Prima pagină » Economic Local » CTP Iași cumpără 21 de autobuze second-hand pentru traseele din oraș! O firmă din Ilfov vrea contractul de 400.000 de euro
CTP Iași cumpără 21 de autobuze second-hand pentru traseele din oraș! O firmă din Ilfov vrea contractul de 400.000 de euro

CTP Iași cumpără 21 de autobuze second-hand pentru traseele din oraș! O firmă din Ilfov vrea contractul de 400.000 de euro

07 oct. 2020, 02:00,
Ciprian Boaru în Economic Local

O societate din Ilfov vrea să furnizeze 21 de autobuze second-hand. Vor fi folosite pe rutele unde circulația tramvaielor a fost întreruptă pe perioada lucrărilor de modernizare a căii de rulare. Contractul are o valoare de 400.000 de euro

Compania de Transport Public (CTP) Iași a demarat, recent, o licitație pentru achiziția unui număr de 21 de autobuze second-hand. Procedura are o prevedere bugetară de 1.942.500 lei, fără TVA, aproape 400.000 euro. Un singur autobuz va fi cumpărat cu aproximativ 20.000 euro. La licitație s-a prezentat o singură societate Bus & Coach Group SRL, din județul Ilfov, controlată de Mircea Lucian Roșca.

„În prezent, Compania de Transport Public Iași este în plin proces de înnoire a parcului de mijloace de transport: tramvaie, autobuze electrice și autobuze cu motoare cu ardere internă. Pentru aceasta, s-au desfășurat proceduri de achiziție la nivelul municipiului Iași, în urma cărora s-au încheiat contracte de achiziție. Termenele de livrare prevăzute în aceste contracte sunt destul de extinse (cuprinse între 1 an și 3 ani), ceea ce a generat o situație în care CTP Iași nu reușește să acopere necesarul de mijloace de transport în exploatare conform planului de transport. În plus, în municipiul Iași, pe baza finanțărilor europene prin POR 2014-2020, sunt desfășurate mai multe proiecte de reabilitare a liniilor de tramvai, context în care circulația tramvaielor este suspendată, iar serviciul de transport public este prestat cu autobuze”, se arată în caietul de sarcini.

S-au stabilit traseele pe care vor circula autobuzele second-hand

Conform cerințelor, 12 autobuze cu podea joasă vor avea o lungime de 12 metri, în timp ce 9 autobuze vor avea 18 metri. Garanția cerută pentru fiecare unitate în parte este de minimum 3 luni. Autobuzele vor fi folosite pe perioada lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai. Mijloacele de transport vor acoperi următoarele tronsoane: 5 Drumuri – Nicoriță, Bucșinescu – Calea Chișinăului, Piața V. Săhleanu – Țuțora și 2 Băieți – Dancu.

„Autobuzele vor îndeplini obligatoriu condițiile prevăzute de legislația, reglementările și standardele din România. Standardele și reglementările vor fi aplicate în varianta valabilă la momentul semnării contractului. Ofertantul se obligă să aplice eventualele modificări necesare ca urmare a modificării legislației în vigoare în România dacă acestea nu au putut fi prevăzute la data semnării contractului, pe baza celor convenite de comun acord cu furnizorul”, se mai arată în documentație.

Autovehiculele trebuie să fie dotate cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, cu aer condiționat, minimum 3 uși pentru accesul călătorilor, normă de poluare de minimum Euro 4.

Firma din Ilfov a încheiat alt contract cu compania de transport din Iași

Bus & Coach Group SRL nu este la primul contract cu CTP Iași. La începutul acestui an, a câștigat licitația pentru achiziționarea unui număr de două autoutilitare cu cabină dublă, cu o masă totală de 3,5 tone. Oferta financiară a fost de 297.600 lei, fără TVA, aproape 63.000 de euro. Autoutilitarele vor fi folosite în momentul în care se vor înregistra defecțiuni la calea de rulare.

„Autoutilitarele sunt destinate pentru efectuarea mentenanței căii de rulare a tramvaielor. Mentenanța căii de rulare se referă atât la reparațiile planificate care au rol de prevenire a apariției defectelor în exploatare, cât și la efectuarea reparațiilor accidentale, reparații aferente apariției unor defecte neprevăzute care afectează buna exploatare a flotei de mijloace de transport cu tracțiune electrică. Autoutilitarele trebuie să asigure atât transportul de materiale, scule, dispozitive, cât și transportul echipei de intervenție. Pentru a crește gradul de satisfacție al clienților, este necesar a se minimiza timpuI de intervenție pentru defectele accidentale”, se arată în caietul de sarcini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 noiembrie 2024
22 noiembrie 2024