Prima pagină » Local » Cum arată podul de pe Autostrada Moldovei A7. A fost construit și primul nod turbion din România

Cum arată podul de pe Autostrada Moldovei A7. A fost construit și primul nod turbion din România

22 feb. 2024, 09:30,
în Local

Mulți sunt dornici să afle cum arată podul de pe Autostrada Moldovei A7. Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe tronsonul cuprins între Buzău și Focșani, parte a Autostrăzii A7, care va lega cele două provincii istorice, Muntenia și Moldova. A fost construit și primul nod turbion din România.

Cum arată podul de pe Autostrada Moldovei A7

Podul de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei, se află în construcție. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău.

Tronsonul suspendat al autostrăzii este construit la circa doi kilometri distanță de podul de la Vadu Pașii, amenajat lângă cel vechi. Toate cele patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova. Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. Până în acest moment au fost contractate aproape toate tronsoanele, ultimul tronson contractat fiind Petroasele – Buzău (cca 13,9km), cel mai rămas în urmă dintre loturi. De la Buzău până la Pașcani Autostrada A7 are același constructor – românii de la UMB.

În 2024, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an. Ieșenii sunt tot mai indignați de întârzierile lucrărilor pentru Autostrada Moldovei și vor să știe cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest.

În ce stadiu a ajuns construcția primului turbion din România

Autostrada Moldovei A7 este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din țara noastră. Aceasta conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri.

Nodul de tip turbion este situat la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași.

„În acest moment, nodul de tip turbion de la Pașcani este o investiție unică în România, construit cu o viteză de proiectare de 80 km/h, la o rază minimă a bretelelor de 400 de m. Acesta va fi compus din nu mai puțin de 12 pasaje rutiere și va avea o lungime cumulată a bretelelor de 15 km.”, arată DRDP Iași.

Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR aprobat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul A7 Pașcani-Suceava. Conform DRDP Iași, acesta va avea o lungime de aproximativ 62 de km. Valoarea estimată pentru finalizarea acestei porțiuni ajunge la 7,79 miliarde de lei.

Conform planului, Autostrada Moldovei va fi împărțită în două loturi. Contractele pentru construcția acestora sunt licitate separat. Lotul 1 are 33 km și conține un nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C. De asemenea, Lotul 2, de 28, 97 km, cuprinde un Nod Rutier între aeroport și Drum de legătură DN 29 şi aeroport.

Autostrada Moldovei este prima autostradă a României aflată integral în execuție între Ploiești și Pașcani, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`