Linia de tramvai de la Târgu Cucu este din nou grav afectată, iar asfaltul are găuri imense. Tramvaiele trebuie să circule cu viteză redusă pentru a nu se dezmembra
Infrastructura de la CTP Iași are din nou mari probleme, în special la nodurile importante pe unde trec multe mijloace de transport. Chiar la stația de tramvai din Târgu Cucu, lângă linie, s-au format mai multe gropi adânci. Vatmanii atrag atenția asupra pericolelor la care se expun și cum este afectată starea tramvaielor.
Linia de tramvai de la Târgu Cucu este distrusă
Se observă clar că, în zonele afectate, au fost intervenții în trecut cu mixtură asfaltică, doar că aceasta s-a lăsat complet și s-au creat găuri de 30 cm adâncime în unele locuri. De asemenea, linia de tramvai este lăsată și tocită în anumite părți. Chiar dacă vehiculele trec cu viteză redusă pe această porțiune, zgomotul cauzat de diferența de nivel la linie se aude când roțile ating calea de rulare. Cel mai sesizabil este când un vagon model Pesa sau Bozankaya tranzitează prin stație. De asemenea, mulți oameni au sesizat că tramvaiele noi sunt mult prea zgomotoase, deși au doar 3 ani de când sunt folosite.
„Nu este prima dată când avem probleme în această zonă și cu siguranță nu vor dispărea vreodată. Noi înțelegem, este circulație pe intervalul respectiv, însă trebuie să venim cu o soluție, altfel fărâmăm și mai tare tramvaiele, care sunt tot mai puține funcționale. Asfaltul s-a măcinat tot, s-au format niște gropi uriașe lângă linie, astfel, s-a lăsat și linia. Trebuie să intri cu viteză extrem de redusă spre stație, altfel distrugi tot ce ai sub tramvai. Se simte diferența de nivel”, povestește un vatman de la CTP Iași.
Compania încearcă să rezolve problema
Conducerea CTP a precizat că zona este în atenția lor și că vor fi făcute intervenții. Totuși, nu este sigur dacă problema va fi rezolvată în acest caz.
„Avem programate intervenții în zona respectivă, vedem ce reușim să rezolvăm”, a precizat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Vatmanii au mai sesizat și anul trecut aceeași problemă, iar din răspunsul companiei, cauza este infiltrația de apă. Totuși, ar trebui să se găsească o soluție pentru această problemă, altfel multe vagoane bune vor avea de suferit.
„Trebuie schimbat totul în zona respectivă, linie, asfalt, macaz, o lucrare de consolidare serioasă, altfel degeaba se intervine punctual cu cârpeli. Noi am sesizat și anul trecut problema, însă acum este și mai rău, se infiltrează apă pe lângă linie. Hai, că nu a mai fost folosită așa mult sare pentru deszăpezire, dar tot s-a format groapă. În special, la tramvaiele noi sunt probleme, ele sunt cele mai afectate. De altfel, se aude un zgomot puternic când trece un vagon Pesa sau Bozankaya pe acolo”, a mai spus un alt vatman de la companie.
Vatmanii nu doresc să își dezvăluie identitatea pentru a nu fi sancționați de conducere, cum au fost și în alte cazuri anterioare.
Linia de tramvai de la Târgu Cucu este pe punctul de a ceda, după ce au apărut găuri în asfalt. Problema persistă de ani de zile pe această porțiune, însă compania încă nu a găsit soluții pentru a nu se mai repeta.
Nu conteaza ce cred vatmanii. Important este ca – in mintea unora – tramvaiele din Iasi salveaza planeta 🙂
pai salveaza desteptule. merg cu curent nu cu motorina.
