CTP Iași a decis să cumpere loturi noi de piese pentru tramvaie, într-un contract cu o valoare de 400.000 de euro
Conform datelor transmise, CTP Iași are 187 de tramvaie, din care doar 127 active. Totuși, din numărul celor active, în momentul de față, nu toate pot fi scoase pe traseu. Defecțiunile punctuale împiedică acest lucru, astfel, reparațiile sunt necesare pentru exploatarea vehiculelor.
CTP Iași aduce piese de schimb pentru tramvaie
După mai bine de un an, CTP Iași a organizat o nouă licitație pentru piese de schimb la tramvaie. Vatmanii se plâng constant că tramvaiele sunt defecte, iar meseriașii nu au cu ce să le repare. Astfel, pe data de 24 aprilie 2025, compania va organiza o licitație. Contractul are o valoare de 2.025.236 de lei, fără TVA, aproximativ 400.000 de euro. Conform contractului, piesele ar trebui să asigure funcționarea în condiții sigure a tramvaielor din Iași.
„În timpul exploatării la stradă a tramvaielor, apar uzuri ale pieselor, componentelor ale boghiurilor, suspensiilor și a altor subansambluri care necesită înlocuirea periodică, în cazul reparațiilor planificate (revizii tehnice, reparații curente) sau din cauza defecțiunilor accidentale. Prin achiziționarea de piese de schimb pentru tramvaie anticipăm o serie de beneficii, cum ar fi: creșterea gradului de siguranță pentru călători; creșterea gradului de siguranță pentru vatman; evitarea unor evenimente nedorite în trafic; creșterea gradului de siguranță pentru ceilalți participanți la trafic; evitarea imobilizării tramvaielor în depou pentru reparații cauzate de eventuale deraieri; evitarea cheltuielilor nedorite necesare pentru reparații”, este precizat în caietul de sarcini.
Ce produse vor fi aduse
Contractul este împărțit în 3 loturi. Lotul 1: piese cilindru pantograf, paraflamă contact, coarne contact pantograf. Lotul 2: tampon cauciuc articulație, element elastic tramvai GT4, element amortizor osie tramvai, resort megi mic tramvai GR4, resort megi mare tramvai GT4, burduf cauciuc cilindru frână, garnitură pompă deblocare hidraulică pentru tramvai GT4, manșetă capac de etanșare. Lotul 3: pârghie frână tramvai GT4, suport prindere contact, bolț excentric frână, ax excentric frână, sabot frână, pârghie blocare bolț, furcă acționare bolț, garnitură cilindru, pinioane, tija hidraulică, ax robinet, șaibă blocare piuliță.
„Produsele solicitate sunt piese componente necesare pentru întreținerea parcului de tramvaie al SCTP Iași SA. Produsele solicitate sunt: piese pantograf – 555 bucăți, elemente din cauciuc pentru tramvaie – 4211 bucăți, piese prelucrate mecanic pentru tramvaie – 1.758 bucăți”, scrie în documentație.
Firma care va câștiga licitația va trebui să asigure garanție pentru cel puțin 2 ani de la semnarea contractului. La finalul anului 2024, CTP Iași a cumpărat piese și pentru vehiculele din flotă.
„Toate produsele trebuie să fie acoperite de garanție pentru cel puțin perioada solicitată, pentru fiecare produs. Perioada de garanție începe de la data livrării produselor. Pe toată durata contractului, cât și în perioada de garanție, dar și după expirarea perioadei de garanție, contractantul va asigura suport tehnic timp de 2 ani, pentru orice defect de fabricație nedescoperit la data livrării produsului”, mai este stipulat în caietul de sarcini.
Piesele de schimb pentru tramvaie ar trebui să asigure celor de la CTP Iași exploatarea mijloacelor de transport de acest fel pentru următoarea perioadă.
Aceeași licitație anunțată și anul trecut care însă nu a mai avut loc, probabil nici pe aceasta nu o vor mai face , e doar că să închidă anumite guri, pentru că oamenii sunt nemulțumiți, nu au cu ce lucra,la CTP este o bătaie de joc continua, salariile nu le-au mărit deși ar fi putut, pentru că se laudă că au profit! Bine că au cumpărat sisteme anticoliziune până și pentru vagoane care ruginesc in depou și nu au circulat niciodată la stradă!
Compania se confruntă cu probleme serioase legate de funcționarea și întreținerea parcului de tramvaie. Anul trecut a fost anunțată o licitație similară dar aceasta nu s-a mai ținut. Acum noua licitație pare mai mult o încercare de a diminua nemulțumirile angajaților și călătorilor și asta deoarece conducerea recunoaște deficiențele tramvaielor. Angajații CTP Iași nu au beneficiat de majorări salariale, în timp ce compania se laudă cu profituri. Achiziționarea sistemelor anticoliziune pentru vagoane care nu mai sunt în circulație ridică întrebări serioase despre modul în care sunt alocate resursele. Eforturile companiei sunt mai mult orientate spre imagine decât spre rezolvarea problemelor reale cu care se confruntă. Ar fi bine ca CTP Iași să demonstreze un angajament real pentru îmbunătățirea serviciilor oferite atât călătorilor cât și personalului.
Se aduc piese la CTP??? Uau! Pai sunt acolo tramvaie AUDI. BMW, MERCEDES……JEEP….!TREBUIESC INTRETINUTE…..
Se aduc piese la CTP??? Uau! Pai sunt acolo tramvaie AUDI. BMW, MERCEDES……JEEP….!TREBUIESC INTRETINUTE…..