alegeri, daca numarati toti angajatii din aceste structuri, sint votanti extrem de fideli ce lupta in haita pentru a-l pastra pe mafiotul sef, primarul sau cine o mai fi. In nici o firma reala nu exista asa un surplus de personal si atita ineficienta. In economia reala, firme din acestea ar muri imediat. In Iasi, li se asigura monopol. Numarati citi angajati au aceste societati ale primariei ori institutii si veti vedea ca interesul de a le avea este majoritar electoral pentru ca votul lor este garantat. E spirit de haita. Voturi garantate. Nu conteaza pentru ce au fost create aceste structuri, nu exista controale sau audituri, totul in aceste structuri e protejat de mafiotul sef. Lunar, mafiotul sef primeste daruri de tot felul, dar mai ales plicuri cu bani de la fiecare dintre sefi. Aveti exemplul cel mai bun cu botezul copilului Primarului, a vicelui Botez si cite or mai fi. Exista dovezi. In fapt, multi dintre ei sint niste nulitati in toate directiile. Din pacate nimeni, nici macar opozitia sau presa nu zice nimic, iar justitie nu avem. Uitati-va la fetele acestor sefi din institutii si vedeti chipuri de oameni mediocri, supusi et cu inteligenta minimala. Uitati-va ce origini si studii au acesti oameni !

  • mergem la vot

    Cine permite si acopera acest jaf din banul public ? Salariile directorilor şi membrilor din consiliile de administraţie din subordinea Primăriei/CL Iaşi:

    CITADIN SA – 1.188,860 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 3 directori executivi – 17.550 lei net / lună / director, 4 membri CA – 3.546 net / lună
    SPAŢII PUBLICE S.A. – 1.507.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 2 directori executiv, Director general – 22.707 lei net / lună,
    Director executiv – 19.126 lei net / lună, 4 membri CA – 6.092 lei net/ lună
    SALUBRIS S.A. – 1.238.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director executiv – 26.714 lei net / lună, 6 membri CA – 5.563 lei net/ lună
    COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC S.A. – 2.044.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 4 directori executivi – 17.550 lei net / lună, 5 membri din Consiliul de Administraţie – 5.960 lei net / lună
    ECOPIATA S.A. – 642.800 lei / lună (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 21.645 lei net/ lună, 4 membri în CA – 2.340 lei net/ lună,
    S.C. Termo Service S.A. – 658.000 lei / an (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 15.210 lei net / lună, 4 membri CA – 4.212 lei / net lună

  • SORIN FANTASTIC

    superb

  • Lucrare facuta in deja consacratul stil romanesc:de ex.in statia de tramvai O.Bancila,pe lungimea peroanelor,nu s-a lucrat deloc.”Reparatiile” s-au facut numai pana unde incep peroanele si continua imediat dupa ele,in ambele sensuri.In bataie de joc,la misto adica!

  • Si liniile sunt intr-o statie de tramvai dintr-o zona buna a Iasului. O poarta de intrare a turistilor/calatorilor…. Dar la periferie, ce sa mai cerem!?!?

  • Acum inteleg de ce nu se mai gaseste plastilina in librarii. Au pus-o pe toata, pe strazi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 noiembrie 2024
08 noiembrie 2024