CTP Iași dorește mai mulți bani pentru bugetul pe anul 2024 în urma ultimelor modificări. Cheltuielile salariale vor crește cu cinci procente față de cât era prevăzut până acum
CTP Iași are nevoie de mai mulți bani pentru a se reuși să opereze fără probleme cursele de transport public. În ultima vreme, cheltuielile în ceea ce privește combustibilul au crescut din cauza scumpirilor, iar compania nu se mai încadrează în bugetul stabilit în luna martie din anul 2024.
CTP Iași are nevoie de mai mulți bani pentru bugetul anului 2024
Pe 31 iulie 2024, consilierii locali ai municipiului Iași se vor întâlni în ședință pentru a supune la vot mai multe proiecte, precum și cel care vizează bugetul de la CTP. Compania susține că are nevoie de mai multe fonduri, deoarece nivelul cheltuielilor este mai mare față de cum a fost preconizat la începutul anului. Valoarea totală a investițiilor Companiei de Transport Public este de 5,9 milioane de lei (4,7 milioane de lei fonduri proprii și 1,2 milioane de lei credit de investiții).
„Veniturile totale crescut cu 7,64 la sută față de bugetul aprobat pentru anul 2024 și cu 21,95 la sută comparativ cu realizatul anului 2023, iar cheltuielile totale cresc cu 7,74 la sută față de aprobatul anului 2024 și cu 21,97 la sută comparativ cu realizatul anului 2023. Cheltuielile de natură salarială cresc cu 5,24 la sută comparativ cu valoarea aprobată pentru anul 2024, ca urmare, în principal, a majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat. Cheltuielile totale la 1000 lei venituri totale cresc cu 0,09 la sută față de nivelul din bugetul aprobat pentru anul 2024 (986,91 lei la 987,84 lei). Numărul mediu de salariați se menține, în cadrul rectificării bugetului pentru anul 2024, la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024, respectiv 1.250 persoane”, apare în proiectul de hotărâre.
Fonduri pentru investiții
Printre investițiile dorite de companie se numără achiziționarea unui sistem automatizat de gestionare a alimentărilor cu carburanți, modernizare stație de distribuție, precum și o investiție de 1,1 milioane de lei pentru panouri fotovoltaice ce vor fi instalate în viitor la depoul din Dacia.
„Față de bugetul de venituri și cheltuieli aprobat prin HCL nr. 87 din 27 martie 2024 societatea își propune: adăugarea pe lista de investiții a 4 microbuze pentru activitatea de transport loca sau metropolitan, procedura de achiziție fiind în derulare, în faza de evaluare a propunerilor tehnice; modificarea valorii pentru obiectivul de investiții Panouri fotovoltaice, la valoarea de 1.100.000 lei , motivat de faptul că în vaza studiului de fezabilitate au fost prevăzute expertize tehnice la clădirile pe care se vor monta panourile”, se arată în referatul de la CTP.
Bugetul anului 2024 de la CTP Iași urmează să fie rectificat în urma unui proiect de hotărâre.
avand in vedere ca biletul e de 2 ore este justificata scumpirea. mi se pare absurd sa dai 3,5 lei si sa te plimbi 2 ore cu tramvaiul si autobuzul. trebuia facut 5 lei biletul cu un capat zona 1 de cand s-a implementat biletul de 2 ore. la taxi dai 5 lei doar sa plece de pe loc si tu dai la CTP doar 3,5 lei?
Anonim cred ca fost lovit la lobul frontal si si-a pierdut capacitatea de a gandi. Cumetre, in taxi merg 50 de oameni in acelasi timp? Evident ca la taxi dai 5 lei doar ca sa plece ala de pe loc. E logic. Nu asta este argumentatia pentru ce ai scris tu. Si eu sunt de-acord sa se faca 5 lei. Chiar 7 lei. De ce nu 10 lei, chiar? Ca prea sunt tramvaiele si autobuzele pline de toti gura-casca iesiti sa piarda vremea, in timp ce lumea care merge la munca, la scoala, nu are loc. Daca nu am imbatranit cat am asteptat al 3-lea tramvai ca sa pot urca din Podu Rosu pentru ca era plini de melteni care merg cate 2 statii pana la Palas ca sa caste gura.
@Judge Dredd
10:51, 30.07.2024
„Cumetre, in taxi merg 50 de oameni in acelasi timp? Evident ca la taxi dai 5 lei doar ca sa plece ala de pe loc. E logic.” eu am fost lovit la lobul frontal sau tu? cat combustibil consuma un ISUZU care are 12T si cat un taxi de 1,5T pe traseul 43 de exemplu CUG 1 – Carrefour ERA? pai un ISUZU sau un MAN Lion’s City din ala cu burduf lung de 18 m consuma 100 L motorina la 100 km (7,53Lx100 = 753 lei) un taxi 30 L la 100 km (7,37×30 = 221,1 lei), deci mai rentabil iese taxi, lui ala de la taxi ii mai raman si bani capac la 100 km fata de un ISUZU.