Mulți sunt dornici să afle cum arată cel mai scump tronson de autostradă din România. Lotul 3 Cornetu-Tigveni, de pe A1 Sibiu-Pitești, are finalizate deja mai multe etape din faza de proiectare. CNAIR a prezentat recent stadiul lucrărilor. Iată ce s-a finalizat până acum.
Cum arată cel mai scump tronson de autostradă din România
A treia secțiune a Autostrăzii Sibiu – Pitești cuprinde zona montană dintre județele Vâlcea și Argeș. Cele mai recente imagini din teren, surprinse cu o dronă de către reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, arată scene spectaculoase cu acest lot montan de autostradă, dar și arii întinse pentru care a fost nevoie de defrișări la ras.
Pe lângă faptul că este cel mai scump tronson de autostradă construit vreodată în România – 1,2 miliarde de euro fără TVA, secțiunea dintre Vâlcea și Argeș se mai remarcă, printre toate celelalte loturi, și prin lungimea traseului – 37,4 km. De asemenea, Lotul 3 Cornetu Tigveni va avea și cele mai multe viaducte și poduri – 96 la număr, precum și cel mai lung tunel montan – de 1,7 kilometri.
Lotul 3 Cornetu-Tigveni, de pe A1 Sibiu-Pitești este cel mai scump tronson de autostradă din România. Lucrările vor fi finalizate la sfârșitul acestei primăveri.
În ce stadiu se află lucrările
Până acum s-au finalizat defrișările din afara pădurilor, studiile arheologice, au fost amenajate cele două șantiere de la Cornetu (Racovița) în Vâlcea, precum și de la Cepari în Argeș, fiind obținute acordurile și avizele în vederea emiterii Autorizației de Construire (AC).
„Stadiul lucrărilor de pregătire pentru începerea execuției secțiunii 3 a A1, Sibiu-Pitești: defrișare în afara fondului forestier – 100% realizat; defrișare în fondul forestier național – 62% realizat; studii arheologice – 100% realizat, obținere acorduri și avize, în vederea eliberării Autorizației de Construire – 100%; amenajarea celor două organizări de șantier – 100% infrastructură, urmează montarea stațiilor de betoane și clădirilor pentru ateliere și birouri; realizare proiect tehnic pentru obținerea AC – 75%, termen de predare – 15.04.2024; operațiuni de deminare – 100%; realizare studii de teren – 100%”, se precizează în postarea de pe Facebook a celor de la DRDP Craiova.
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de aproape 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Cel mai scump tronson de autostradă din România de pe A1 Sibiu-Pitești va fi gata la sfârșitul acestei primăveri. Recent, au fost făcute publice câteva imagini cu stadiul lucrărilor. Și Autostrada Moldovei este în plin proces de construcție. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.
Autostrada „Moldovei” A7 – coloana vertebrală rutieră care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploiești, de la intersecția cu A3, până la Pașcani, aproape 320 de kilometri. În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an.