Prima pagină » Local » Cum pot obține ieșenii mai ușor granturi pentru digitalizarea IMM-urilor, prin PNRR, aflați de la specialiștii Goodwill Consulting

Cum pot obține ieșenii mai ușor granturi pentru digitalizarea IMM-urilor, prin PNRR, aflați de la specialiștii Goodwill Consulting

08 dec. 2022, 02:00, 1 ,
Raluca Costin în Local

Specialiștii firmei de consultanță Goodwill Consulting au explicat în cadrul conferinței organizate ieri, 7 decembrie 2022, cum pot obține ieșenii mai ușor granturi prin programul dedicat digitalizării IMM-urilor, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ieșenii pot accesa de la 20.000 la 100.000 de euro. Cererile vor fi depuse începând cu luna ianuarie 2023

Antreprenorii din Iași, care au participat ieri la conferința organizată de Goodwill Consulting, împreună cu Goodroid, Network One Distribution, SMIS și Raiffeisen Bank, au aflat mai multe informații despre ce presupune partea de digitalizare a IMM-urilor prin PNRR – Digitalizare IMM.

Specialiștii au prezentat soluțiile de digitalizare, posibilitățile de creditare și au răspuns la întrebările potențialilor beneficiari, respectiv reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii. Antreprenorii au avut nevoie de mai multe date cu privire la numărul de angajați care trebuie păstrat pe perioada implementării proiectului și în ce categorie de beneficiari se încadrează în funcție de acest număr, ce presupune auditul și ce firme îl pot face, criteriu important pentru obținerea granturilor, dar și pentru momentul în care vor primi banii, având în vedere că la unele programe au existat întârzieri ale plăților.

De asemenea, în cadrul întâlnirii s-a discutat și despre componenta de mediu. Astfel, antreprenorii din Iași, care vor să obțină granturile cuprinse între 20.000 și 100.000 de euro nu trebuie să depună niciun document referitor la protecția mediului.

Specialiștii au discutat despre cum pot obține ieșenii mai ușor granturi

Digitalizare IMM este o oportunitate unică de a obține fonduri europene, prin PNRR, de până la 100.000 de euro, finanțare de 90 la sută și contribuție proprie de 10 la sută pentru digitalizarea și automatizarea companiei, prin implementare și dezvoltare de soluții software personalizate, achiziționare de echipamente TIC și licenţe software, dar și cheltuieli de consultanță și analiză tehnică, necesare depunerii.

Astfel, pentru microîntreprinderi, suma care poate fi obținută este de 20.000 sau 30.000 de euro, cu sprijin nerambursabil de 100 la sută. În ceea ce privește întreprinderile mici, antreprenorii pot solicita 20.000 și 50.000 de euro, cu sprijin nerambursabil de 90 la sută și 10 la sută, partea de cofinanțare. Întreprinderile mijlocii pot accesa 20.000 și 100.000 de euro, cu sprijin de 90 la sută. În program se pot înscrie sunt IMM-urile înființate cel târziu la 31 decembrie 2021, care nu au activitatea întreruptă/suspendată și care au înregistrat profit de exploatare în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare.

Activitatea pentru care se solicită finanțare trebuie să fie aferentă unui cod CAEN, autorizat la 31 decembrie 2021. Suma ajutorului de minimis nu depășește cumulat, pe firmă, în ultimii 2 ani sau anul în curs, 200.000 de euro sau 100.000 de euro, în cazul operatorilor de transport rutier de mărfuri.

Răzvan Gălățan: „Încercăm să explicăm faptul că roboții vin să eficientizeze munca oamenilor, nu să o înlocuiască”

Primii 400 de potențiali beneficiari au cerut deja sprijinul firmei de consultanță Goodwill Consulting.

„Programul se adresează microîntreprinderilor, firmelor mici și mijlocii, adică până la 250 de angajați, care au nevoi diferite de digitalizare. Dacă cei mici au nevoie de câteva laptopuri, cei mari se duc deja în zona de inteligență artificială, pe tot felul de soluții care sunt mai costisitoare, iar finanțarea vine în funcție de nevoile firmei. Adică, dacă ești mic, ai până la 30.000 de euro.

Dacă ești mijlociu, ai până la 100.000 de euro. Noi încercăm să explicăm faptul că roboții vin să eficientizeze munca oamenilor, nu să o înlocuiască. Chiar dacă un robot îți preia munca repetitivă, tu tot trebuie să îi dai o validare și tot poți face ceva mai eficient, ce robotul nu poate să facă. Noi folosim deja, la Goodwill Consulting, roboți care ne-au ușurat munca, iar numărul de angajați a crescut”, susține Răzvan Gălățan, director operațional la Goodwill Consulting România.

Un alt eveniment dedicat digitalizării IMM-urilor a avut loc la finalul lunii noiembrie 2022.

Compania de consultanță este pe piață de 14 ani

Goodwill Consulting vine în sprijinul antreprenorilor încă din anul 2008. De-a lungul anilor, serviciile s-au diversificat, de la fonduri nerambursabile la proiectare, soluții de energie regenerabilă, consultanță în achiziții publice, obținere de credite bancare și non-bancare, obținere de fonduri de investiții, analize de piață și analize financiare, internaționalizarea afacerii în Ungaria și, din 2020, automatizarea proceselor prin roboti UiPath.

Experienţa de 13 ani a Goodwill Consulting în dezvoltarea IMM-urilor, combinată cu cea mai inovativă tehnologie IT – Robotic Process Automation by UiPath – a dat naștere, în 2020, noului serviciu integrat de analiză de procese și automatizare robotizată. Prin soluțiile RPA există garanția unei funcționări mai rapide, mai eficiente, mai economice, mai profitabile a firmei. Totodată contribuie la creșterea motivației angajaților, prin eliminarea „robotului” din munca lor de zi cu zi.

Pe de altă parte, specialiștii au discutat și despre cum pot obține ieșenii mai ușor granturi pentru digitalizarea IMM-urilor, prin programele ce vor fi derulate anul viitor.

Comentarii
  • Sa explice mai bine cum au tepuit atatia clienti cu proiecte copy paste, cu banii luati inainte, fara proiecte castigate si cu obligatia sa le achiti toti banii din pretul contractului. Aici sunt experti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`