Consiliul Județean Iași a avizat o decontare scandaloasă de fonduri de câteva sute de mii lei pentru întreținerea drumurilor județene. Este vorba despre proiectul întreținerii DJ 248 A ce duce spre localitatea Țibănești, unul din cele mai circulate din județ. Forul gestionat de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a avizat apoi pentru același drum județean de doi kilometri alte câteva milioane lei pentru o lucrare asemănătoare. Totul s-a făcut la interval de câteva săptămâni. Suma alocată a doua oară este una uriașă pentru sectorul de drum din județul Iași
Consiliul Județean Iași a dat recent un exemplu de cheltuire inutilă a banului public pentru întreținerea drumurilor județene. Instituția condusă de Maricel Popa a ajuns să deconteze circa 370 mii lei pentru o lucrare privind întreținerea unui drum județean din Iași, în condițiile în care în perioada următoare se vor efectua lucrări asemănătoare pe același sector de drum. Pe drumul județean DJ 248 A- Glodenii Gândului a avut loc o lucrare de scarificare și reprofilare cu adaos de material pietros, lucrare efectuată între kilometrul 38+800 și kilometrul 41+200. Procedura s-a desfășurat în luna ianuarie și a fost atribuită firmei Danlin XXL SRL din județul Neamț. Procedura s-a derulat prin Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP) Iași sub supravegherea lui Maricel Popa.
Practic, pe cei 2,4 kilometri de drum s-au făcut lucrări de întreținere prin scarificare (scormonirea și dislocarea materialului de la suprafață), pentru care s-a făcut și o licitație publică.
Consiliul Județean dă un milion de euro pentru același drum
În luna februarie, în plenul Consiliului Județean Iași s-a aprobat o nouă anexă pentru lucrările ce țin de întreținerea drumurilor județene. De această dată, în listă apare DJ 248A Glodenii Gândului cu îmbrăcăminți bituminoase ușoare (IBU) pe DJ 248A. Și tot pe sectorul de drum de la kilometrul 38+800 la kilometrul 41+200. În condițiile în care cu doar câteva săptămâni în urmă s-a pus niște piatră spartă pe cei 2,4 kilometri cu 370 mii lei, Maricel Popa a avizat alocarea a 4,3 milioane lei pentru întreținerea aceluiași drum.
Ori dacă se ajunge la un proiect cu îmbrăcăminte bituminoasă ușoară, de ce s-au mai cheltuit în mod nejustificat cei 370 mii lei? Maricel Popa ar trebui să răspundă la această întrebare, el fiind cel care decide ce drumuri ar urma să fie reabilitate.
Danlin XXL, firmă abonată la banii Iașului
Firma Danlin XXL SRL din Secuieni- Neamț este patronată de Dan Amurăriței, un apropiat al baronului local Ionel Arsene, președintele CJ Neamț. Amurăriței a avut de-a lungul timpului nu doar contracte în județul de baștină, ci și în județul Iași. De exemplu, această firmă a prins un contract de un milion de euro pentru a reface drumurile din zona comunei Bivolari. Un alt exemplu este și cel cu Primăria Scânteia, pentru 4 milioane lei. Danlin a prins și proiectul de refacere a 36 kilometri de drum pe tronsonul DJ 248 limită județ Vaslui- Scânteia- Țibănești, contract de 70 milioane lei. Firma este lider de asociere în acest caz.
La Neamț, Danlin XXL SRL a fost în mijlocul unui scandal după ce a primit de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) 387 milioane lei pentru refacerea DN 15 din județul Neamț. Totul a fost făcut prin Ionel Arsene, firma nedepunând garanția financiară de 10 la sută din contract, așa cum era și normal.
Nu este de mirare că această societate are trecere și la Iași. Maricel Popa a ajuns să facă combinații cu Ionel Arsene, ambii fiind parteneri în mai multe contracte pe linie de județ. Probabil că au și ce împărți la finalul acestor contracte după cum arată lucrurile.
Sume uriașe pentru întreținerea drumurilor județene
Nu în ultimul rând trebuie arătat și faptul că suma alocată pentru lucrările de întreținere cu îmbrăcăminți bituminoase ușoare este una foarte mare. Suma de 4,3 milioane lei arată o alocare de aproape 2 milioane lei pe kilometru. Asta în condițiile în care lucrări asemănătoare au costat mai puțin. DJ 281 C: intersecție DN 28A (Blăgești)- Todirești- Coasta Măgurii- Cotnari- DN 28B (Cotnari) s-a ajuns la 1.4 milioane lei pe kilometru. Consiliul Județean nu s-a uitat la bani când a fost vorba de întreținerea arterelor. Asta și pentru că Maricel Popa a încercat să păcălească consilierii județeni care au votat anexa la proiectul de hotărâre fără să se vadă clar cum stau lucrurile.
Acest lucru ar trebui verificat în detaliu și de autoritățile competente, pentru că nu este pentru prima oară când la Consiliul Județean condus de Maricel Popa se întâmplă astfel de nereguli grave.