Prima pagină » Economic Local » CTP Iași cumpără piese de schimb pentru tramvaie, în valoare de 400.000 de euro
CTP Iași cumpără piese de schimb pentru tramvaie, în valoare de 400.000 de euro

CTP Iași cumpără piese de schimb pentru tramvaie, în valoare de 400.000 de euro

25 mart. 2025, 02:00, 4 ,
Petronel Ștefan în Economic Local

CTP Iași a decis să cumpere loturi noi de piese pentru tramvaie, într-un contract cu o valoare de 400.000 de euro

Conform datelor transmise, CTP Iași are 187 de tramvaie, din care doar 127 active. Totuși, din numărul celor active, în momentul de față, nu toate pot fi scoase pe traseu. Defecțiunile punctuale împiedică acest lucru, astfel, reparațiile sunt necesare pentru exploatarea vehiculelor.

CTP Iași aduce piese de schimb pentru tramvaie

După mai bine de un an, CTP Iași a organizat o nouă licitație pentru piese de schimb la tramvaie. Vatmanii se plâng constant că tramvaiele sunt defecte, iar meseriașii nu au cu ce să le repare. Astfel, pe data de 24 aprilie 2025, compania va organiza o licitație. Contractul are o valoare de 2.025.236 de lei, fără TVA, aproximativ 400.000 de euro. Conform contractului, piesele ar trebui să asigure funcționarea în condiții sigure a tramvaielor din Iași.

„În timpul exploatării la stradă a tramvaielor, apar uzuri ale pieselor, componentelor ale boghiurilor, suspensiilor și a altor subansambluri care necesită înlocuirea periodică, în cazul reparațiilor planificate (revizii tehnice, reparații curente) sau din cauza defecțiunilor accidentale. Prin achiziționarea de piese de schimb pentru tramvaie anticipăm o serie de beneficii, cum ar fi: creșterea gradului de siguranță pentru călători; creșterea gradului de siguranță pentru vatman; evitarea unor evenimente nedorite în trafic; creșterea gradului de siguranță pentru ceilalți participanți la trafic; evitarea imobilizării tramvaielor în depou pentru reparații cauzate de eventuale deraieri; evitarea cheltuielilor nedorite necesare pentru reparații”, este precizat în caietul de sarcini.

Ce produse vor fi aduse

Contractul este împărțit în 3 loturi. Lotul 1: piese cilindru pantograf, paraflamă contact, coarne contact pantograf. Lotul 2: tampon cauciuc articulație, element elastic tramvai GT4, element amortizor osie tramvai, resort megi mic tramvai GR4, resort megi mare tramvai GT4, burduf cauciuc cilindru frână, garnitură pompă deblocare hidraulică pentru tramvai GT4, manșetă capac de etanșare. Lotul 3: pârghie frână tramvai GT4, suport prindere contact, bolț excentric frână, ax excentric frână, sabot frână, pârghie blocare bolț, furcă acționare bolț, garnitură cilindru, pinioane, tija hidraulică, ax robinet, șaibă blocare piuliță.

„Produsele solicitate sunt piese componente necesare pentru întreținerea parcului de tramvaie al SCTP Iași SA. Produsele solicitate sunt: piese pantograf – 555 bucăți, elemente din cauciuc pentru tramvaie – 4211 bucăți, piese prelucrate mecanic pentru tramvaie – 1.758 bucăți”, scrie în documentație.

Firma care va câștiga licitația va trebui să asigure garanție pentru cel puțin 2 ani de la semnarea contractului. La finalul anului 2024, CTP Iași a cumpărat piese și pentru vehiculele din flotă.

„Toate produsele trebuie să fie acoperite de garanție pentru cel puțin perioada solicitată, pentru fiecare produs. Perioada de garanție începe de la data livrării produselor. Pe toată durata contractului, cât și în perioada de garanție, dar și după expirarea perioadei de garanție, contractantul va asigura suport tehnic timp de 2 ani, pentru orice defect de fabricație nedescoperit la data livrării produsului”, mai este stipulat în caietul de sarcini.

