O anchetă făcută de jurnaliștii de la Libertatea a scos la iveală rețetea de promovare pe care PNL o are. Cei mai mulți bani s-au dus la Digi 24, ”deontologii” care au încasat peste 1 milion de euro pentru reclamă mascată.
Când vine vorba despre interese politice, liberalii aruncă cu banii. Asta în contextul în care țara se află în criză , iar aleșii neamului iau decizii care îngenunchează mediul privat, afirmând răspicat că este nevoie de mai mulți bani la buget. Specialiștii din domeniu susțin că acești bani pot echivala cu reclama pe care sute de firme private o plătesc pentru un site asemănător ca audiență cu Digi24.ro.
Partidele cumpără reclamă pe site-uri pentru că pe televiziuni nu pot
Interesant este faptul că partidele acţionează cu inteligență, cumpărând reclamă online. Legea Audiovizuală interzice televiziunilor contracte cu partidele politice, cu o excepție reprezentată de perioada electorală. Nicio lege nu interzice în schimb reclama online.
PNL a plătit 37,7 milioane de lei (7,5 milioane de euro) în intervalul ianuarie – octombrie 2023 pentru propagandă și presă. În anul 2022, suma a fost de 39,3 milioane de lei (8 milioane de euro).
„De fapt, dând bani site-urilor, partidele își asigură protecție pe televiziunile respective. Se publică știri nemarcate pe site, iar grosul banilor e dat pentru «prestația de pe TV». Dovadă e bugetul «online» mult prea mare pentru site-uri, specific televiziunilor”, a explicat un specialist de contactat de libertatea.ro.
Mai grav este faptul că ”deontologii” de la Digi24 au încasat 1 milion de euro de la PNL, pe articole care nu au fost marcate cu ”P”. De ce este acest lucru grav? Pentru că un articol nemarcat cu (p) păcălește cititorul.
Informațiile obținute de Libertatea dezvăluie următoarea situație pentru PNL:
- Cel mai mare contract plătit lunar unui site a fost de aproape 160.000 de euro lunar (800.000 de lei).
- Partidul are contracte în plată cu site-urile televiziunilor de știri Digi24, Antena 3, România TV și Realitatea Plus.
Singurul site al unei televiziuni cu care partidul de guvernământ a întrerupt colaborarea este site-ul B1.ro.
Ruptura s-a produs în vara lui 2022. PNL a avut sau are legături comerciale cu site-urile dcnews.ro, evenimentulzilei, capital, psnews, alephnews, stiripesurse. Contractele se desfășoară prin intermediul unor agenții de publicitate: Inventus Strategy Design SRL, All Media Company SRL și V PR COMM Agency SRL.
Ne kakam gros si vartos pe Pnl- ul lui muiahanus si Ciuca, nu voteaza nimeni Pu- la – me= Pnl La puscarieeeeeee ,sa fie restituiti,recuperati, banii publici ,banii contribuabililor romani 1 milion euro!!!!! La puscarie tradatorilor
digi24 sunt legebetisti vanduti lui globohomo. impartiali my ass