Prima pagină » Actualitate » Cum este învățământul din România în accepțiunea Dianei Șoșoacă, la BZI LIVE: „Nu tot ce e modern e bun. Învăţământul în România nu este falimentar, ci pur și simplu nu mai există” – VIDEO
Cum este învățământul din România în accepțiunea Dianei Șoșoacă, la BZI LIVE: „Nu tot ce e modern e bun. Învăţământul în România nu este falimentar, ci pur și simplu nu mai există” - VIDEO

Cum este învățământul din România în accepțiunea Dianei Șoșoacă, la BZI LIVE: „Nu tot ce e modern e bun. Învăţământul în România nu este falimentar, ci pur și simplu nu mai există” – VIDEO

19 mai 2023, 12:56, 1 ,
în Actualitate

Diana Șoșoacă, senatorul de Iași, a fost prezentă astăzi, 19 mai 2023, în Studioul BZI LIVE pentru a face dezvăluiri despre problemele actuale din țara noastră. Astfel, președintele S.O.S. România a discutat despre greva din Educație.

Vă reamintim că liderii sindicatelor din învățământ au anunțat declanșarea grevei generale luni, 22 mai, la ora 8:00. Negocierile de miercuri, 17 mai 2023, ale principalelor sindicate din învățământ cu premierul Nicolae Ciucă și reprezentanții guvernului au eșuat, profesorii urmând să intre în grevă. Aceștia vor avea obligația să se prezinte la școală, însă nu vor intra la ore.

Ce spune Diana Șoșoacă despre greva din Educației

Diana Șoșoacă susține că este adepta bazelor învățământului puse de Spiru Haret. Senatorul de Iași afirmă cu vehementă că toate legile, sentințeleși hotărârile pot aduce probleme grave în societate pentru că nu se privește în ansamblu.

„Noi am renunţat la tot ce a implementat Spiru Haret. Toate ţările se bazează pe ce a spus Spiru Haret. Japonezii sunt cei mai educaţi oameni din lume. Legea învăţământului din Japonia are o pagină în limbă japoneză şi 3 în traducere. Acolo sunt enumerate doar principiile, ei de la reguli nu se abat. Acolo ruşinea şi respectul sunt resimţite, nu ca la noi. Eu m-am implicat în viaţa copiilor şi procesele de custodie, pe mine nu mă poate induce în eroare. În 2020 ajungeam foarte rapid în procese, judecătorii nu sunt specializaţi în problemele învăţământului. Noi suntem învăţaţi cu extremele, nu contează că ai distrus tot. Orice acţiune în justiţie are implicaţii nefaste în cele mai multe cazuri în toată societatea. Noi trebuie să privim în ansamblu. Orice sentinţă şi hotărâre influenţează enorm de mult tot ce se întâmplă la nivelul societăţii. M-am axat ca toate problemele să fie rezolvate în interior printr-o comisie. A fost depusă la Camera Deputaţilor şi din 115 pagini au rămas 10 care nu aveau nicio legătură unele cu altele pentru că Legea era structurată pe principiul meritocratic, profesori recompensaţi în funcţie de rezultate, aprecierea elevilor, părinţilor, parteneriat între părinți-elevi-profesori. A fost lăsată pe site 2 zile şi după a fost retrasă definitiv. Proiectul a rămas pe masa Ministerului şi la un moment dat s-a inspirat din el şi a făcut un departament al profesorilor meritocrați, dar nu aveai cum implementa”, a transmis Diana Șoșoacă.

În continuarea dialogului său, președintele S.O.S. România, susține că întotdeauna i-au fost respinse toate amendamentele, iar parlamentarii nu decid pentru bunăstarea cetățenilor acestei țări. Diana Șoșoacă îi acuză pe toți de înaltă tradare de țară și vor avea tot mai multe plângeri penale.

„Se discută despre Legile învăţământului. Am primit un mail de la o Comisie în care sunt rugată să depun amendamente. Nimeni nu este eminamente rău sau bun, important este ca în jur să fie oameni care să se canalizeze pe lucruri bune. De vineri până duminică avem trei zile să citim legea învăţământului preuniversitar (249 pagini) şi universitar (289 pagini) şi să depunem amendamente. Eu aveam de citit peste 550 de pagini plus anexele. Este imposibil să faci faţă. Ele trebuie citite de 3 ori ca să înţelegi, pentru a vedea detalii, greşeli şi etc. Eu nu mă joc, nu pot scrie în 3 cuvinte motivarea.
Convenţia de la Istanbul nu a fost ratificată de Bulgaria. Mi-au fost respinse amendamentele. Nu se admit amendamentele celor din opoziţia adevărată. Într-o democraţie ar fi trebui să se respecte şi părerea mea. USR a sărit în sus şi a făcut declaraţii politice împotriva mea când vorbeam în şedinţă. Ei nu discuta pe marginea legii, aduc politica userista de LGBTQ+, întrerup şi nu poţi face nimic de ei. Problemele învăţământului sunt cele a unui învăţământ eşuat. Iohannis cred că ar trebui să-şi încheie mandatul „cum am reuşit să falimentez România în două mandate”. Preşedintele este cel mai important şi puternic om în România. Preşedintele este cel care ţine hăţurile Serviciilor Secrete. Cine deţine puterea Serviciilor Secrete deţine puterea întregii ţări. Aceasta conducere este împotriva României şi în favoarea altor state. Este opinia mea ca senator şi este dreptul meu. Iohannis numeşte procurorii, magistraţii, are toate pârghiile necesare. Din păcate, toţi preşedinţii au fost manevraţi de Servicii. Iohannis nu mai aparţine României şi nu mai reprezintă interesele ţării. I-am făcut peste 10 plângeri penale pentru înaltă trădare de ţară. Eu am mers pe două căi, s-a făcut prima plângere penală în 2020 şi a fost trimisă către Parlament şi Parchetul General. Am depus enorm de multe plângeri, nu este niciun conducător din Guvern care să nu aibă plângere penală făcută de mine. Vreo două s-au clasat”, a transmis invitata.