Aha. Si curentul vine de la sf. Duh sau ceva? Ai auzit de termocentrale? Probabil ca esti si vaccinat si ai urme de curcubeu pe la gura…
Tu ai retard mental
daca se vrea se poate inchide circulatia pe rond Tg Cucu pentru 1-2 saptamani si bagate autobuze pe liniile ce tranziteaza acel nod si sa puna la punct acel macaz. scoase liniile si macazurile puse altele asfaltat din nou si gata. bagati in concediu vatmanii 1-2 saptamani si gata.
de unde visezi tu alti soferii? sa ii plateasca triplu pentru 4 saptamanii? iar pe vatmani platiti si sa stea pe tusa o luna (cel putin).
Hai dati-o incolo de treaba. Linia este montata pe un terasament de ciment. Nu are cum sa se lase linia. Ceea ce se vede acolo este stratul de asfalt de suprafață, pentru uzură. Ăla se înlocuiește. Soselele au la fel un terasament si după aia se toarna asfalt, care ăla în timp se inlocuieste. Blocurile, la fel, sunt asezate pe o fundatie. Numai minciuni indrugati aici. Ăștia sunt vatmanii ăia noi, numai plângăcioși, care nu știu nimica. Să fi lucrat înainte, pe alte vremuri, să fi văzut ce condiții erau. Acum e boierime.
Am urmatoarea propunere pentru primarul orasului Iasi. Sa se voteze in Consiliul Local, ca timp de 2 saptamini, in administratia publica (primarie, consiliul judetean), institutiile publice, politie etc, de la primar si directorul cel mai mare pina la ultimul sef sa nu mai fie utilizate masinile de serviciu. Le bagati fratilor in garaje si asa frumusel, veniti la serviciu cu transportul in comun, plecati la vilisoarele voastre de la marginea orasului, tot cu transportul in comun, cu taxiul, pe jos etc.
Veti constata in acest fel ce conditii ofera transportul in comun, veti sta la cozi si in statii cit trebuie, veti calatori cu hirburi pe care voi le scoateti la strada pe post de transport local punind viata calatorilor in pericol, veti vedea si pe tiganii care nu platesc bilet si maninca seminte, veti vedea si cit de indisciplinati sint soferii de autobuze,cei de taxi, firmele de livrare mincare la domiciliu etc. Veti lua contact cu situatia din teren si veti vedea astfel realitatea. Asa, cum nu platiti un leu din buzunarul vostru ca sa veniti la serviciu, ca va plateste institutia masina, ca aveti loc de parcare la institutie, ca dimineata va puneti fundul in masina si tup la serviciu e foarte simplu sa dai din gura sau sa ai initiative care dupa foarte scurt timp se dovedesc proaste .
Sinteti de acord Domnule primar sa propuneti aceasta masura ? Dar Cei din Consiliul Local ? Daca da, va mai propun una, o saptamina din luna, pentru protectia mediului si incurajarea transportului in comun, primaria si toate institutiile publice nu utilizeaza masinile, doar transportul in comun. Dupa 3 luni de exemplu dat de voi, urmeaza si cetatenii. DE ACORD Domnule primar? Daca nu, sa vedem cine preia initiativa ???
E foarte bună propunerea, dar nu ai cu cine.
PERFECT . ASTA VOR . Sa repare constant . Nici o masina nu are voie pe sinele de tramvai !!!!
O alta problema deosebit de grava este ca slăbesc rezistenta clădirilor de-a lungul liniilor de tramvai.Harburile astea zdruncina din temelii clădirile
anonim1234
Mai aduceti din astea noi cu tot boghiuri fixe si in cativa ani va trebui schimbata toata calea de rulare din oras.
Este clar ca problema din zona respectiva este una serioasa si necesita o interventie de consolidare urgenta. Carpelile temporare nu fac decat sa rezolve problema pe termen scurt iar solutia pe termen lung ar trebui sa includa schimbarea intregii infrastructuri de la linie la asfalt si macaz. Trebuie sa se tina cont de faptul ca tramvaiele noi par a fi mai afectate ceea ce inseamna ca infrastructura trebuie sa fie adaptata si modernizata pentru a face fata noilor tipuri de vehicule. Ctp sa ia in considerare aceste probleme semnalate de personalul de bord si sa gaseasca solutii durabile pentru a asigura siguranta si confortul calatorilor