Primăria Iași anunță un proiect important pentru modernizarea depoului din cartierul Dacia. Dacă nu va rămâne la stadiul de studiu de fezabilitate, modernizarea presupune investiții de peste 13 milioane de euro. O firmă din Craiova a depus ofertă pentru realizarea documentației
Primăria Iași a demarat procedura privind realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea depoului din cartierul Dacia. Modernizarea depinde de finanțarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Investiția ar ajunge la 13,4 milioane de euro. La procedura pentru realizarea documentației s-a prezentat asocierarea de firme Ray Consulting SRL – Smart City Development SRL. Liderul asocierii are sediul social în Craiova. Firma este controlată de Andrei Victor Dragotă și Alexandru Vlad Bălbaie. Anul trecut, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 1,8 milioane lei, profit de 439.804 lei, datorii de 918.491 lei, cu un număr de 17 angajați. În ceea ce privește Smart City Development SRL, societate cu sediul în București, este deținută de Constantin Gabriel Costin. Firma nu înregistrează activitate în ultimii doi ani. Pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost alocată suma de 808.656 lei, fără TVA, adică 170.000 euro.
Proiectul presupune demolarea depoului de la Gară, administrat de Compania de Transport Public
Modernizarea depoului din Dacia presupune demolarea depoului din zona Gării, aflat în administrarea Companiei de Transport Public (CTP) Iași. În locul celui din urmă ar urma să fie amenajat un parc cu parcare subterană, conform celor promise de primarul Mihai Chirica.
„Proiectul de modernizare a depoului Dacia va fi finanțat de BERD în cadrul programului BERD pentru orașe verzi (Green cities Framework) care are drept scop avansarea tranziției către o economie durabilă din punct de vedere ecologic, cu emisii reduse de carbon. Ca parte a acestui program-cadru, investiția va presupune îndeplinirea anumitor indicatori ecologici și de performanță energetică ce vor fi luați în considerare în pregătirea studiului de fezabilitate și în structurarea investiției”, se arată în descrierea proiectului.
Pe perioada realizării studiului de fezabilitate, BERD va acorda asistență tehnică. Lucrările de modernizare constau în sistematizarea terenului, construcții de 9.870 metri pătrați, platforme de depozitare de 2.000 metri pătrați, drumuri interioare de 420 metri, parcare acoperită de 5.300 metri pătrați, linie de tramvai cu o lungime de 3.200 metri și, nu în ultimul rând, o împrejmuire de teren pe o suprafață de 1.040 metri. Lucrările ar urma să fie realizate în termen de 2 ani de la semnarea contractului. Durata de funcționare a obiectivului nu trebuie să fie mai mică de 50 de ani.
Primăria Iași a propus alte două proiecte de infrastructură pentru zone importante din oraș
Municipalitatea a propus și realizarea a două studii de fezabilitate pentru construirea a două pasaje subterane. Unul dintre proiecte presupune înființarea unui pasaj subteran care să lege strada A. Panu cu strada Palat. Linia de tramvai ar urma să fie desființată în dreptul Casei Dosoftei. Astfel, pietonalul de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt va fi extins până pe esplanada de la Palatul Culturii. Pasajul ar urma să aibă 200 de metri. Pe această lungime, tramvaiul va circula în subteran. Al doilea proiect face referire la construirea unui pasaj de aproximativ 300 de metri pe tronsonul rond Agronomie – aleea Sadoveanu. Acesta ar urma să lege bd. Carol I cu zonele rezidențiale de locuințe colective. Astfel, Universitatea de Agronomie ar beneficia de un platou pietonal care va lega clădirile de învățământ cu spațiile de cazare. Licitațiile pentru realizarea documentațiilor au fost lansate.