Prima pagină » Titlurile zilei » Dezastru la CTP Iași! Primăria a investit 79 de milioane de euro în transportul public, iar tramvaiele stau defecte în depou după doi ani: „S-au rupt și apărătorile de la roți” – FOTO

Dezastru la CTP Iași! Primăria a investit 79 de milioane de euro în transportul public, iar tramvaiele stau defecte în depou după doi ani: „S-au rupt și apărătorile de la roți” – FOTO

02 mai 2024, 02:00, 10 ,
Petronel Ștefan, în Titlurile zilei

Din 32 de tramvaie noi, aproape jumătate stau defecte în depoul celor de la CTP Iași. Vatmanii atrag atenția asupra situației, însă conducerea ignoră totul

Problema tramvaielor defecte de la CTP este tot mai mare, iar numărul vagoanelor noi retrase în depou a crescut. În doar 2 ani de zile, investiția de 79 de milioane de euro a primăriei este inutilă în mare parte, având în vedere că tramvaiele au început să cadă pe capete într-un timp atât de scurt.

Tramvaiele noi stau defecte în depoul CTP Iași

Problemele se țin în lanț la CTP, iar în ceea ce privește tramvaiele noi, model Bozankaya și PESA, lucrurile sunt deosebit de grave. Chiar dacă au doar 2 ani de când sunt folosite, din 32 de bucăți, 13 sunt retrase la depou, iar unele stau de câteva luni acolo. Un singur vagon a costat 2 milioane de euro, însă din cauza infrastructurii de proastă calitate au început să se defecteze foarte rapid.

„Dacă în iarnă erau undeva la 9 tramvaie noi defecte, numărul lor a crescut. Sunt 8 tramvaie model Bozankaya care au reparații și 5 model PESA, deci 13 în total. La intrarea în depou, avem un panou unde sunt afișate toate tramvaiele defecte, iar în ultima vreme am observat că numărul crește. Oricum sunt garate chiar lângă gardul de lângă atelier. Ce se vede din imaginea făcută de sus, aproape toate sunt defecte.

Mai mult, la unele au trebuit să schimbe apărătorile de la boghiuri pentru că după zăpada din ianuarie s-au rupt. De modelele GT4 nici nu mai vorbesc, astea sunt constant peste 20 defecte, unele sunt bune de fier vechi. Problema este că sunt vatmani care sunt trimiși acasă, că nu au pe ce să lucreze. Un coleg venise, acum câteva zile, la tura de după-amiază și nu a găsit niciun vagon pe care să își facă treaba, a fost nevoit să plece acasă, fără plată în ziua respectivă”, povestește un vatman de la depoul Gară.

Mai mult, o bună parte din tramvaiele noi disponibile nu pot fi folosite pe traseele care trec prin Podu Roș, din cauza infrastructurii și a faptului că bandajele de pe roți s-au tocit.

„Probabil ați observat că pe unele trasee au început să circule mai multe tramvaie noi, cum ar fi pe 3, 5, 8, 11. De fapt, este o problemă la bandajele unor vagoane noi, iar când circulă prin Podu Roș, e atât de jos linia, încât tramvaiul atinge carosabilul și nu are cum să ruleze normal. Ele trebuie modificate puțin, să fie strunjite, ca să poată circula din nou prin zona respectivă. Este o problemă foarte mare, iar infrastructura nepotrivită își spune cuvântul în ceea ce privește starea tramvaielor”, a spus un alt vatman de la CTP Iași.

Angajații au refuzat să le fie folosite numele, deoarece se tem că vor avea sancțiuni pentru informațiile divulgate. În urmă cu câteva luni, au fost cazuri în care vatmanilor li s-a tăiat 10 la sută din salariu pentru că au vorbit cu presa.

Conducerea a refuzat să comenteze situația

Vatmanii au mai transmis probleme și departamentelor din CTP, care se ocupă de exploatarea tramvaielor, însă nu s-a rezolvat nimic. Totuși, directorul Cristian Stoica susține că angajații mint și că nu sunt probleme atât de mari la compania pe care o conduce. Desigur că astfel de situații au mai fost semnalate și în trecut, însă lucrurile continuă să rămâne neschimbate. Cert este că vatmanii au cel mai mult de suferit, deoarece ei sunt cei care lucrează cu tramvaiul.

„Nu mai comentez nimic ce zic vatmanii. Chiar nu mai are niciun sens să comentez ceva. Nu este adevărat ce zic”, a fost tot ce a avut de zis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Situația este drastică la CTP Iași, aproape jumătate din tramvaiele noi stau defecte în depou la doar 2 ani de utilizare.

Comentarii
  • Vagoanele de Arad nu v-au placut, desi au motorizare Siemens si chiar au si fost proiectate in colaborare cu Siemens. Ati vrut marfa turceasca. Eh, acuma trageti consecintele.

  • Cioco Flender

    Articolul săptămânal semnat de Rîpanu:)))) Așteptăm săptămâna viitoare un nou articol marca Rîpanu:))))

  • @ Anonim
    mai 2, 2024 la 7:09 am

    CORECT! ale noastre nu sunt bune, sunt bune de la altii.

    eu cred ca se fac manevre cu acte, de aia. se pierd usor urma banilor daca fac contracte cu strainii, in special cu turcii, care nu sunt membrii UE, daca s-ar face contracte cu furnizori din tara ar fi ANAF si DIICOT pe ei in secunda doi.

  • Modelele turcești Bozanka,sunt mai zgomotoase de cat cele vechi și se spune că CTP a mai comandat încă 16buc.Cei de la Pessa au contestat modul în care Bozanka a câștigat licitația.Ciubucul turcesc e Mai dulce decât cel polonez

  • Cand am spus asta toamna ca nu au piese nu au oameni nu au nimic am fost blamat. Imi aduc aminte ca si Talef a zis la fel ca Stoica. Nu am nimic de comentat aveti purtator de cuvant. Uitati ce a ajuns CTP sub conducerea lui Talef si Stoica. Dumnezeu mie martor

  • In viziunea șefilor CTP-ului ,totul e bine și frumos, vatmanii sunt răi și nerecunoscători, totul funcționează perfect. Nu sunt vagoane defecte, infrastructura este perfecta,nu sunt motive de nemulțumire. Oamenii care spun adevărul în această companie,nu sunt văzuți bine, sunt incomozi. Și-au pus în funcții cheie niste lingăi și pupători in fund pe care nu ii mai da jos nici naiba, posturile bune sunt date în funcție de relații, șefii de compartimente fac planificările celor care muncesc în funcție de spaga. Daca deschizi ușa biroului cu capul ai și libere cate vrei și salariu ca lumea. Care nu are relații,muncește ca prostul și de sărbători și în weekend,șamd. Asta pe un salariu de 💩!

  • Voi nu ați înțeles ca trebuie sa se strice , ca să cumpere mereu altele și altele …sa pună capac ?
    De ce orice a cumpărat primăria, tramvaie , autobuze, absolut toate , nu au „putut” fi folosite mai mult de un sezon? Astea au durat 2 , ca erau noi . Este sabotaj , și suspectez ca le-au stricat chiar ei , ca să „fie nevoie de altele noi ” . Alte contracte , alt ciubuc ….e simplu .

  • Zgomot infernal

    De asta se aud ca la cutremur tramvaiele astea noi de fac mai mult zgomot ca cele vechi? Ating carosabilul sau de ce?

  • Curios ca nu comenteaza iubitorii si promotorii transportului in comun. Apar doar la articolele despre traficul infernal. Si da, aia merg si la vot.

  • Sunt 13 acuma…cand vor iesi din garantie toate vor fi garate. Fara piese si oameni calificati care nu lucreaza pe salarii mizerabile, viitorul noilor tramvaie este sumbru…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BZI - Editia Digitală
01 august 2024
01 august 2024