Multe mămici, dar și mulți tătici vor să afle cum se va numi generația de copii care se va naște în 2025. La fiecare 15 ani apare câte o generație nouă, specialiștii numind-o diferit. Așa au apărut generațiile Y, Y, Z și Alpha. Pentru următorii 15 ani a fost găsit un alt nume pentru viitoarea generație de oameni. Iată ce trăsături de personalitate vor avea și ce viitor îi așteaptă.
Cum se va numi generația de copii care se va naște în 2025
Copiii născuți între 2025 și 2039 vor face parte dintr-un nou grup cunoscut sub numele de Generația Beta, cu primii reprezentanți născuți în 2025. Specialiștii consideră că până în 2035, Generația Beta va reprezenta 16% din populația Terrei și va locui într-o lume alimentată de Inteligența Artificială. Totodată, cei care vor veni pe lume începând cu 2025 ar putea fi primii oameni care vor folosi în mod regulat mijloace de transport fără șofer și dispozitive avansate de realitate virtuală.
McCrindle, care a inventat termenul Generația Alpha pentru cei născuți între 2010 și 2024, a definit Generația Beta drept generația care va crește într-o eră a integrării tehnologice fără precedent.
„Generația Beta va trăi într-o eră în care Inteligența Artificială și automatizarea sunt complet integrate în viața de zi cu zi – de la educație și locuri de muncă la asistență medicală și divertisment.”, a declarat McCrindle.
Se așteaptă ca Generația Beta să aibă o mentalitate mai globală, să fie mai orientată spre comunitate și mai înclinată spre colaborare.
„Ei vor crește într-o lume modelată de descoperiri tehnologice, de norme sociale în schimbare și de un accent tot mai mare pus pe durabilitate și cetățenie. Înțelegerea nevoilor, valorilor și preferințelor lor va fi esențială pentru a anticipa modul în care vor modela viitorul societății.”, a declarat McCrindle.
Părinții generației Beta – care vor fi, predominant, membri ai Generației Z – ar putea avea o abordare diferită față de tehnologie și social media comparativ cu generațiile anterioare.
Cu ce probleme se confruntă Generația Z
Generația Z, adică cei născuți între 1997 și 2010, a dezvoltat noi comportamente în relații, printre care se remarcă fenomenul numit „throning”. Acest termen descrie practica de a alege parteneri de viață care să îmbunătățească imaginea personală pe rețelele sociale, transformând relațiile într-un mijloc de autopromovare. Tinerii nu țin cont de sentimente autentice, ci vor să se promoveze alături de un partener cu un statut social ridicat.
Astfel, tinerii din Generația Z se implică în relații superficiale și nu au în vedere sentimente precum iubire, respect, afecțiune, sinceritate. Acest fals comportament poate duce în timp la stres și anxietate, fiind afectată sănătatea mentală a tinerilor. Psihologii îi avertizează pe părinți că metoda prin care tineri din Generația Z își aleg partenerii de viață este alimentată de rețelele sociale, de lumea virtuală, de influența online și de celebritate. Specialiștii în relații recomandă tinerilor să se concentreze pe conexiuni autentice și să evite să transforme relațiile într-un instrument de câștigare a popularității online. De asemenea, tinerii din Generația Z se confruntă cu dificultăți atunci când se angajează. Angajatorii constată că tinerii din generația Z nu respectă regulile de pe piața muncii, au dificultăți de comunicare și nu sunt dispuși să lucreze în echipă, nu gestionează bine și politicos feedback-ul negativ și nu respectă programul de muncă.
Rămâne de văzut cu ce probleme se vor confrunta cei din Generația Beta și ce trăsături de caracter vor avea, dar mai ales cum vor gestiona situațiile dificile din viitorul care îi așteaptă.