Cum să ai grijă de mașina ta. Autoturismul tău ascunde multe mistere, indiferent dacă eşti şofer cu experienţă sau unul începător.
Este o certitudine că multe dintre adevărurile pe care crezi că le ştii despre maşina ta nu sunt chiar… adevăruri. Multe acţiuni pe care le întreprinzi, crezând că ai grijă de maşina ta, sunt de fapt inutile şi/sau costisitoare!
Cum să ai grijă de mașina ta
În cele ce urmează vă prezentăm 8 sfaturi care te vor ajuta să ai grijă de maşina ta în mod eficient.
1. Nu e obligatoriu să schimbi bateria
Când ai probleme cu bateria, primul instinct îţi spune să o schimbi! Nu te grăbi. Adesea, cablurile bateriei sunt supuse coroziunii. Un truc simplu împotriva degradării este curăţarea cu ajutorul clasicului Cola! În mare, trebuie să deconectezi bateria, să torni sucul şi să cureţi cu ajutorul unei perii de sârmă. Mai simplu, însă, ar fi să reîncarci pur şi simplu bateria. Dacă e chiar necesar să schimbi acumulatorul, asigură-te că achiziţionezi unul nou!
2. Ulei curat vs ulei lipsă
Schimbarea uleiului este importanta, însă nu la fel de mult precum prezenta acestuia în rezervorul maşinii! Probabil crezi că trebuie să schimbi uleiul la 5.000 kilometri. Nici pe departe! Majoritatea specialiştilor transmit că schimbarea trebuie făcută undeva la 12.000 kilometri. Alţii, chiar la 16.000 kilometri! Aşadar, asigură-te că maşina are ulei şi lasă în plan secund puritatea acestuia.
3. Cum să ai grijă de mașina ta. Rugină pe plăcuţele de frână
Când frânele maşinii scârţâie, te gândeşti că e cazul să schimbi plăcutele. Nu e neapărat soluţia cea mai bună! Încearcă, întâi, să elimini rugina de pe ele. Se poate prin spălare, răzuire sau sablare. În general, plăcuţele de frâna nu trebuie înlocuite până când nu ajung la un nivel de uzură de 90%.
4. Atenţie la inspecţiile gratuite
Un mecanic auto poate fi tentat să îţi vândă ce ai şi ce nu ai nevoie! Ce trebuie să faci dacă mecanicul încearcă să încarce factura. Când acesta pretinde că o piesă trebuie schimbată, cere-i să îţi arate respectiva piesa! Dacă îşi menţine decizia cu virulenta, mergi la alt service şi cere o a doua părere.
5. Rotirea anvelopelor
Cum să ai grijă de mașina ta. Nu se ştie dacă rotirea cauciucurilor chiar ajuta la îmbunătăţirea vitezei maşinii. Sunt doar speculaţii. Dacă crezi, totuşi, ca această acţiune este benefică, măcar marchează cu creta cauciucurile înainte de a duce maşina în service. Astfel, îţi vei da seama dacă mecanicul chiar a rotit pneurile.
6. Martorii de pe bord
În mod frecvent, lumina de control a motorului apare pe tabloul de bord din cauza capacului de combustibil care nu este fixat suficient de bine, ceea ce face ca oxigenul să intre prin conductă de gaz. Mai mult, ceea ce apare pe tabloul de bord depinde de designul vehiculului său de diverse probleme software. Mergi la mecanic doar dacă avertizarea luminoasă persista.
7. Cum să ai grijă de mașina ta. Aditivi speciali?
Un mecanic auto îţi va sugera anumiţi aditivi pentru pentru a îmbunătăţi performantele maşinii. În realitate, automobilul primeşte, deja, aditivi speciali din benzina şi din uleiul de motor. Nu uita să schimbi uleiul la numărul de kilometri menţionat mai sus.
8. Evită viteza
Nu apăsa pedala exagerat prin oraş sau pe distanţe scurte! Vei creşte probabilitatea de a lua amendă și vei consuma combustibil fără rost! Matematica elementară ne arată ca viteza ajuta doar în călătoriile lungi.