CTP Iași vrea să înlocuiască bandajele pentru roțile tramvaielor GT4 pentru suma de 230 de mii de euro. Licitația a fost lansată pentru că piesele sunt uzate
În momentul de față, Compania de Transport Public Iași se bazează foarte mult pe tramvaiele GT4, care au deja peste 60 de ani de vechime. La un anumit număr de kilometri parcurși, bandajele de pe roțile tramvaielor cedează din cauza frânărilor, patinajului sau a accelerării. Acum, vor fi aduse 380 de bucăți noi pentru a fi montate pe toate vehiculele.
CTP cumpără bandaje pentru tramvaie
Ofertanții au timp să depună ofertele până la data de 22 martie 2024, iar contractul va fi semnat pe o perioadă de 24 de luni. Deocamdată, vor fi aduse 380 de bucăți doar pentru modelele GT 4. În ceea ce privește celelalte tramvaie, conducerea anunță licitații viitoare.
„Depinde de situație, bandajele trebuie schimbate la aproximativ 60.000 km parcurși. Acum este nevoie cel mai mult la modelele GT, însă vor fi cumpărate și pentru modelele M”, a precizat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Bandajele trebuie să întrunească anumite condiții pentru a rezista sarcinii din timpul mersului tramvaielor. În cazul în care nu sunt făcute corespunzător, există o șansă foarte mare să se rupă.
„Descrierea produselor solicitate. Bandajul este confecționat prin laminare din oțel carbon elaborat în cuptoare Martin sau electrice, cu rezistența mare la rupere, la o tracțiune de 82.95 kgf pe mm pătrat. Bandajul se montează încălzit, electric sau cu o flacără la temperatura de 300 grade Celsius, uniform pe toată circumferința. După introducerea roții în bandaj, se introduce inelul de fixare pe canalul de bandaj, se introduce tăiat cu circa 20 mm mai mulg, astfel încât prin baterea lui în canal să se realizeze contactul dintre inel și fundul canalului”, se cere în caietul de sarcini.
Furnizorul trebuie să suporte toate cheltuielile
Timp de 2 ani, firma care a câștigat licitația va trebui să asigure și garanția produselor livrate. În cazul în care un tramvai este nefolosit din cauza bandajelor, furnizorul va plăti sumele pe care compania le pierde din cauza asta.
„Garanția bandajelor va fi oferită de producător/furnizor timp de 2 ani pentru orice defect de fabricație nedescoperit la data livrării produsului, dar nu mai puțin de 18 luni de la montare. Înlocuirea lor se va face gratuit, cheltuiala fiind suportată de către furnizor pentru prețul corpurilor de cauciuc, manopera de rebandajare, cheltuieli legate de staționarea tramvaiului din cauza defectului. Transportul va fi asigurat de către ofertantul câștigător, termenul fiind 90 de zile de la emiterea comenzii”, se mai arată în procedură.
CTP cumpără 380 de bandaje pentru roțile tramvaielor GT4 pentru suma de 230 de mii de euro.
La casat ba panaramelor. Cum sa bagi sfertul de milion in niste gunoaie
Alti bani cheltuiti. G T 4 sunt cazane mortuare, de ce sa cheltui bani? Domnule chiar nu vede nimeni?? Organe de control nu mai exista in tara asta?
Spuneti-i si domnului inginer din depou, unul super, ca sa nu-i vina vreo idee sa puna baietii sa le modifice, ca ce conteaza cine plateste, conteaza cine le strica ca sa ia altele.
Ati montat in statia de tramvai de la Familial panoul cu nr de autobuz. In loc de 6, 11, 5, ati pus 52 28 44. Bravo!
Sa faci asa o investitie pt cazane de 60 de ani care mai au putin si se desprind in mers? Auditul e in vacanta?DNA? Chirica nu vede? Ce spaga va iese de aici? Muncitorii se plang prin ziare ca nu au suruburi, ca leaga cu sarma si voi cumparati roti. Cu ce le prindeti, cu elastic?
Banii statului, totusi!
Inginerul de care vorbiti are probleme mari in familie. Probabil nu se poate concentra, dar vorba aia: rau faci, rau gasesti! La cat rau a facut omul asta in viata lui, nu au urmasii lui par pe cap sa plateasca! Intotdeauna, copii platesc greselile parintilor!
Oare ce-l costa sa fie om?