Prima pagină » Actualitate » LIVE VIDEO – Decizii la Guvern în criza coronavirusului. Violeta Alexandru: „Angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic” – UPDATE
LIVE VIDEO - Decizii la Guvern în criza coronavirusului. Violeta Alexandru: „Angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic” - UPDATE

LIVE VIDEO – Decizii la Guvern în criza coronavirusului. Violeta Alexandru: „Angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic” – UPDATE

27 mart. 2020, 11:34,
în Actualitate

UPDATE: Românii care obțin venituri dar nu au contract individual de muncă, precum PFA-uri sau întreprinderi individuale, vor depune individual cererile pentru primirea șomajului tehnic la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) din cadrul Ministerului Muncii, a anunțat vineri șeful Cancelariei Premierului, Ionel Dancă, într-o conferință de presă la Palatul Victoria.

În cazul angajaților care muncesc în baza unui contract individual de muncă și au fost trimiși în șomaj tehnic, ca să primescă cei 75% din salariu trebuie ca firma la care lucrează să depună cererile la AJOFM-uri.

„Daca esti angajat, ceri angajatorului să trimită (documentele) la AJOFM, dacp nu ești angajat trebuie să depui individual la AJPIS”, a declarat Dancă.

UPDATE: „Toți angajatorii care au suspendat contractele de muncă după suspendarea stării de urgență. Fie că vorbim de întrinderi mici și mijlocii, companii mari sau întreprinderi individuale care au angajați cu contract de muncă.

Perioada pentru care se aplică această facilitate este perioada stării de urgență, adică 16 martie, cu posibilitate de prelungire. Facilitatea se acordă pentru zilele aferente stării de urgență. Ajutorul de șomaj tehnic va fi decontat de stat de la 16 martie la 31 martie. Contractele suspendate înainte de intrarea în stare de urgență contractele se vor deconta doar parțial, pe perioada stării de urgență”, a declarat Dancă.

UPDATE: „Perioadă pentru care se acordă această facilitate este perioada stării de urgenţă 16 martie până la finele acestei perioade cu posibilitatea de prelungire.”, a declarat Ionel Dancă.

UPDATE: „Prin ordonanța de urgență de aseară, am solicitat Guvernului să includem și creșele între acele unități cu privire la care se suspendă activitatea, astfel încât părinții având copii la creșă să poată benefia de cadrul legal aflat astăzi în vigoare, care le permite să rămână acasă – unul dintre dânșii – să-și îngrijească copilul”, a spus, vineri, ministrul Violeta Alexandru.

UPDATE: „O prioritate pentru Guvern este limitarea efectelor provocate de criză sanitară. În şedinţa de guvern au fost adoptate mai multe proiecte.

La începutul lunii aprilie angajatorii să dispună de fonduri pentru acoperierea costurilor de soamj tehnic. Pentru alte categorii din mediu neguvernamental prevederiile li-se aplica total.

Pentru alte categorii, alţi angajatori prevederile privind şomajul tehnic li se aplică în totalitate. Echipele AJFOM sunt în prima linie. Primesc întrebările dumneavoastră

Pentru PFA procedura prevede o declaraţie pe proprie răspundere care să se depună solicitări la agenţiile judeţene urmând ca după aia să se efecuteze plăţile. Toate aceste solicitări se pot depune online. Toate cererile se pot depune on-line

Am inclus prevederi detaliate cu privire la remunerarea sportivilor. Fiecare club se va prezenta la AJOFM. Prin aceste măsuri am creat o procedură mai simplă, mai clară, mai eficientă. Am dispus comunicarea exclusive în mediul online

Ordonanţa clarifica şi situaţia în care pentru cei care au mai multe contracte va putea activa unul singur care îl avantajează cel mai mult.

Am asigurat plata pentru mămicile aflate acasă în îngrijirea copilului şi fonduri pentru inserţie. Am solicitat să includem şi creşele. Din punct de vedere juridic creşele nu sunt unităţi de învăţământ. Creşele nefiind beneficiare ale prevederii pe care ministrul Educaţiei a anunţat-o şi anume, închiderea unităţilor de învăţământ.

Angajatorii depun aceste documente la începutul lunii aprilie şi vor primi în cel mai scurt banii. Aş vrea să lămuresc acest aspect. nu vom face verificări în această perioadă. Eventuale verificări se vor face în viitor, dar după ce vom depăşi această perioadă critică. Facem apel să ne daţi informaţii corecte. Reiau apelul. Pregătiţi documentele şi la începutul lunii aprilie să fie depuse şi să primiţi fondurile în cel mai scurt timp.

Se poate solicita ajutorul pentru deces on-line.”, a transmis Violeta Alexandru.

UPDATE: Ne-am gândit și la situațiile limită. Familiile care vor avea nevoie de ajutorul de deces vor putea formula cererile online, fără a fi nevoiți să se deplaseze la sediul instituției.”, a anunțat Violeta Alexandru.

UPDATE: Violeta Alexandru, ministrul Muncii, a precizat vineri că „angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic”.

„Fac precizarea, pentru clarificarea unor aspecte care au apărut în spațiul public, că angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plățile pentru șomaj tehnic. Tocmai aceasta este facilitatea pe care a pus-o la dispoziție Guvernul. Plățile se vor face direct de către AJOFM, astfel încât în începutul lunii aprilie angajatorii să dispună de fonduri pentru acoperirea costurilor de șomaj tehnic. La fel se va întâmpla și la începutul lunii mai pentru perioada aferentă aprilie, anume 1 – 16 aprilie, așa cum sunt reglementate cele două perioade, cea din martie și din aprilie, de decretul domnului președinte”, a declarat Violeta Alexandru, vineri.

UPDATE: Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat vineri, la Palatul Victoria, într-o conferință de presă, că Guvernul a schimbat legea prin ordonanță de urgență astfel încât firmele care vor depune la AJOFM documentele pentru angajații intrați în șomajul tehnic vor primii banii de la stat, pentru plata șomajului tehnic către angajați, în termen de cel mult 15 zile de la depunerea listei cu angajați, față de 30 de zile cum spune acum legea. „Fiecare angajator să-şi pregătească documentele şi să le prezinte la AJOFM”, a zis ministrul Muncii.

Ministrul Muncii a mai adăugat că „pentru alte categorii, pentru alți angajatori, pentru tot ce înseamnă angajator din mediul neguvernamental, prevederile privind șomajul tehnic li se aplică în totalitate, astfel încât încurajăm deopotrivă agenții economici, organizațiile neguvernamentale să își pregătească documentele și să le depună la AJOFM. Echipele AJOFM sunt, în acest moment, în prima linie, primesc întrebările dumneavoastră, respectiv sunt deja organizate să proceseze informațiile în cel mai scurt timp de la depunerea documentelor.

Pentru alți profesioniști, pentru alte categorii, pentru persoane fizice, pentru PFA, procedura pe care Guvernul a stabilit-o și a detaliat-o prin actul normativ adoptat aseară prevede ca pe baza aceleiași proceduri, și anume o declarație pe proprie răspundere, să se depună solicitări la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, urmând ca pe măsură ce aceste documente se primesc să se efectueze plățile în cuantum de 75% din salariul mediu brut pe țară, pentru fiecare solicitare adresată”.

„Toate aceste solicitări se pot depune online, astfel încât să nu mai fie nevoie să ne deplasăm la sediile celor două entități”, a mai precizat Violeta Alexandru.

Știre inițială

Declarații de presă susținute de ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, și de șeful Cancelariei Prim-Ministrului României, Ionel Dancă.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, şi şeful Cancelariei Prim-Ministrului, Ionel Dancă, vor suţine o conferinţă de presă la ora 11.30. Declaraţiile de presă vin după şedinţa de guvern de ieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`