Bătaie de joc pentru locuitorii comunelor tranzitate de axa rutieră Iași- Suceava. Asfaltul pus în grabă de Maricel Popa, fostul șef al Consiliului Județean Iași, a început să cedeze după câteva zile. În plus, constructorul Alpenside SRL a abandonat din nou șantierul imediat după alegerile locale 2020. Aparent, firma nici nu respectă rețeta după care face lucrarea, totul fiind făcut într-o grabă uriașă. Lucrarea demarată pe cuprinsul județului Iași a avut probleme încă de la bun început
Alegerile locale 2020 au trecut, iar locuitorii comunelor tranzitate de axa rutieră Iași- Suceava s-au trezit dintr-un vis frumos. Maricel Popa, fostul președinte al Consiliului Județean Iași, s-a folosit de proiectul reabilitării drumurilor în campania care tocmai a trecut. După ce s-a asfaltat în grabă o porțiune de drum de la ieșirea din Breazu spre Horlești- Movileni, lucrarea a ajuns să bată pasul pe loc. Constructorul Alpenside SRL nu a mai scos la stradă utilajele, iar proiectul nu mai înaintează așa cum ar fi trebuit.
Asfalt electoral pus la ordinul lui Maricel Popa, fostul șef al CJ Iași. Lucrare de mântuială pentru vizita lui Marcel Ciolacu
Spre finalul campaniei electorale pentru alegerile locale 2020, Maricel Popa, fostul președinte al CJ Iași, l-a dus pe axa rutieră Iași- Suceava pe Marcel Ciolacu, liderul PSD. În zona Breazu- Horlești s-a asfaltat o porțiune de drum, lucrare inaugurată cu fast de Maricel Popa. Numai că acea lucrare a cedat la o scurtă perioadă după ce Maricel Popa a fost de mână cu Marcel Ciolacu pe drumul de la marginea municipiului Iași.
Un exemplu este porțiunea din DJ 282 ce pleacă de la kilometrul 6+700 până la kilometrul 15, aproape de localitatea Movileni. Conform documentelor de lucru, muncitorii Alpenside SRL aveau de decapat toată mixtura asfaltică. În loc urma să fie pus un strat suplimentar de 20 de centimetri de balast cu liant hidraulic. Firma care face lucrarea avea obligația să scoată asfaltul vechi și să pună cei 20 de centimetri de balast cu 3 straturi de asfalt nou. În plus, se urmărea și lărgirea părții carosabile. Nu s-a realizat acest lucru, ceea ce face acum ca șoseaua să cedeze.
Bate vântul pe traseul inclus în axa rutieră Iași- Suceava
Explicația este cât se poate de simplă. În momentul în care a fost frezată șoseaua, a scăzut și capacitatea portantă. Astfel, soluția a fost legată de stratul suplimentar de balasat înainte de asfaltare. Artera a fost gândită la traficul din urmă cu 3 decenii, lucru pe care constructorul nu l-a mai luat acum în seamă. Iar asfaltul pus recent a ajuns să crape pentru că a fost pus doar cu scopul de a da bine în poze și nicidecum pentru a susține traficul rutier.
O altă situație cuprinsă pe traseul axei rutiere Iași- Suceava ține și de lipsa utilajelor. Constructorul a lucrat doar atunci când a fost vorba de poze pentru campania lui Maricel Popa, fostul șef al CJ Iași. Proiectul de 103 milioane de euro ce pleacă de la marginea municipiuluI Iași până la intrarea în municipiul Suceava are deja o întârziere uriașă. Pe toată perioada mandatului 2016-2020, proiectul Axa Rutieră Iași- Suceava s-a derulat extrem de greu. Iar Maricel Popa s-a folosit de lucrare pentru alegerile locale 2020.
Dezastru pe fiecare lot în parte pe șoseaua electorală a fostului șef CJ Iași
Lotul 1 din axa rutieră Iași- Suceava prevede lucrări pe DJ 282 limită Iași – Rediu – Movileni – Gropnița – DJ 281D (29,584 km). Lotul doi prevede lucrări pe DJ 281D de la Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița și DJ 281B Coarnele Caprei – Belcești (DJ 281), în lungime de 22,001 km. Valoarea primului lot este de 12,7 milioane euro, iar al doilea lot are o valoare de 9.1 milioane euro. Ambele sunt contractate de Alpenside SRL București și General Trust Argeș. Firma nu a adus suficiente utilaje pe cât a anunțat de la bun început, în noiembrie 2019, ci doar a închiriat câteva de la firmele din Iași. De atunci au început și problemele. Constructorul a decapat în grabă șoseaua, iar de atunci lucrările efectuate au fost numărate pe degete.