Prima pagină » National » De când nu mai au voie șoferii să circule cu anvelope de vară. Cei care încalcă legea primesc amenzi uriașe
De când nu mai au voie șoferii să circule cu anvelope de vară. Cei care încalcă legea primesc amenzi uriașe

De când nu mai au voie șoferii să circule cu anvelope de vară. Cei care încalcă legea primesc amenzi uriașe

03 sept. 2024, 11:00,
Mirela Gabriela Todosi în National

Mulți vor să afle de când nu mai au voie șoferii să circule cu anvelope de vară. Apropierea sezonului rece înseamnă pentru toți conducătorii auto trecerea la anvelope de iarnă sau all-season. Noua modificare din Codul Rutier precizează clar când anume trebuie schimbate cauciucurile. Cei care încalcă legea primesc amenzi uriașe.

De când nu mai au voie șoferii să circule cu anvelope de vară

Până în anul 2011, șoferii erau obligați să circule cu anvelope de iarnă din luna noiembrie până la final de martie. Legea a fost modificată iar conducătorii auto nu mai sunt obligați să înlocuiască cauciucurile la schimbarea de sezon.

Noua legislație stabilește că folosirea anvelopelor de iarnă sau all-season este obligatorie când drumul e acoperit cu gheață, zăpadă sau polei. Șoferii care vor folosi în continuare anvelope de vară în lunile de toamnă sau chiar iarna, nu riscă să fie sancționați, dar numai dacă vor circula pe drumuri fără zăpadă, polei sau gheață.

Șoferii care circulă pe drumurile acoperite de zăpadă, polei sau gheață cu cauciucuri de vară riscă o amendă uriașă.

„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni […] conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie echipat cu anvelope de iarnă.”, se precizează în Art. 102, alin 6.1, din legea 195/2002.

Cu aceeași amendă se sancționează și șoferii care circulă cu anvelope uzate.

Anvelope all-season pe timp de iarnă

Anvelopele all-season reprezintă o combinație între cele două tipuri de cauciucuri, de vară și de iarnă. Mecanicii auto nu recomandă șoferilor să circule pe timp de iarnă cu anvelope all-season.

„Anvelopele all-season sunt o variantă mai slabă decât cele de vară. Aderența nu e la fel de bună, sunt mai zgomotoase, se tocesc mai repede. Când e rece afară, au o aderență acceptabilă, dar nu la fel de bună ca anvelopele de iarnă. De aceea, indicat e să îți montezi anvelope de vară primăvara și toamna să îți montezi cauciucuri de iarnă.”, a precizat un mecanic auto.

O altă schimbare în Codul Rutier îi vizează pe șoferii români. Se va introduce și un sistem de supraveghere a șoferilor. Guvernul României a adoptat recent o Ordonanță de Urgență care permite Poliției Rutiere să implementeze un nou sistem de supraveghere și sancționare a șoferilor indisciplinați. Noul sistem va integra sute de camere inteligente care vor veghea traficul rutier, iar șoferii care nu respectă legea vor primi amenzile acasă. Camerele vor fi capabile să detecteze diverse abateri precum: încălcarea limitei de viteză, conducerea pe banda de urgență a autostrăzii, trecerea pe culoarea roșie a semaforului, depășirea coloanei de mașini, trecerea ilegală a căii ferate, conducerea agresivă, cum ar fi frânările bruște și slalomul printre mașini.

Șoferii agresivi vor putea fi amendați pe baza filmărilor făcute de alți participanți la trafic. Acest lucru extinde posibilitățile de sancționare și ar putea să contribuie la un mediu de circulație mai sigur. Poliția Română va integra acest sistem de monitorizare cu camerele de supraveghere ale primăriilor și Administrației Drumurilor. Imaginile vor fi preluate automat de mai multe dispecerate, iar amenzile vor fi trimise direct acasă titularilor. Acest sistem de supraveghere va include și cele 400 de camere ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), programate să fie montate până la sfârșitul anului viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *