Dacia Sandero ocupă primul loc în Europa la vânzări de mașini noi. În 7 luni, Dacia Sandero a ocupat prima poziție 5 luni. După ce a învins în iulie rivali ca Volkswagen T-Roc sau Toyota Yaris Cross, modelul mărcii românești aparținând grupului Renault a ajuns la vânzări de 168.133 de unități în perioada ianuarie – iulie 2024.
Industria auto din România este una dintre cele mai importante. Creșterea salariului minim, cererea tot mai mare pentru muncitori calificați, electrificarea industriei auto și criza componentelor din ultimii ani au determinat o restructurare a forței de muncă în sectorul auto local. Deși sectorul auto continuă să angajeze peste 230.000 de persoane, multe locuri de muncă au fost afectate de aceste schimbări. Potrivit datelor adunate de ZF și Bridge to Information, cele mai mari 20 de companii care au redus personalul între 2018 și 2023 au disponibilizat peste 25.000 de angajați.
Dacia Sandero, pe primul loc în Europa la vânzări de mașini noi
Conform raportului Data Force privind înmatriculările de mașini noi în Europa (Uniunea Europeană, Marea Britanie și statele EFTA) pentru luna iulie, Dacia Sandero a depășit Volkswagen T-Roc, cu un avans de peste 3.500 de unități vândute.
Mai precis, în iulie 2024, modelul Dacia Sandero a fost înmatriculat de 22.858 de ori în Europa, inclusiv în România, în timp ce Volkswagen T-Roc a fost cumpărat de 19.269 de clienți. Toyota Yaris Cross s-a situat pe locul trei, cu 17.325 de unități înmatriculate.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, iulie 2023, Volkswagen T-Roc era pe prima poziție cu 18.649 de unități vândute, iar Dacia Sandero pe locul doi, cu 16.940 de exemplare. Toyota Yaris Cross se afla atunci pe poziția a 16-a, cu 11.923 de unități. Creșterea vânzărilor pentru Sandero a fost de 34,9%, iar pentru Yaris Cross, de 45,3%.
De asemenea, pe locul patru în iulie 2024 se află Dacia Duster, cu 15.763 de înmatriculări în Europa, marcând o creștere de 25,1% față de aceeași lună din anul precedent, datorită lansării celei de-a treia generații a acestui model fabricat în România.
În topul celor mai vândute 10 modele din iulie 2024 se mai află, în ordine, Kia Sportage (15.726 unități), Toyota Yaris (15.341 unități), Volkswagen Tiguan (15.036 unități), Renault Clio (14.870 unități), Hyundai Tucson (14.189 unități) și Volkswagen Golf (13.701 unități). În ultimii ani au fost concedieri masive în industria auto.
Dacia Sandero lider incontestabil la vânzări cumulate
Conform datelor Data Force, în primele șapte luni din 2024, Dacia Sandero se află pe prima poziție în clasamentul vânzărilor. Modelul românesc, parte a grupului Renault, a înregistrat o creștere de 19,2%, ajungând la un total de 168.133 de unități înmatriculate. Acesta a ocupat locul întâi în clasament în cinci dintre cele șapte luni analizate.
Pe locul doi în vânzările cumulate pentru perioada ianuarie-iulie 2024 se află Volkswagen Golf, cu 139.958 de unități, urmat pe locul trei de Volkswagen T-Roc, cu 131.364 de mașini vândute.
Clasamentul celor mai vândute modele din acest an continuă cu Renault Clio (129.428 unități), Peugeot 208 (119.738 unități), Toyota Yaris Cross (117.766 unități), Skoda Octavia (117.362 unități), Citroen C3 (116.979 unități), Tesla Model Y (113.087 unități) și Toyota Yaris (109.024 unități).
Tesla Model Y este singurul model din top 10 care a înregistrat o scădere semnificativă, cu o reducere de 24,5%. În schimb, Skoda Octavia și Citroen C3 au avut creșteri notabile, de 20,1% și respectiv 46%, ceea ce sugerează că ar putea urca în clasament până la sfârșitul lunii august, depășind Toyota Yaris Cross. De asemenea, Volkswagen Golf are un ritm de creștere mai mare decât Dacia Sandero (33,4% față de 19,2%), ceea ce indică o competiție strânsă între aceste modele până la sfârșitul anului.
De remarcat este și poziționarea celor două SUV-uri produse în România – Dacia Duster și Ford Puma. După primele șapte luni ale anului 2024, Dacia Duster se află pe locul 13, cu 105.866 unități, iar Ford Puma pe locul 17, cu 94.088 unități.
Vânzare nu înseamnă performanță și calitate.