Prima pagină » Actualitate » De unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s: Câți furnizori sunt locali
De unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s: Câți furnizori sunt locali

De unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s: Câți furnizori sunt locali

13 iun. 2024, 09:50,
în Actualitate

Românii apreciază produsele fast food, iar mulți dintre aceștia vor să știe de unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s. Potrivit cifrelor oficiale, în 2023, o treime dintre banii cheltuiți cu furnizorii restaurantelor fast-food McDonald’s România au mers către producătorii locali.

De unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s

Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, cumpără marfă precum materii prime de tip alimentar, ambalaje sau alte materiale operaționale inclusiv de la furnizori locali, dar ponderea acestora în total a scăzut anul trecut față de 2022, potrivit raportului de sustenabilitate al companiei pentru anul 2023.

Mai exact, anul trecut, când lanțul de restaurante a crescut cu șase unități, până la 102 restaurante la nivel național, 30% din cheltuielile cu furnizorii au mers către producătorii locali.

În 2022, 43% din cheltuielile cu furnizorii au mers către cei 35% furnizori locali în timp ce în 2021 McDonald’s avea peste 60 de furnizori locali către care compania a direcționat 34,5% din totalul cheltuielilor cu furnizorii.

În 2020, o treime dintre furnizorii lanțului proveneau din România, compania colaborând atunci cu producători precum Angst, Albalact, Râureni, Toneli, Titan, Eisberg, Transavia sau Dentas (cofraje pahare).

Partenerii care livrează produse către McDonald’s trebuie să îndeplinească standarde stricte de calitate și siguranță alimentară. Compania desfășoară în fiecare an câte un audit de Siguranță Alimentară și unul de Responsabilitate Socială pentru fiecare furnizor ce livrează alimente către restaurantele din țară.

„Colaborarea cu furnizorii locali este mai mult decât un simplu aspect comercial pentru noi. Este o modalitate prin care ne arătăm angajamentul față de etica în afaceri, dezvoltarea durabilă și sprijinirea economiei locale. Lucrăm alături de acești parteneri pentru a ne asigura că achiziționăm ingrediente proaspete și de calitate și că promovăm practici agricole responsabile și durabile, dar și că achiziționăm alte materii esențiale pentru buna desfășurare a activității. Politica noastră de selectare a furnizorilor se bazează pe selectarea acelor parteneri care pot satisface cerințele de calitate și cantitate și care demonstrează angajamentul de a se dezvolta durabil, respectând în același timp cerințele de mediu și de natură socială. Avem în vedere garanția disponibilității și continuității produselor, de fiecare dată când este posibil, alegem să colaborăm cu producători locali, cu sediul în România” se arată în raportul din 2023.

Ce măsuri au luat cei de la McDonald’s

În 2023, cifra de afaceri a Premier a fost de 1,7 miliarde de lei lei, fiind cu peste 18,15% mai mare față de anul financiar anterior. Veniturile Premier Restaurants România S.R.L. provin din vânzări de produse alimentare și băuturi în restaurante, vânzări de jucării în meniul Happy Meal, servicii de marketing, venituri din francize și chirii.

În 2023, compania a investit într-o serie de soluții digitale, cum ar fi Experience of the Future, care a redus timpul de așteptare pentru clienți și a ajutat la reducerea risipei alimentare în bucătărie. La finalul lui 2023, aproape 90% dintre restaurantele McDonald’s erau dotate cu această tehnologie. Compania va continua investițiile, astfel încât toate unitățile să beneficieze de această experiență, mai spune operatorul lanțului de restaurante.

Totodată, aplicația de mobil McDonald’s a înregistrat peste 4 milioane de descărcări, oferind acces la oferte personalizate, recompense și informații nutriționale despre produse.

Compania a mai introdus în toate restaurantele tăvi din plastic 100% reciclat și în patru restaurante noi de tip Drive-Thru a integrat panouri fotovoltaice pentru consumul propriu. De asemenea, 60% dintre restaurantele McDonald’s au coșuri de colectare separată, destinate clienților. Angajamentul McDonald’s este de a folosi 100% ambalaje din surse regenerabile, reciclabile sau certificate până în anul 2025. În prezent, acest obiectiv a fost atins în proporție de 95%.

McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, cu 102 de restaurante în 31 de orașe, dintre care 55 restaurante cu McDrive și 60 de cafenele McCafé. Compania are o echipă de peste 6.000 de angajați.

Premier Restaurants România este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta și România. Premier Capital plc operează 185 de restaurante, care oferă și servicii McDrive, McDelivery și McCafé, și are peste 11.000 de angajați, însă puțină lume știe de unde provin ingredientele pentru restaurantele McDonald’s.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 decembrie 2024
21 decembrie 2024