Odată cu deschiderea terminalului T4, o nouă companie aeriană este așteptată la Aeroportul Iași. Este vorba despre Eurowings, operatorul low-cost al grupului Lufthansa, ce va fi prezent pentru prima dată la Iași.
Noile rute directe pe care Eurowings le va opera, în premieră, începând de luna viitoare, vor consolida legăturile aeriene între orașul nostru și Germania, prin două destinații importante:
DUSSELDORF – începând cu data de 1 mai 2024, în zilele de Miercuri și Duminică și STUTTGART – începând cu data de 3 mai 2024, în zile de Luni și Vineri
„Rezervările se pot face pe website-ul operatorului: www.eurowings.com. Călătoria ta începe cu un zbor plăcut și în siguranță de la Aeroportul Iași!”, au transmis reprezentanții Aeroportului Internațional Iași.
Aeroportul Internațional Iași are un nou terminal
Noul terminal T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi a devenit operaţional începând cu data de 31 martie, când au putut pleca primele zboruri în spaţiul Schengen.
„Avem o provocare foarte mare, pentru că în mod normal ar fi trebuit să deschidem acest nou terminal, după cum am anunţat public, în luna mai. Acum suntem obligaţi să facem paşi mai rapizi pentru a deschide terminalul T4, pentru a putea avea zboruri Schengen. Până atunci vom depune toate eforturile să facem terminalul operaţional”, a declarat pentru Agerpres Romeo Vatră.
Având o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 32.000 de metri pătraţi, trei nivele şi o capacitate minimă de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an, T4 este al doilea terminal ca mărime din România. Proiectul a inclus, de asemenea, construirea unei parcări cu 600 de locuri şi a unui parc fotovoltaic ce asigură 20% din necesarul de energie.
Proiectul construcţiei celui de-al patrulea terminal al Aeroportului Internaţional Iaşi a fost susţinut din fonduri europene şi a avut o valoare de 90 de milioane de euro. Din această sumă, 15 procente au fost asigurate din contribuţia de la bugetul de stat.
Terminalul este construcţie nouă, cu trei nivele, şapte porţi de îmbarcare, 20 birouri de check-in. Fluxurile sunt bidirecţionale. Îmbarcarea pasagerilor se va face şi prin trei aviobridgeuri.
Capacitatea de procesare este de 950 pasageri pe oră şi 3,5 milioane de pasageri anual.
În terminalul T4 a fost construită şi o parcare nouă, cu un sistem modern de management şi cu o capacitate de 600 de locuri. De asemenea, pe o suprafaţă de un hectar, a fost construit un parc fotovoltaic, care are o capacitate de 1MWh. Astfel, s-a dorit un pas important către utilizarea surselor de energie regenerabilă în operaţiunile aeroportuare.
Da se vede politicianul VATRA dar nu managerul scandalurile curg comentariile despre interese personale un t4 neterminat si deja cu necazuri lipsa personal ,lipsa dialog angajati prost platiti (asta se vede din comentarii) afijaje pt orientarea pasagerilor modeste,lipsa spatii comerciale ,intarzierii fffff mari la filtru ,usi de acces care nu se deschid, si cred ca toate scrise in comentarii sunt adevarate.Interesant sunt comentarii care se repeta despre niste persoane care au ceva pile in C.A si care invart multe lucruri nelalocul lor.VA UREZ SUCCES SI DEBARCATIVA DE PE SCAUNUL DE POLITICIAN CARE E UN SCAUN INFECT (VEDETI 30 ANI DE NESIMTIRE) SI VETI REUSI DACA PARTIDUL E MAI SUS INSEAMNA CA SUNTETI UN GUNOI CUM E TOATA CLASA POLITICA.
Cum al cunosc eu pe dl Vatra si sper ca nu l-a schimbat politica prea mult cred ca va rezolva problemele scrise mai sus , am si eu cunostiite ce lucreaza pe Aeroport si da stiu ca sunt salarii (UNELE) f mici , da am mers de 2 ori cu avionul si am asteptat f mult la bagaje sa le ridic de pe benzi(nu e normal) ,banda fiind defecta vreo 20 min. dar cred ca se vor remedia f repede. Portile unde am scanat biletul nu fct.se lucra ca la t2 la mana.O sugestie dl Vatra niste indicatii pt scanat biletul ar fi bine sa fie afisate.Curatenia sper sa se rezolve rapid inclusiv spatiile comerciale.Despre o anumita dna.sa zicem ca am aflat ca are cam multa nesimtire si apucaturi nelalocul lor si nu ar avea ce sa caute pe Aeroport indiferent de dl care o sustine (am auzit lucruri care chiar ce te ingrozesc) si asta se poate rezolva ori pleaca ori la un birou in care sa nu aiba legatura prea multa cu personalul si chiar pila ar trebui sa actioneze in consecinta.Indicatiile pt pasageri pt orientare mai mari si un birou de informatii deschis non stop ar rezova multe neajunsuri.Succes eu cred ca sigur toate se pot rezova daca nu inseamna ca nu mai cunosc persoana dl Vatra.