Tot mai multe zboruri au fost anulate în ultima vreme, iar oamenii s-au văzut nevoiți să găsească altă variantă pentru a ajunge la destinație.
Pentru orice zbor anulat, însă, companiile aeriene trebuie să restituie banii clienților, chiar dacă au oferit o cursă alternativă.
Prevederea există în jurnalul oficial al Uniunii Europene, iar dreptul ne-a fost reamintit de către Paul Anghel, președintele ANPC, într-o postare pe Facebook.
Așadar, dacă ați avut un zbor care a fost anulat, compania aeriană este obligată să restituie banii în termen de 7 zile, însă decompensarea unui bilet poate fi de cel mult 600 de euro și se calculează în funcție de distanța care trebuie parcursă în zbor.
De asemenea, când o călătorie aeriană are o întârziere mai mare de 2 ore, firma de transport trebuie să asigure pentru pasageri mâncare, apă, cazare și transport, dacă este nevoie.
În situația în care compania aeriană nu răspunde solicitării dumneavoastră de a vă restitui suma de bani sau de a vă oferi hrană, apă sau cazare, vă puteți adresa ANPC, dar și Centrului European al Consumatorilor din România.