În primele patru luni din 2024, Dacia Sandero a ajuns aproape de pragul de 100.000 de unități vândute în Europa, cucerind piața europeană a industriei de profil! În timp ce Ford Puma și Dacia Duster sunt despărțite de puțin peste 2.000 de unități.
Asta în contextul în care există temeri că mașinile din China ar putea acapara întreaga industrie auto din Europa și să detroneze segmentul pe care Dacia deține supremația!
Dacia Sandero este lider pe piața europeană a industriei de profil
Raportul Dataforce privind înmatriculările auto din perioada ianuarie – aprilie 2024 arată că Dacia Sandero – produsă în Maroc și România – a crescut cu 23,3% față de aceeași perioadă din 2023, atingând 97.021 unități. Acest rezultat plasează modelul românesc, parte a grupului Renault, pe primul loc în clasamentul înmatriculărilor, cu un avans semnificativ față de Volkswagen Golf, care a înregistrat 85.781 unități.
Pe locul trei se află Peugeot 2008, cu 75.249 de unități înmatriculate în statele UE, EFTA și Marea Britanie. Top 10 al celor mai vândute modele în Europa este completat, în ordine, de Renault Clio (71.560 unități), Skoda Octavia (69.760 unități), Citroen C3 (69.129 unități), Volkswagen T-Roc (68.917 unități), Tesla Model Y (67.975 unități), Toyota Yaris Cross (65.697 unități) și Toyota Yaris (61.755 unități).
Pe lângă succesul modelului Sandero, alte două modele produse în România se apropie de Top 10. SUV-ul compact Ford Puma, fabricat la Craiova, ocupă locul 13 în clasament după primele patru luni din 2024, cu 58.817 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 27,5%.
Dacia Duster, SUV de segment B produs la Mioveni, a înregistrat o ușoară scădere din cauza tranziției la noua generație. Cu a treia generație programată pentru lansare în toamna acestui an, ultima versiune a generației a doua Duster a scăzut cu 3,7%, ajungând la 56.143 unități. Datele din raportul Dataforce arată, de asemenea, că facelift-ul Volkswagen Golf atrage tot mai mulți clienți, modelul german înregistrând cea mai mare creștere din Top 20, de 52,9%. Este de asemenea de notat reculul Tesla Model Y, care a fost lider în clasamentul european dar a coborât pe locul opt din cauza unor livrări reduse în aprilie (9.329 unități, locul 26 în aprilie).
Sandero Stepway ar putea fi transformat de Dacia într-un model de sine stătător
Renault a introdus recent o serie de vehicule în segmentul C, incluzând modele precum Megane (100% electric), Captur, Symbioz, Scenic (100% electric) și Austral, toate având dimensiuni între 4,19 și 4,51 metri. Urmând această tendință, grupul francez ar putea adopta o strategie similară pentru marca Dacia. În loc să continue vânzarea modelului Sandero în variantele de bază și Stepway, Dacia ar putea transforma versiunea mai atractivă a acestui model într-un vehicul independent, plasat între hatchback-ul de clasă B și SUV-ul Duster.
Declarația de anul trecut a directorului de vânzări și marketing al Dacia, Xavier Martinet, în care menționa că designerii doresc să diferențieze Sandero de Sandero Stepway, subliniază interesul grupului Renault pentru introducerea unui nou model în această nișă de piață.
Dacă inițial această declarație a condus jurnaliștii britanici să speculeze despre posibilitatea unui model Dacia Stepway, acum interesul francezilor este chiar mai evident, aceștia prezentând și o interpretare grafică a vehiculului propus. Așadar, vom vedea dacă Dacia Sandero va mai deține supremația pe piața europeană în contextul în care companiile chineze încearcă să intre în forță în Europa.