Cel mai important proiect de modernizare de la Aeroportul Iași în următorii ani a fost întors din drum în doar câteva ore. Noua conducere a Consiliului de Administrație a cerut reevaluarea proiectului de 180 de milioane de euro pentru modernizarea regiei în următorii 3 ani avizat cu doar câteva zile în urmă. Decizia este una surprinzătoare, în condițiile în care conducerea aeroportului bătuse palma cu firma care a realizat studiul. Proiectul trebuie finalizat până în 2023, pentru a se putea accesa fondurile europene
Situație explozivă la Aeroportul Iași, for gestionat de Consiliul Județean. Consiliul de Administrație de la R.A. Aeroportul Iași a suferit modificări radicale la finalul săptămânii trecute. Alexandru Anghel, membru în acest consiliu, a fost nominalizat la conducerea structurii în locul lui Mitică Rebegea, cel care a fost președinte în mandatul actual. Decizia de nominalizare a unui nou președinte al CA atinge însă și cel mai important proiect de modernizare de la Aeroportul Iași.
Noul șef de la Aeroportul Iași, nemulțumit de proiectul de modernizare de 180 de milioane de euro
Alexandru Anghel a arătat că documentația întocmită de societatea Consitrans SRL nu este una corespunzătoare și că totul va fi reanalizat. Deși directorul Cătălin Bulgariu susținuse că a bătut palma cu firma respectivă și că titlul urma să fie aprobat în plenul Consiliului Județean Iași, situația a luat o cu totul altă întorsătură.
„Pe partea de masterplan vom analiza cu atenție documentele. La o primă lectură este de o calitate necorespunzătoare din punctul nostru de vedere. În momentul de față există în derulare proiectul privind extinderea platformei și a căii de rulare. Mai este necesară și extinderea capacității de la terminalul de pasageri. Există un proiect de extindere a terminalului încă din 2018. Însă fosta conducere nu a considerat necesar să-l implementeze și astfel s-au pierdut 3 ani. Noi încercăm să extindem capacitatea terminalului. Ar trebui făcut pe locul T2 și T3, abordarea fiind una complexă. Trebuie reluat și revizuit acest proiect pentru a fi îmbunătățit”, a spus Alexandru Anghel, noul președinte al CA Aeroportul Iași.
Aeroportul Iași, luat la puricat de noul președinte al Consiliului Județean
Lipsa fundamentării proiectului de modernizare a fost principalul motiv de nemulțumire a celor din consiliul de administrație. Practic, aceștia au arătat că în afara unui desen nu s-a prezentat nimic altceva pentru ca obiectivul să poată fi demarat. În plus, Costel Alexe, noul președinte al Consiliului Județean Iași, a menționat că va avea discuții cu cei de la Aeroportul Iași pentru a pune la punct un plan concret de modernizare.
„Voi avea discuții cu directorul aeroportului Iași și cu cei din Consiliul de Administrație pentru a vedea care este soluția cea mai bună. Ulterior ne vom concentra varianta optimă de dezvoltare a regiei. Aeroportul Iași are nevoie urgentă de o viziune clară și coerentă pentru a se putea dezvolta așa cum ar trebui. Până acum a fost o adevărată bătaie de joc asupra banului public”, a precizat Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.
Documentele care au stârnit scandalul de la aeroport. Când va fi gata întreaga lucrare?
Un nou terminal de pasageri de 45.000 de metri pătrați și un spațiu pentru avioane de marfă de 10.000 de metri pătrați vor fi incluse în noul proiect de modernizare de la Aeroportul Iași. Proiectul de modernizare pe zona de Est ar trebui să fie gata până în 31 decembrie 2023. Suma totală luată în calcul pentru dezvoltarea aerogării pe zona de Est este de 180 de milioane de euro (864 de milioane de lei fără TVA). Conform documentelor, pentru a putea fi demarat proiectul, Aeroportul trebuie să vină cu 50 la sută din sumă, iar restul să fie finanțat cu fonduri europene. Aerogara ieșeană ar urma să se împrumute de la Banca Europeană de Investiții (BEI) în paralel cu finanțarea europeană pentru a putea da drumul la proiectul de modernizare.