Potrivit numeroaselor sondaje, majoritatea cadourilor corporate sunt oferite clientilor importanti, angajatilor si apoi potentialilor clienti. Exista mai multe motive pentru care majoritatea companiilor ofera cadouri corporate clientilor, partenerilor si angajatilor. Un cadou corporate poate reprezenta o modalitate de multumire pentru colaborarea de lunga durata cu un client sau poate reprezenta apreciere pentru un angajat valoros care a depus eforturi suplimentare pentru a solutiona o problema. In general, oferind un cadou corporate, companiile consolideaza legaturile pe care le au cu clientii, angajatii si partenerii lor.
Ce avantaje obtineti daca oferiti cadouri corporate?
Cadourile difera de stimulente prin faptul ca sunt oferite fara conditii prealabile, nu contin articole de publicitate si nu fac parte din programele de stimulare. Totusi, oferirea de cadouri corporate aduce numeroase beneficii. Pentru unele companii, cadourile corporate reprezinta o parte esentiala a strategiei lor de marketing, dar si o modalitate rentabila de a crea un sentiment de parteneriat cu asociatii valorosi. De exemplu, Asociatia Internationala a Produselor Promotionale a efectuat mai multe sondaje asupra companiilor care ofera cadouri corporate. Rezultatele sugereaza ca organizatiile care ofera cadouri corporate clientilor au de doua ori mai multe sanse de a-si creste posibilitatile de a fi contactati de destinatari in comparatie cu organizatiile care nu au un program strategic de oferit cadouri. Avantajele construirii si consolidarii relatiilor cu clientii sunt destul de evidente, iar costurile sunt relativ scazute.
Cum difera cadourile corporate de stimulente?
Toate companiile au nevoie de o strategie eficienta de a oferi cadouri corporate, motiv pentru care este esential sa se inteleaga diferenta dintre un cadou corporate si un program de stimulare. Desi cadourile si premiile de stimulare implica adesea tipuri similare de destinatari, acestea difera atat la nivel strategic, cat si la nivel practic. Stimulentele sunt premii pentru atingerea unor niveluri definite de activitate, cum ar fi cote de vanzari sau o buna implicare intr-un anumit proiect. In schimb, cadourile corporate sunt mai mult sau mai putin spontane si nu sunt oferite ca parte a unui aranjament definit intre companie si destinatar. Beneficiarul cadoului nu isi stabileste in mod constient obiective in asteptarea unei recompense, in timp ce beneficiarul stimulentului munceste pentru a atinge anumite obiective. De asemenea, continutul cadoului corporate difera adesea de ceea ce oferiti in programul de stimulare. Vezi aici mai multe optiuni de cadouri corporate potrivite pentru diferite ocazii.
Regulile cadourilor corporate
Poate fi tentat sa priviti programele de stimulare si cadourile corporate in aceeasi lumina. Desi majoritatea companiilor doresc sa isi motiveze clientii, partenerii sau angajatii intr-un fel sau altul, este necesara o mare atentie, deoarece lasand clientilor sau angajatilor impresia ca sunt mituiti poate face mai mult rau decat bine. In schimb, oferirea de cadouri corporate trebuie sa constituie mai degraba un proces subtil, pe termen lung, prin care sa va consolidati relatiile. Inainte de a oferi orice cadou, asigurati-va daca firma careia ii oferiti cadoul are o politica privind cadourile. Unele companii, in special cele din domeniul serviciilor financiare, retail sau medical, interzic orice tip de cadou. Cadourile de lux sunt suspecte si ar trebui oferite doar dupa o analiza foarte atenta. Chiar si atunci cand nu exista o restrictie declarata privind cadourile, aveti grija sa nu creati o impresie gresita cu un cadou. Orice lucru care ar putea stanjeni destinatarul va poate sabota legatura valoroasa pe care v-ati chinuit sa o dezvoltati cu acesta.