Cum este învățământul din România în accepțiunea Dianei Șoșoacă

Diana Șoșoacă a menționat că învăţământul în România nu este falimentar, ci pur și simplu nu mai există. Din păcate, o mare parte din profesori militează doar pentru creșterea veniturilor și nu pentru drepturile copiilor. Totodată, senatorul de Iași afirmă că toți copiii trebuie să fie educați pentru a avea valoare în această țară.

„Am toată aprecierea faţă de profesori, însă îi înţeleg că se duc la grevă. Ştiţi ce nu mi-a plăcut? Când vorbim cu unii dintre ei, de ce nu militează şi pentru drepturile copiilor? Ei au răspuns că nu-i interesează că ei vor doar bani. Nu poţi raporta tot la bani. Sunt nenumărate cadre didactice care nu ne fac cinste. Totul ţine şi de posibilitatea de a impune respect, el se câştigă. Unde sunt sindicatele să ia atitudine când profesorii sunt jigniţi? Sunt sătulă de sindicatele din România care au trădat. Uitaţi-vă cum marii reprezentanţi ai sindicatelor au ajuns să ocupe funcţii în statul român, ei stau la cafea în Parlament. Societatea asta e bolnavă la cap.

Cred că ne trebuie o Șoșoacă. În 2020 am început să negociez cu Ministerul. Reprezentantul Asociaţiei Părinţilor este împotriva copiilor la TV şi îi pun la zid pe cei 300.000 din elevi. Copiii au trimis memoriumul meu la toate instituţiile. Fiecare copil trimitea în fiecare zi câte 100 de mail-uri. Fiecare părinte trimitea între 50 şi 100 de mail-uri. După s-au trimis sute de mii de plicuri. M-au sunat de la Parlament şi m-au rugat să încetez dezastrul. A fost o acţiune extraordinară. Ne-au acceptat în Parlament pentru negocieri.
Învăţământul trebuie schimbat din temelii. Proiectul dorit avea perioada între 4 şi 8 ani de implementare. Ar trebui să existe un protocol semnat de toate partidele din România în care orice ajunge la guvernare să nu mai schimbe legea învăţământului, să fie lăsată să meargă. Asta înseamnă consultări cu absolut tot, să terminăm cu prostiile de educaţie şi identitate de gen. Nu tot ce e modern e bun, trebuie să te raportezi la trecut şi la ce a funcţionat. Am ajuns să înjurăm un copil de 6 ani că recita poezii naţionaliste şi să acuzăm părinţii că nu ştiu ce i-au făcut. Vreau să vă spun că bunicul meu a avut dorinţă ca la 4 ani să citesc şi să scriu fluent. Până la 7 ani când am fost dusă la şcoală citisem numeroase cărţi, la 4 ani ştiam Luceafărul pe dinafară. Îi felicit pe părinţii acestui copil şi pe cei care îl arătaţi cu degetul să vă fie ruşine. Învăţaţi-vă copii pentru a avea valoare în România. La fiecare început de oră ar trebui să intoneze toţi imnul României, măcar primele 3 strofe. Ar trebui să învăţăm istoria României nu a altora naţii. România a salvat enorm de mulţi oameni, mai ales evrei. Nimic nu este eminamente rău şi eminamente rău. Suntem toţi formaţi din bune şi rele. Noi trebuie să fim mai buni, mai înţelegători”, a spus președintele S.O.S. România.

Senatorul de Iași a conchis prin a menționa că legile din România sunt foarte mari, unde nu se pot corela articolele între ele.

„Legile nu vor face nimic decât haos, din 2011 avem această lege cu legislaţia adiacentă. Acum vii cu peste 500 de pagini, care nu poate fi lege. Nu poţi corela articolele între ele, fiind prea mari. Să impuni sancţiuni împotriva părinţilor a căror copii nu se duc la şcoală. Amendă era între 1000-5000 lei. Avem copii care au o problemă de sănătate şi nu are cum să se ducă la şcoală, copii care îi scapi de sub control, furaţi, fără posibilităţi financiare. De ce trebuie să sancţionezi când este dreptul la învăţătură, nu obligaţia. Statul român are obligaţia să ofere învăţământ şi trăi decent familiilor. Au votat împotriva articolului în care se interzice cunoaşterea identităţii de gen a LGBTQ+. Cum să predai copilului de la 0-4 ani masturbarea şi după genurile fluide. Mulţi părinţi îmi spun că au ajuns cu manualele de educaţie de gen în şcoli. Ni se impune tot de la nivelul UE. Putem interzice în România tot ce dorim. De la nivelul UE se dau directive şi regulamente care se dau tuturor ţărilor membre”, a conchis senatorul de Iași.

Comentarii
  • Cine o ales-o la Iasi pe scandalagioaica asta ca nu face nimic in afara de urlatul in locul de trompeta. Incaseaza banii sarmanilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *