Prima pagină » Cultural » Arheologie » Descoperire neaşteptată făcută de arheologi în Spania
Descoperire neaşteptată făcută de arheologi în Spania

12 nov. 2019, 13:11,
în Cultural

Descoperire neaşteptată făcută de arheologi în Spania. Cercetătorii au făcut o descoperire total neaşteptată în peştera Cova Foradada, un sit aflat pe coasta mediteraneană nord-estică a Spaniei.

Rodríguez-Hidalgo şi echipa sa de arheologi au descoperit un colier vechi de 40.000 de ani, care a fost realizat de către neanderthalieni.

Aceştia susţin că acesta ar fi a fi „ultimul colier făcut de neanderthalieni”.

Descoperire neaşteptată făcută de arheologi în Spania

„Neanderthalii au folosit oasele de vultur ca elemente simbolice  încă de la începuturile Paleoliticului mijlociu”, explică arheologul Antonio Rodríguez-Hidalgo.

Neanderthalienii sunt consideraţi a fi o specie arhaică de oameni. Până în momentul de faţă nu se cunosc foarte multe lucruri despre aceştia.

Un studiu oferă informaţii şi despre cultura lor materială şi nu doar despre fizionomia sau codurile lor genetice.

În peştera Cova Fadada, arheologii au identificat rămăşiţele unui picior de vultur imperial spaniol, Aquila adalberti.

Acestea prezentau urme care nu indicau consumul de către alte animale. Comparând fragmentul osos cu alte descoperiri, cercetătorii au concluzionat că acesta provenea de la un colier realizat de către neanderthalieni.

Perioadă în care acesta a fost realizat, se situează în urmă cu 39.000 de ani, perioadă în care neanderthalieni dispăreau din Peninsula Iberică.

„Această descoperire excepţională consolidează interpretarea lor (n.r. a fragmentelor osoase) ca elemente simbolice, susţinând faptul că neanderthalii au transmis conotaţii simbolice legate de marile animale răpitoare ca societăţile tradiţionale actuale”, explică cercetătorii într-un articol.

Din păcate, simbolismul pe care neanderthalienii îl asociau cu diferitele animale şi cu vulturul imperial spaniol, în particular, putea varia între diferitele grupuri. Cercetătorii care nu exclud posibilitatea unei minime unităţi semnatice între grupuri.