Deschiderea traseelor, spre Bârnova și Miroslava, a fost amânată pentru încă o lună. CTP Iași încă nu a pus la dispoziție microbuzele second-hand
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMPTI), în parteneriat cu Compania de Transport Public (CTP) Iași, se pregătea să implementeze, la începutul lunii septembrie 2024, noi trasee de transport, în zona metropolitană, dar implementarea acestora a fost amânată. Cel mai probabil, microbuzele vor începe să circule pe aceste rute, abia în luna octombrie 2024.
Deschiderea traselor, din Bârnova și Miroslava, a fost amânată
Deschiderea rutelor, din Bârnova, este pusă în dificultate de lipsa microbuzelor care fac legătura dintre satul Pietrărie și traseul principal. Această legătură nu se poate face cu un autobuz, din cauza străzilor înguste, așa că AMTPI a amânat implementarea traseelor, până vor primi microbuzele de la CTP.
„Când am început Păunul, noi voiam să începem Bârnova, strada principală. Numai că aveam doar autobuze. Noi, inițial, am zis că intrăm cu autobuzul, să mergem din Podu Roș până la Todirel și privatul să rămână cu microbuzul care circulă pe Pietrărie. Privatul s-a dus la primar și i-a spus că nu face bani cu Pietrăria și că face bani că trece prin Bârnova și dacă le iau traseul principal, el renunță la Pietrărie. Și din cauză că Pietrăria ar fi rămas fără transport, absolut deloc, am zis că nu mai punem traseul principal de Bârnova, lăsăm privatul, ca atunci când intrăm, să intrăm cu totul. Noi autobuze avem cu care să intrăm, nu avem microbuze. Traseul de Bârnova pleacă din Podu Roș, ajunge în Bârnova și, aici, la Todirel. Problema mea este cu această zonă, Pietrăria, unde am străzile foarte înguste”, a declarat președintele AMTPI, Eduard Boz.
CTP Iași așteaptă 3 microbuze pentru a deschide mai multe trasee, în zona metropolitană
Pentru deschiderea mai multor trasee, în zona metropolitană, sunt așteptate trei microbuze, dar nici acestea nu sunt suficiente. Un microbuz va fi folosit pentru deschiderea rutelor 201: Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, 204: Vișan – str. Sf. Ilie – str. Eroilor – str. Crăițelor și traseul 205: sat Bârnova – str. Sf. Maria – str. Traian Vuia, intersecție cu str. Sf. Ap. Petru – Pietrărie.
În momentul de față, mai multe rute din Miroslava sunt indisponibile, iar un microbuz va fi folosit pentru a deschide o singură rută, în această zonă. Dintre traseele 504: Metro – Brătuleni (Parc Industrial) – Vorovești – Brătuleni – Valea Ursului, 506: Tehnopolis – Horpaz – str. Principală – str. Bisericii – Dancaș – str. Principală, 507: bis. Înălțarea Domnului – Valea Adâncă – Balciu – bis. Înălțarea Domnului și 508: Metro – Uricani. cei din Miroslava au de ales un singur traseu. din lipsa mai multor microbuze, pe 507.
Ultimul microbuz care va fi pus la dispoziția AMPTI va fi unul de rezervă și va înlocui microbuzele, în cazul unor eventuale defecțiuni.
„În momentul în care vor veni microbuzele, CTP a spus, la 7 septembrie, că, o săptămână – două, durează să le faci RAR, să le înmatriculezi și, pe urmă, să le scoată la stradă, în luna octombrie, dar sunt rezervat și eu, până nu văd cu ochii mei. CTP-ul așteaptă trei microbuze. Un microbuz să meargă pe Pietrărie, Vișan și atunci pot să dau drumul la Bârnova și pe Miroslava, care are de ales dintre traseele 504, 506, 507 și 508. Din toate care sunt indisponibile acum, se pare că ei ar dori să îl facem pe 507. Au de ales pentru că nu avem mai multe microbuze, pentru că ei și le-ar dori pe toate”, a adăugat Eduard Boz.
Deschiderea traseelor metropolitane, spre Bârnova și Miroslava, a fost amânată, până în momentul primirii microbuzelor second-hand.