„Potrivit informațiilor oficiale publicate de Ministerul Educației, aproape 1900 de unități de învățământ vor folosi, în anul școlar 2024-2025, catalogul electronic, creșterea numărului unităților de învățământ care s-a alăturat acestei inițiative fiind cu 63% mai mare decât cea a anului trecut. Însă, trebuie menționat că o pondere semnificativă a cadrelor didactice evidențiază și dezavantajele care se datorează acestei schimbări.
Unul dintre cele mai importante dezavantaje constă în deteriorarea relației de comunicare dintre cadrele didactice și părinții elevilor, având în vedere faptul că aceștia pot vizualiza rezultatele elevului în format electronic, fără a se deplasa la unitatea de învățământ pentru a discuta direct cu profesorul elevului.
Considerăm că o măsură de o asemenea importanță ar trebui dispusă după consultarea cadrelor didactice, luând în considerare și efectele negative ce decurg din aceasta, efecte pe care cadrele didactice le pot identifica cu ușurință prin prisma experienței profesionale, cunoscând foarte bine lacunele sistemului de învățământ și modul în care acestea își fac, concret, simțită prezența în desfășurarea procesului educațional.
Având în vedere cele expuse mai sus :
1. Cum motivați faptul că, deși au existat opoziții ale cadrelor didactice în legătură cu utilizarea catalogului electronic, acestea nu au fost luate în considerare?
2. Veți proceda la consultarea cadrelor didactice în legătură cu schimbările importante pe care le dispuneți în domeniul educației?