De la 1 ianuarie 2025 este obligatoriu pentru șoferii români! Noua lege îi vizează pe transportatorii români, iar cei care nu respectă regula riscă să fie sancționați. În anumite cazuri, se poate suspenda și dreptul de circulație. Iată ce nu trebuie să lipsească din mașină.
De la 1 ianuarie 2025 este obligatoriu pentru șoferii români!
Transportatorii români vor avea o nouă obligativitate. Toate vehiculele de transport intracomunitar din România trebuie echipate cu tahografe inteligente de tip 2 până la 31 decembrie 2024. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția șoferilor transportatori că nerespectarea acestei reglementări poate conduce la pedepse severe, inclusiv închisoare de până la un an și amenzi uriașe.
Și în străinătate conducătorii auto care nu respectă legea sunt aspru pedepsiți. De exemplu, în Germania, absența tahografului inteligent de versiune 2 este considerată o încălcare gravă. În Franța, sancțiunile pot include o pedeapsă de până la un an de închisoare și amenzi de până la 30.000 de euro.
Noua lege pentru șoferii români a venit după o analiză UNTRR, care a arătat că până în luna septembrie 2024, din cele aproximativ 185.000 de vehicule de transport marfă cu o greutate de peste 3,5 tone licențiate în România, doar 10.000 erau dotate cu noul tahograf inteligent de versiune 2.
Totodată, UNTRR a atras atenția că în aceste condiții, o treime din flota destinată transporturilor intracomunitare riscă să nu fie echipată corespunzător, ceea ce ar putea împiedica accesul acestora la granițele României pentru a face transport în state membre ale UE începând cu 1 ianuarie 2025.
Ce riscă transportatorii care nu respectă noua lege
În transportul rutier internațional de mărfuri din UE, transportatorii români utilizează aproximativ 60.000 de vehicule în mod constant. Nu toate mașinile de transport sunt dotate cu tahograful inteligent de versiune 2. UNTRR a atras atenția că transportatorii români riscă să nu mai aibă acces pe piața UE dacă nu se conformează legii până pe 31 decembrie 2024.
„Dacă nu se extinde termenul, transportatorii rutieri români riscă să piardă accesul pe piața UE, întrucât doar autovehiculele dotate cu tahograful inteligent 2 vor putea efectua transporturi internaționale intracomunitare începând cu 1 ianuarie 2025 și cele cu tahograf inteligent 1 până în august 2025. Nerespectarea acestei reguli poate duce la amenzi imense și sancțiuni complementare cum ar fi imobilizarea autovehiculului și tractarea lui până la cel mai apropriat atelier autorizat pentru schimbarea tahografului cu unul inteligent 2, probabil la costuri mult mai mari decât în cazul unei schimbări voluntare.”, a declarat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.
UNTRR a subliniat că este necesar să se adopte măsuri urgente pentru a preveni blocarea accesului românilor pe piața UE. Aceștia solicită autorităților române și europene să extindă termenele cu doi ani, astfel încât retro-echiparea să poată fi efectuată în cadrul inspecțiilor tehnice periodice ale tahografului.
,,Este nevoie de măsuri urgente! În acest context, UNTRR solicită autorităților române și europene măsuri urgente pentru a evita blocarea accesului românilor la piața UE:
1. Extinderea termenelor prevăzute de Regulamentul 1054/2020 cu doi ani, pentru a permite efectuarea retro-echipării în cadrul inspecțiilor tehnice periodice ale tahografului.
2. Alocarea de fonduri europene pentru acoperirea costurilor suplimentare asociate retro-echipării autovehiculelor cu tahografe inteligente 2.”
Cert este că transportatorii români vor fi obligați să echipeze mașinile cu tahografe inteligente de versiune 2 până la data de 31 decembrie 2024. Cei care nu se conformează legii riscă să nu mai aibă acces pe piața UE, li se va suspenda dreptul la circulație și vor primi amenzi uriașe.
Vitezometrul este numai pentru transportatori și nu cum dați voi de înțeles, pentru :șoferi”,
escroci ordinari ce sunteți @
Rușine să vă fie !
Corect ! Le dau block să nu-mi mai apară paginile lor . Un sfert de oră citești, unde tot se repetă și când în final o fac, vezi că-i fals.