Prima pagină » Business în România » Dacia, ascensiune pe piața globală. Compania a vândut aproximativ 700.000 de mașini, în 2024
Dacia, ascensiune pe piața globală. Compania a vândut aproximativ 700.000 de mașini, în 2024

Dacia, ascensiune pe piața globală. Compania a vândut aproximativ 700.000 de mașini, în 2024

16 ian. 2025, 14:23,
Redacția BZI în Business în România

În 2024, Dacia și-a continuat ascensiunea pe piețele globale, înregistrând un total de 676.340 de vehicule vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 2,7% față de anul anterior. Aceste rezultate pozitive au fost susținute de creșteri semnificative pe piețele din Italia (+13,1%), Maroc (+16,3%), Spania (+12,4%) și Belgia/Luxemburg (+15,4%), consolidându-și astfel poziția de lider în Europa.

Dacia a întărit și poziția pe piața de retail, cu cele mai bune vânzări către clienți individuali, modelul Sandero fiind cel mai vândut în Europa pentru al 8-lea an consecutiv.

Dacia, ascensiune pe piața globală. Compania a vândut aproximativ 700.000 de mașini, în 2024

De asemenea, Renault Group, din care face parte Dacia, a vândut 2,26 milioane de vehicule la nivel global în 2024, în creștere cu 1,3% față de 2023. Dintre acestea, 1,58 milioane de unități au fost sub marca Renault (+1,8%), iar Alpine a înregistrat o creștere de 5,9%, ajungând la 4.585 de vehicule vândute. Renault a fost, astfel, cel mai bine vândut brand francez din lume, cu un total de 1,58 milioane de mașini, iar pe piața europeană a înregistrat o creștere de 3,3%, depășind creșterea pieței (1,7%).

Dacia a beneficiat și de un portofoliu solid, cu modele populare precum Sandero, Duster, Jogger și Spring, iar în 2025 compania va lansa modelul Bigster, un SUV de segment C, pentru care au început deja comenzile. De asemenea, Dacia va continua să electrifice gama, având 3 modele hibride: Jogger, Duster și Bigster.

Renault Group a înregistrat și succes pe piețele internaționale, cu o creștere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%) datorită modelului Kardian și în Maroc (+7,2%). În Coreea de Sud, vânzările au crescut cu 80,6% după lansarea modelului Grand Koleos.

În ceea ce privește marca Alpine, aceasta a continuat să înregistreze rezultate pozitive, cu o creștere de 5,9% în 2024, susținută de piețele din Italia (+37,5%), Marea Britanie (+24,9%) și Spania (+19,3%). Alpine a lansat în 2024 modelul A290, prima mașină sport electrică de oraș, care a câștigat titlul de „Mașina Anului 2025” în Europa, alături de Renault 5 E-Tech. În 2025, Alpine va adăuga modelul A390, un SUV 100% electric din segmentul C, și va continua expansiunea internațională, concentrându-se pe piețele din Irlanda și țările nordice.

Dacia a demarat un program de disponibilizări voluntare

În 2024, Dacia a demarat un program de disponibilizări voluntare pentru angajații din România, ca parte a unui proces de reorganizare a uzinelor sale din țară. Acest program a fost implementat în contextul transferului unor linii de producție, inclusiv a modelului Jogger, către fabrica din Maroc, și a pregătirii pentru noi proiecte, cum ar fi producția SUV-ului Bigster. Angajații care s-au înscris în programul de plecări voluntare au beneficiat de compensații financiare, în funcție de vechimea în companie, sumele variind de la 22.000 lei la 185.000 lei. Programul a avut un termen limită pentru înscriere, iar cei care au ales să plece urmau să își încheie contractele de muncă la 1 octombrie 2024.

Această măsură face parte dintr-o tendință mai largă de restructurare a industriei auto din România, care, în ultimii ani, a cunoscut pierderi semnificative de locuri de muncă. De exemplu, multe fabrici de cablaje, precum cele ale companiilor Yazaki, SEWS și Draexlmaier, au redus personalul, iar producția s-a mutat în alte regiuni unde forța de muncă este mai ieftină. În total, între 2018 și 2023, cele mai mari 20 de companii auto din România au pierdut peste 25.000 de angajați. Aceste schimbări majore, corelate cu cerințele de electrificare a industriei și criza componentelor, reprezintă o provocare pentru sectorul auto românesc, iar disponibilizările Dacia pot avea un impact semnificativ asupra pieței muncii din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
16 ianuarie 2025
16 ianuarie 2025