Prima pagină » Local » Detalii șocante despre cel mai mare pot din Axa rutieră Iași-Suceava! Iată cum a reușit firma Alpenside SRL să pună mâna pe aproape 20 de milioane de euro! FOTO

Detalii șocante despre cel mai mare pot din Axa rutieră Iași-Suceava! Iată cum a reușit firma Alpenside SRL să pună mâna pe aproape 20 de milioane de euro! FOTO

10 nov. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Dezvăluiri scandaloase despre cea mai vânată licitație din județul Iași! Ultimul tronson din Axa rutieră Iași-Suceava a ajuns la firma Alpenside SRL cu ajutorul magistraților, după o serie de contestații la nivel central. Această societate a venit, însă, cu o ofertă nerealistă, contestată de unii dintre participanții la licitație, de pe urma căreia firma a reușit să-și adjudece contractul

Detalii uluitoare din cel mai vânat proiect din județul Iași! Firma care a pus mâna pe ultimul lot din Axa rutieră Iași-Suceava, Alpenside SRL, a depus o serie de oferte nerealiste în documentația ajunsă pe masa comisiei de licitație. După ce i-au pus piedică unui alt afacerist cu probleme, cei de la Alpenside SRL au încercat, la rândul lor, să arunce pe piață oferte care ridică semne de întrebare. Unii dintre cei care au participat la licitație au contestat modul în care Alpenside SRL a pus mâna pe acest contract.

După scandalul cu primele două loturi din Axa rutieră, Alpenside SRL a luat și lotul 3, în urma unui război de durată cu alte firme de profil din județul Iași. Deși nu a fost desemnată de comisia de licitație drept câștigătoare, firma Alpenside SRL a luat licitația de aproape 20 de milioane de euro cu ajutorul instanței. În luna iulie a fost declarată câștigătoare asocierea Eky Route SRL-Dimex 2000 Company. Alpenside SRL a contestat în primă instanță la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și, ulterior, la Curtea de Apel Iași. Dacă la CNSC nu a avut câștig de cauză, în instanță, societatea respectivă a întors totul. Firma Alpenside SRL lucrează și pe primele două loturi din axa rutieră, lucrare care, însă, a stârnit deja nemulțumirea localnicilor din comunele tranzitate de șoselele prinse în proiect.

Prețuri nerealiste impuse de firma care vânează Axa rutieră Iași-Suceava

Totuși, oferta depusă de societatea Alpenside SRL ridică o serie de semne de întrebare.

„Oferta societății are prețul neobișnuit de scăzut, fiind elaborată pe baza unor prețuri nerealiste. Oferta respectivă reprezintă 90 la sută din valoarea estimată. În fapt, CJ a solicitat justificări privind modul de formare a prețului ofertat, iar Alpenside SRL a transmis detaliat prețurile. Din aceste clarificări a rezultat cum a reușit firma în cauză să oferteze un preț atât de mic. Din documente reiese faptul că societatea nu a depus oferte în cazul furnizării unor materiale.

S-a ajuns și la ofertarea unor materiale la prețuri nerealiste sau a unui tarif orar sub limita legală. Din răspunsurile privind detalierea prețului ofertat se constată că nu s-au ofertat unele materiale sau unele dintre acestea au prețuri nerealiste”, a arătat unul dintre cei care au participat la licitația respectivă și care a dorit să-și păstreze anonimatul.

De exemplu, la o clarificare în ceea ce privește stratul de pavele autoblocante din beton, de 6 cm, este prevăzut nisip cu un consum de 0,01 mc la prețul de 0 lei, iar topograful, trecut la un consum de 0,0005 ore, are, de asemenea, prețul de 0 lei. O altă situație absurdă a ținut de prezentarea unui contract pentru livrare betoane, contract cu prețuri mici aferente anului 2020, asta în condițiile în care oferta a fost depusă în 2021.

Oferte scăzute față de prețul pieței pentru lotul 3

În ofertă se mai arată faptul că, pentru profile metalice, a fost depusă o ofertă cu prețul de 3,25 lei pe kilogram, în condițiile în care furnizorii importă acest material cu prețul de cel puțin 900 de euro tona (4,41 lei pe kilogram).

„În analiza de preț pentru mixtură asfaltică tip BA16, rezultă că prețul de producție către stația proprie este de 253,05 lei pe tonă, fără TVA. În cadrul detalierii ofertei, prețul folosit la întocmirea acesteia este de 233 de lei pe tonă, costul de producție fiind cu 20,05 lei pe tonă mai mare decât cel folosit la întocmirea ofertei. În plus, pentru utilajul buldoexcavator se dă un tarif orar de doar 15 lei, în condițiile în care un asemenea utilaj consumă cel puțin 5 litri de motorină pe oră. Și la generatorul electric s-a dat un tarif de doar 5 lei pe oră, în condițiile în care consumul este de cel puțin 2 litri de benzină pe oră”, a mai spus reprezentantul societății respective.

Bătălie între două firme controversate

Rezultatul licitației de 19,6 milioane de euro a fost atacat de Alpenside SRL la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Eky Route-Dimex 2000 Company a avut o ofertă de 17,6 milioane de euro. Alpenside a contestat capacitatea tehnică a firmei, dar și prețurile nerealiste prezentate în ofertă. CNSC a respins contestația, însă Curtea de Apel a decis reevaluarea ofertelor. Eky Route este una dintre firmele lui Ioan Echimov, afacerist „cu lipici” la banii Direcției Județene de Administrare a Drumurilor și Podurilor Iași.

Reprezentanții Alpenside SRL nu au răspuns solicitărilor redactorilor „BZI”, până la închiderea ediției, de a formula un punct de vedere cu privire la informațiile apărute. Pe de altă parte, reprezentanții Eky Route SRL nu au dorit să facă vreun comentariu cu privire la situația legată de lotul 3 din axa rutieră.

„Nu comentez aceste aspecte”, a spus Liviu Tomulesei, directorul Eky Route SRL.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
25 decembrie 2024
25 decembrie 2024