Prima pagină » Eveniment-Social » Detalii bomba din cadrul Aeroportului Iasi. Planul de modernizare a noii aerogari a iesit la iveala. Surprize totale in noul studiu pe milioane de lei
Detalii bomba din cadrul Aeroportului Iasi. Planul de modernizare a noii aerogari a iesit la iveala. Surprize totale in noul studiu pe milioane de lei

Detalii bomba din cadrul Aeroportului Iasi. Planul de modernizare a noii aerogari a iesit la iveala. Surprize totale in noul studiu pe milioane de lei

10 iun. 2019, 19:17,
Vlad Rotaru în Eveniment-Social
a:3:{s:7:"site_id";i:1;s:6:"old_id";i:697036;s:8:"site_url";s:10:"www.bzi.ro";}

@ Una din cele mai mari institutii ale Iasului si-a facut un plan de bataie pentru un proiect major in urmatorii ani @ Aeroportul International Iasi a demarat o procedura legata de dezvoltarea regiei, proiect pentru care se vor aloca intr-o prima etapa cateva milioane de lei @ Documentul contine informatii vitale legate de extinderea portii de intrare in municipiul Iasi @ In baza documentelor si a studiului de fezabilitate, aerogara va putea demara proiectul de modernizare asteptat de ani buni

Aeroportul International Iasi a demarat o procedura in valoare de peste trei milioane de lei privind intocmirea unui studiu de fezabilitate necesar dezvoltarii ulterioare a regiei aeroportuare. Aerogara a lansat o licitatie prin care cere prestarea unor servicii de intocmire a documentatiei pentru dezvoltarea Aeroportului International Iasi, durata contractului urmand a fi de 11 luni. Noul proiect ar urma sa lege aerogara de zona de sud-est a Iasului, spre cartierul Dancu- Holboca, zona de sud-vest, respectiv cartierul Tatarasi, in zona de nord- est, soseaua ocolitoare a municipiului, dar si zona de nord-vest, respectiv comuna Aroneanu.

Documentatia prevede studii pentru un nou terminal, pentru un nou turn de control, drumuri de acces, dar si pentru extinderea pistei de decolare/aterizare si a cailor de rulare pentru avioane.

Printre ipotezele care stau la baza studiului de fezabilitate se afla si unul ce tine de un terminal de pasageri. Este vorba de un terminal care sa permita procesarea pasagerilor si bagajelor acestora in conformitate cu normele externe in regim UE intra Schengen si UE extra Schengen, precum si Non UE.
"Pe langa fluxurile specializate anterior amintite, vor fi prevazute fluxuri speciale pentru procesarea separata a echipajelor si pasagerilor VIP si Business. Se vor prevedea porti pentru accesul pasagerilor la avion si minim doua posturi de imbarcare-debarcare direct la/de la avion, dotate cu poduri mobile. Terminalul trebuie sa fie dotat minim cu urmatoarele facilitati: spatii publice pentru zona de plecari, ghisee de check-in, automate de self check-in, spatii publice pentru zona de sosiri, spatii pentru procesarea bagajelor de cala pentru toate tipurile de dimensiuni acceptate de companiile aeriene, spatii pentru procesarea bagajelor de mana, spatii pentru controlul pasagerilor, spatii pentru controlul personalului aeroportuar, precum si al companiilor care isi desfasoara activitatea in perimetrul aeroportuar, spatii pentru preluarea bagajelor de cala de catre pasageri la sosiri, cabinet medical, grupuri sanitare, salon oficial, salon oficial dedicat celor cu bilete business, spatii cu destinatia Mama si copilul, spatii in folosinta structurilor AT cu toate dotarile legale, Politiei de Frontiera, Vamii, Politiei, spatii administrative, comerciale si tehnice", se arata in caietul de sarcini.

Un nou turn de control

Proiectul din caietul de sarcini prevede si construirea unui nou turn de control, dar si a unor imprejmuri, porti si puncte de control, a unor drumuri rutiere de acces si a unor drumuri tehnologice. "Realizarea turnului de control trebuie sa respecte cel putin urmatoarele: sa asigure un spatiu mai mare in sala de dirijare, astfel incat sa poata fi amplasate minim 4 pozitii operationale de control sau de lucru diferite, sa aiba o inaltime adecvata (cca. 40 – 45 m) care sa asigure vizibilitatea necesara pe toata suprafata de miscare, astfel incat sa poata mentine sub supraveghere continua prin observare vizuala toate operatiunile aflate in desfasurare pe si in vecinatatea aerodromului, sa fie in asa fel dimensionat incat sa cuprinda compartimente, inclusiv terasa meteo pentru observatii, sa fie dotat cu lift pentru accesul facil in sala de dirijare sau intre compartimente, sala de contingenta, scari pentru evacuarea urgenta", se arata in documentatie.

Vezi si: Investitie colosala la marginea Iasului. Peste 100 de milioane de euro pentru transformarea totala a Aeroportului. Iata cum va arata noua aerogara

Proiectul mai prevede si realizarea suprafetelor de miscare, cu extinderea pistei de decolare/aterizare, a caii de rulare si a platformei de stationare a avioanelor. Durata de viata a acestora ar urma sa fie de 48 de ani. "R.A. Aeroportul Iasi a considerat oportuna realizarea master planului si a studiului de fezabilitate care sa fundamenteze dezvoltarea aeroportului, sa identifice solutia tehnico-economica optima de dezvoltare si sa includa analizele tehnico- economice, financiare si institutionale necesare finantarii obiectivului de investitii. Prezentul studiu de fezabilitate, care vizeaza realizarea unei investitii complexe, atat la nivelul suprafetelor de miscare, cat si la nivelul zonelor destinate pasagerilor (construire noi spatii destinate procesarii pasagerilor), va avea la baza analizele, studiile si evaluarile initiate realizate in cadrul studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic intocmit in 2008 pentru modernizarea tuturor spatiilor, instalatiilor si sistemelor utilizate la nivelul Aeroportului Iasi, precum si studiul de fezabilitate realizat in 2017 privind extinderea terminalului T2 in vederea suplimentarii traficului de pasageri utilizand situatia actuala a terminalelor din cadrul aeroportului. Entitatea contractanta va pune la dispozitia contractantului declarat castigator documentatiile anterioare pentru a forma baza analizei prezentului studiu de fezabilitate, care vizeaza doar anumite componente studiate in 2008", se arata in caietul de sarcini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *