Prima pagină » Titlurile zilei » Descinderi în forță în urma unei anchete BZI! Polițiștii și jandarmii au luat cu asalt service-urile auto și firmele de transport din România care falsifică ITP-urile camioanelor aflate în curse prin Germania, Olanda sau Belgia

Descinderi în forță în urma unei anchete BZI! Polițiștii și jandarmii au luat cu asalt service-urile auto și firmele de transport din România care falsifică ITP-urile camioanelor aflate în curse prin Germania, Olanda sau Belgia

10 aug. 2020, 02:00,
Vlad Alexa în Titlurile zilei

În urma dezvăluirilor făcute în cotidianul www.bzi.ro, polițiștii și jandarmii au descins la sediile mai multor service-uri auto și firme de transport suspectate de falsificarea ITP-urilor. Polițiștii Biroului Rutier Suceava au deschis un dosar în care se aduc acuzații de fals intelectual și uz de fals, fiind făcute cercetări pentru „nerespectarea atribuțiilor privind verificarea tehnică ori efectuarea reparațiilor” în cazul mai multor camioane care efectuează transport internațional de mărfuri. Principalele acuzații se îndreaptă spre firma de transport EuroLuc Trans și Service Motoare Nord, două firme care lucrau în tandem pentru a eschiva legislația în ceea ce privește efectuarea ITP a camioanelor

Descinderi în forță în urma anchetelor publicate de reporterii www.bzi.ro. Vineri, 7 august 2020, polițiștii Biroului Rutier Suceava, sprijiniți de echipele din cadrul Serviciului Acțiuni Speciale și de jandarmi, au făcut descinderi la sediile mai multor societăți comerciale și la domiciliile unor persoane fizice într-un dosar în care se aduc acuzații de fals intelectual și uz de fals. Descinderile au fost realizate în mai multe locații de pe raza județului Suceava, vizate fiind sediile unor service-uri auto unde se realizează ITP, la sediile unor companii de transport internațional, precum și la domiciliile unor oameni de afaceri care activează în domeniul transportului rutier de mărfuri. În dosar se fac cercetări pentru „nerespectarea atribuțiilor privind verificarea tehnică ori efectuarea reparațiilor” în cazul mai multor camioane care efectuează transport internațional de mărfuri.

Scandalul a plecat după ce Sergiu Lucan, patronul Euroluc Trans, a refuzat să plătească șoferii

Principalele acuzații se îndreaptă spre firma de transport EuroLuc Trans SRL și Service Motoare Nord SRL, două firme din județul Suceava care lucrau în tandem pentru a eschiva legislația în ceea ce privește efectuarea ITP a camioanelor. Principalul denunțător în acest dosar este ieșeanul Ionuț Tiron, un fost angajat al EuroLuc Trans SRL care nu și-a încasat banii integral de la patronul companiei, omul de afaceri Sergiu Lucan, iar acesta din urmă i-au fi batjocorit pe șoferii care nu și-au încasat banii integral.

„I-am spus la momentul respectiv lui Sergiu Lucan că voi face plângeri oficiale și voi povesti cum se fac actele în companie, așa cum se face peste tot în această zonă, de altfel. Nu a fost prea deranjat, ei fiind obișnuiți să rezolve totul cu bani, și a spus să fac ce vreau, iar eu am făcut și am arătat dovezi despre cum sunt făcute acte false în companie”, a spus Ionuț Tiron, fost angajat al EuroLuc Trans.

Acte false pentru transportul internațional al mărfurilor periculoase

Șoferii profesioniști explică faptul că, de ani buni, majoritatea procedurilor pentru eliberarea Acordului european referitor la transportul internațional rutier al mărfurilor periculoase ADR, dar și ITP, se fac ilegal. Concret, în vreme ce camioanele se află în curse din străinătate, se eliberează ADR, dar și ITP-uri din România.

„Când se fac actele, te sună de la birou, ne spune să nu închidem programele deloc, să nu se reseteze. Apoi îți spunea să tragi într-o parcare și spune «dă înainte – dă înapoi», probabil fac ceva pe calculator, pe internet, după care spune că e OK și poți să pleci. Mie mi-a venit undeva la trei săptămâni certificatul, am umblat fără certificat în comunitate tot timpul acesta. Avea grijă dispecerul să merg la anumite companii, unde nu se cer toate actele, avea grijă să nu ne dea firma olandeză transporturi în respectivele zone, cu încărcări mai ușoare, unde nu trebuie documente. Dispecerul devia cursele să nu ai probleme. Poliția nu prea te oprește în afară”, a mai explicat un fost angajat al Euroluc Trans.

Sunt vizate principalele firme de transport și service-uri auto din zona Moldovei

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Suceava s-au autosesizat în urma dezvăluirilor făcute în cotidianul BZI și au început strângerea de probe. Odată cu descinderile realizate vineri dimineața, anchetatorii au adunat mai multe probe pe care le vor folosi în dosar.
Vehiculele Euroluc Trans SRL aveau ITP-ul făcut de regulă la SC Service Motoare Nord SRL, cu sediul în localitatea Salcea, județul Suceava. Concret, camionul cu numărul de șasiu WDB96340310279130, cu numărul de înmatriculare SV 29 EVR are locul și data inspecției: localitatea Salcea, județul Suceava, pe 3.6.2020. Rezultatul inspecției tehnice periodice a fost „Bun Tehnic”. Stația unde a fost realizată inspecția este SC Service Motoare Nord SRL, care poartă semnătura și ștampila inspectorului responsabil de inspecție.

EuroLuc Trans SRL cu sediul în localitatea Stroiești, județul Suceava, este una dintre principalele firme de transport marfă din zonă. Cu o medie de 95 angajați, firma are o cifră de afaceri de 33 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei pe anul 2019. Compania controlată de Sergiu Lucan are însă și datorii de 14 milioane lei.

Reamintim faptul că, în urma materialului publicat în cotidianul BZI referitor la activitatea Euroluc Trans SRL, angajații companiei au fost chemați la sediu pentru a-și primi banii restanți. Conform informațiilor, la nivelul țărilor din vestul Europei este desfășurată o anchetă de proporții referitoare la legalitatea documentelor pe care le dețin firmele de transport din România. Vom reveni. Contactat telefonic, Sergiu Lucan a refuzat să răspundă apelurilor redactorilor BZI.

Bugetul.ro
Recalculare de urgență pentru 5 milioane de pensionari! Se întâmplă pe 15 iulie la CNPP, este ordin clar de la ministrul Muncii
redactia.ro
Cine e Albert NBN, trapperul cu 6 clase care a înjurat România la Beach, Please. Concertul său a scandalizat întreaga țară
Bugetul.ro
Omul lui Klaus Iohannis a devenit noul președinte CCR. Cine este judecătoarea Simina Tănăsescu, succesoarea controversatului Marian Enache
a1.ro
Insula Iubirii 2025. Casting ispite feminine în AntenaPLAY. Cine sunt tinerele care și-au dorit să facă parte din show
Playtech.ro
S-a aflat de ce au zburat Nicuşor Dan şi fiica sa la Milano, de fapt. A fost un mare sacrificiu pentru preşedinte
observatornews.ro
Lua maşini de la ridesharing şi le ducea la dezmembrări. Un escroc a păcălit zeci de şoferi
Playsport.ro
Cine este omul din umbra lui Selly, co-organizator la “Beach, Please”, cu care a făcut 10 milioane de euro. George...
Evz.ro
Fitch anunță prăpădul financiar. Prețurile vor continua să crească
realitatea.net
Ce temperatură trebuie să setezi la frigider când afară e caniculă. Trucul prin care să scazi factura la curent
SportpeSurse
Simona Halep a încălcat regulile familiei și a trecut un prag interzis în cultura machedonilor
Playtech.ro
Regula din trafic pe care o încalcă zilnic mii de șoferi români. Sancțiunea este de 1.000 de lei
Dailybusiness.ro
Autostrăzile A7 și A8, scoase din PNRR. Guvernul caută urgent finanțare alternativă
RomaniaTV
Simona Gherghe e în culmea fericirii! Nu a mai avut răbdare și le-a dat marea VESTE fanilor! Yuhuuuu! Felicitări! ❤️
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
BOMBA BOMBELOR în showbiz! David Măruță se iubește cu fiica lui Nicolai Tand. Fiul Andrei, sărut pătimaș cu Ilona Tand, la mare / VIDEO
redactia.ro
Imagini de coșmar! Un tânăr grav rănit la Beach Please după ce a fost împins în public chiar de artistul lui preferat
ego.ro
Știați că Alin Gălățescu are o fiică? Iată ce relație are cu ea și cu mama ei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
15 iulie 2025
15 iulie 2025