Piesele de schimb pentru tramvaie ar trebui să asigure celor de la CTP Iași exploatarea mijloacelor de transport de acest fel pentru următoarea perioadă.

Bugetul.ro
Dispare lacul din București văzut de milioane de localnici măcar o dată în viață. Totul se transformă într-un spațiu dedicat activităților sportive
redactia.ro
Cum l-a numit Mihai Gâdea pe George Simion după ce președintele AUR a jignit femeile din România
Bugetul.ro
Cel mai analfabet județ din România. Un vlogger din țara noastră a întocmit un clasament al județelor unde gradul de analfabetism este foarte ridicat
a1.ro
Ce salariu va avea Nicușor Dan ca președinte al României. Cu cât este mai mare față de salariul pe care îl lua ca primar general
Playtech.ro
Orașul din România unde se trăiește cel mai bine în 2025. Ce salariu mediu au locuitorii
observatornews.ro
Fructele românești, lovite de vreme. Cireşele au ajuns să coste şi 50 de lei pe kilogram
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Pâine cu făină integrală și iaurt. O alegere ideală pentru cei care țin dietă
realitatea.net
Colesterolul redus într-o săptămână. Cinci pași recomandați de nutriționiști
SportpeSurse
S-a aflat cine este în spatele lui George Simion. Întâlnire controversată în Austria
Playtech.ro
Ce se întâmplă în culisele PSD? PNL și USR își împart rămășițele partidului condus de Ciolacu / Surse EXCLUSIVE
Dailybusiness.ro
Iunie 2025 aduce odihna binemeritată. Zile libere extinse și drepturi sporite pentru angajați
RomaniaTV
CUTREMUR la CCR! Se cere ANULAREA alegerilor
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Carmen Iohannis și-a făcut INTERVENȚII la față. Soția lui Iohannis a întinerit peste noapte. Toți și-au dat coate când au văzut-o / FOTO
redactia.ro
Prima decizie importantă luată de americani în privința României imediat după alegerea lui Nicușor Dan ca președinte
ego.ro
Cine este și cum arată singura soră a lui Klaus Iohannis. Acum s-a aflat! FOTO
Comentarii
  • Aceeași licitație anunțată și anul trecut care însă nu a mai avut loc, probabil nici pe aceasta nu o vor mai face , e doar că să închidă anumite guri, pentru că oamenii sunt nemulțumiți, nu au cu ce lucra,la CTP este o bătaie de joc continua, salariile nu le-au mărit deși ar fi putut, pentru că se laudă că au profit! Bine că au cumpărat sisteme anticoliziune până și pentru vagoane care ruginesc in depou și nu au circulat niciodată la stradă!

  • Compania se confruntă cu probleme serioase legate de funcționarea și întreținerea parcului de tramvaie. Anul trecut a fost anunțată o licitație similară dar aceasta nu s-a mai ținut. Acum noua licitație pare mai mult o încercare de a diminua nemulțumirile angajaților și călătorilor și asta deoarece conducerea recunoaște deficiențele tramvaielor. Angajații CTP Iași nu au beneficiat de majorări salariale, în timp ce compania se laudă cu profituri. Achiziționarea sistemelor anticoliziune pentru vagoane care nu mai sunt în circulație ridică întrebări serioase despre modul în care sunt alocate resursele. Eforturile companiei sunt mai mult orientate spre imagine decât spre rezolvarea problemelor reale cu care se confruntă. Ar fi bine ca CTP Iași să demonstreze un angajament real pentru îmbunătățirea serviciilor oferite atât călătorilor cât și personalului.

    • Se aduc piese la CTP??? Uau! Pai sunt acolo tramvaie AUDI. BMW, MERCEDES……JEEP….!TREBUIESC INTRETINUTE…..

  • Se aduc piese la CTP??? Uau! Pai sunt acolo tramvaie AUDI. BMW, MERCEDES……JEEP….!TREBUIESC INTRETINUTE…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`