Prima pagină » Titlurile zilei » Detalii neștiute despre carnagiul de la Bălțați: ”Dacă avea centură, trăia. După ce ambulanța a izbit TIR-ul, l-a aruncat de pe scaun, nu a putut frâna” (Exclusiv)

Detalii neștiute despre carnagiul de la Bălțați: ”Dacă avea centură, trăia. După ce ambulanța a izbit TIR-ul, l-a aruncat de pe scaun, nu a putut frâna” (Exclusiv)

01 mart. 2022, 02:00,
Lucian SAVA, în Titlurile zilei

Carnagiul de la Bălțați, în care și-au pierdut viața 7 oameni, mai ascunde multe detalii. Reporterii BZI au discutat cu o persoană apropiată anchetei, care vine cu câteva amănunte halucinante

Andrei Radu, tânărul șofer care se afla la volanul TIR-ului implicat în carnagiul de la Bălțați, nu a avut nicio șansă, pentru că nu purta centura de siguranță. Această afirmație este făcută de o persoană apropiată anchetei tragediei de pe drumul european. Reporterii BZI au încercat să afle ce s-a întâmplat cu adevărat în dimineața zilei de 1 februarie.

Iată, astăzi, după o lună de la tragedie, zeci de oameni așteaptă răspunsuri. Acestea întârzie să apară, dar se conturează fel de fel de ipoteze. Dacă în ziua tragediei toată lumea arăta cu degetul spre Andrei Radu și se spunea că el ar fi fost vinovat de tragedie, iată că lucrurile s-ar putea schimba!

Accidentul de la Bălțați, provocat de șoferul ambulanței?

Reporterii BZI au discutat cu șoferul ambulanței implicată în accident. Acesta spunea că nu știe exact cum s-a întâmplat accidentul, dar cu siguranță nu este vinovat și nu ar fi putut o ambulanță de două tone să schimbe traiectoria unui TIR.

”S-a spus că eu am intrat pe contrasens! Cum aș fi putut eu, cu ambulanța de 2 tone, să destabilizez un camion de 20 de tone?!”, spunea Marcel Corban, șoferul ambulanței.

Afirmația sa este, însă, contrazisă de o sursă de-a reporterilor BZI, apropiată de anchetă.

”În acea dimineață carosabilul era alunecos, nu era polei, era un fel de mâzgă pe stradă. Capul tractor nu este foarte greu, are în jur de 7 tone. Remorca era goală, deci TIR-ul putea derapa ușor. Acum intervine un aspect. Putea ambulanța să influențeze traiectoria TIR-ului? Eu zic că da. De ce spun asta?! Se pare că ambulanța a lovit capul tractor în puntea din spate, aproape de locul în care capul tractor este cuplat la remorcă. Între TIR-iști se folosește un termen, ei spun că «s-a făcut briceag». Asta se întâmplă când cabina și remorca se «lipesc» forțat într-o parte sau alta, în urma derapării”, a precizat o sursă apropiată anchetei.

TIR-ul făcut ”briceag” nu a mai putut fi controlat

Anchetatorii trebuie să stabilească cine este vinovat de producerea tragediei.

”În curbă, între ambulanță și TIR s-a produs un impact, asta este clar. Trebuie văzut cine a pătruns pe contrasens. Lucrurile sunt delicate, ambulanța se afla în misiune, viteza cu care se circulă în acea zonă este de multe ori mai mare decât limita legală. Cert este că, dacă ambulanța a atins roțile din spatele ale capului tractor, traiectoria acestuia s-a schimbat”, a precizat aceeași sursă.

Andrei Radu nu a mai putut controla TIR-ul, după ce acesta s-a făcut ”briceag”. TIR-ul s-a făcut ”briceag”. În momentul în care cabina se izbește de remorcă, șoferul este practic aruncat de pe scaun, de la volan, asta dacă nu are centura de siguranță! Șoferul TIR-ului din accidentul de la Bălțați nu purta centură de siguranță, deci, în momentul în care cabina s-a izbit de remorcă, el a fost aruncat de pe scaun și orice manevră pe care ar fi putut să o facă dacă purta centura de siguranță, a devenit practic imposibilă.

”Dacă rămânea în scaun, șoferul TIR-ului ar fi putut frâna, astfel impactul ar fi putut fi mai mic”, a completat sursa amintită.

Centura de siguranță l-ar fi putut salva

Andrei Radu, tânărul șofer de TIR, ar fi putut scăpa cu viață dacă ar fi purtat centura de siguranță.

”La impactul cu autoutilitara, șoferul TIR-ului a fost aruncat din cabină. Din punctul meu de vedere, dacă ar fi purtat centura de siguranță, șoferul TIR-ului era acum în viață. Despre impact nu se poate spune decât că a fost extrem de violent. Autoutilitara în care și-au pierdut viața cele 6 persoane era un autovehicul destul de întreținut, avea perne de aer pe spate, locurile erau omologate, deci nu vorbim despre o mașină modificată în spatele casei sau despre una făcută din bucăți. Totuși, la un asemenea impact, nu știu ce mașină ar fi rezistat”, a conchis sursa citată.

Șapte oameni au murit pe loc

Pe 1 februarie 2022, la Bălțați și-au pierdut viața 7 oameni, după impactul dintre un TIR, o ambulanță și o autoutilitară. Accidentul a avut loc în jurul orei 7:00, într-o curbă extrem de periculoasă. La fața locului s-au deplasat mai multe ambulanțe și echipaje de Poliție, după ce, prin apelul la 112, s-au anunțat mai multe victime ce se aflau în stop cardio-respirator. Medicii ajunși la fața locului au încercat în zadar salvarea celor 7 victime, fiind nevoiți să declare decesele rând pe rând.

Printre cele 7 victime s-au numărat Andrei Radu, șoferul TIR-ului, precum și 6 bărbați ce se aflau în microbuz. Aceștia se îndreptau spre Iași, unde lucrau în construcții. Toți erau vecini și prieteni. Moartea lor a șocat întreaga comunitate din localitatea ieșeană Balș, unde locuiau toți. Din ambulanță nu a fost nimeni rănit grav, iar o gravidă ce trebuia să ajungă la maternitate, pregătită să nască, a scăpat ca prin minune. La câteva ore după impact, a adus pe lume un băiețel perfect sănătos.

Asistenta a scăpat doar cu o sperietură, iar Maricel Corban, șoferul ambulanței, a avut nevoie de o intervenție chirurgicală și câteva zile de spitalizare. Carnagiul de la Bălțați este în continuare anchetat de oamenii legii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *